Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Zonet nog even Meerdaelwoud en verre omstreken onveilig gaan maken. Amaa, wat was dat, stoempen, moozen en dasjteren, ben even langs de velden rond Leefdaal en Bertem gepasseerd, zware kost... niettemin goede training in zware omstandigheden. In het woud zelf zijn er vele wegen helemaal omgeploegd door de zware traktoren die rond deze tijd van het jaar boomketrek spelen.
Ik ga subiet nog eens in mijn pen kruipen en een mooi verslagske schrijven (check m'n website later deze middag) maar eerst die fiets terug presentabel krijgen #-o
Gebruikersavatar
sirk
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 sep 2003 20:01
Rijdt met: giant terrago

Bericht door sirk »

Ik heb dinsdag de rode en blauwe lus gereden, manne wa was da allemaal. Sneeuw, ijs, modder, bomen, takken en nog maar wa moos en drek. Ik heb kunnen stoempen en afgezien, jongens toch.
Vooral het stuk, in het begin van de rode lus waar je door de velden naar het bos toe rijd, het was rijden met de achterrem dicht zo voelde het toch. Redelijk wat paden lag nog bedekt met sneeuw of smeltende sneeuw het was goed uitkijken en vooral goe stoempen. Ik heb veel afgezien maar heb toch genoten van mijn namiddagje biken .
65km av.17.2

Kris
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Vrijdag gereden. Op bepaalde plaatsen had je echt wel een bootje nodig #-o

We waren van plan om achteraf te douchen en de fietsen af te spuiten in de sporthal van Heverlee, maar die bleek gesloten, dan maar zo naar huis...

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het een fantastische route is.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

TJ! schreef:weet er iemand of de verbinding met de route van Overijse-Huldenberg goed aangeduid staat?
redelijk goed, maar ik ben misschien geen objectieve waarnemer omdat ik m'n weg daar toch ken... Na ongeveer 5 km op rood (vlak na een afdaling naast een beekje) ga je de eerste gele pijltjes zien verschijnen. Volg die (en volg ineens de baan richting St-Agatha-Rode en Ottenburg). Eigenlijk kan je dan al niet meer verloren rijden. Na +/- alweer 5 km staat er dan een klein geel pijltje naar rechts, en dan ben je zo goed als vertrokkenop Overijse rood. Mocht je dat missen, dan kan je nog altijd die baan gewoon blijven volgen tot in Ottenburg centrum. Daar vertrekt de rode route aan het voetbalveld (nee, niet het eerste voetbalveld dat je onderweg tegenkomt, da's VK rode :wink:)
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Jep heb het eens gedaan, je moet gewoon de gele pijltjes volgen en dan kom je ervan zelf.

Over de klim aan savenel, ik vind dat deze klim helemaal niet moeilijk is, ALS hij er goed bij ligt. Want de laatse keer dat ik er geweest ben(gisteren ) was er een paard voor mij aan het rijden en die spitte alles toch wel zéér deftig om zenne! Dus met als gevolg dat men wiel bijna weg zakte in het zand tot aan de onderkant van men derailleur #-o
Ik heb hem ook al gereden als hij er modderig bij ligt, dan graak je er zeker niet op want dan blijft je bike vaste steken en je voeten ook #-o
(een keer was het zelfs zo "erg" dat de as van men wiel er bijna in zat #-o #-o )
Ideaal is als hij een beetje vochtig is.

De afdaling naar ST-Joris-Weert, schandalig!
Eerst (in het begin) lagen er wat onschuldige stenen, dan begon het met wat takjes, dan halve boomstammen, dan boomstammen niet dat ik het erg vind, maar nu beginnen ze met er vuil te dumpen, nl.: cement zakken die niet meer goed zijn!! Ik wist niet wat ik zag! Ik vind toch dat dit niet meer kan!
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Dzjowie schreef:
TJ! schreef:weet er iemand of de verbinding met de route van Overijse-Huldenberg goed aangeduid staat?
redelijk goed, maar ik ben misschien geen objectieve waarnemer omdat ik m'n weg daar toch ken... Na ongeveer 5 km op rood (vlak na een afdaling naast een beekje) ga je de eerste gele pijltjes zien verschijnen. Volg die (en volg ineens de baan richting St-Agatha-Rode en Ottenburg). Eigenlijk kan je dan al niet meer verloren rijden. Na +/- alweer 5 km staat er dan een klein geel pijltje naar rechts, en dan ben je zo goed als vertrokkenop Overijse rood. Mocht je dat missen, dan kan je nog altijd die baan gewoon blijven volgen tot in Ottenburg centrum. Daar vertrekt de rode route aan het voetbalveld (nee, niet het eerste voetbalveld dat je onderweg tegenkomt, da's VK rode :wink:)
Rood is eigenlijk blauw :wink:

Op die blauwe route rij je langs het station van St-Joris-Weert, en op 't einde van die straat gaat de blauwe route links onder de spoorweg door. Awel, daar moet je eventjes rechts en dan links richting St-Agatha-Rode. Bolle bolle bolle (doorheen St-Agatha-Rode) bolle bolle bolle en voor de rest Dzjowie zijnen uitleg volgen ...
STEELE
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 16:41
Rijdt met: Granville Mattawa
Contacteer:

Bericht door STEELE »

tot voor kort dacht 'k nog steeds dat oud-heverlee samen met Gooik de mooiste waren.
Ze zijn idd de mooiste......;van vlaanderen.
De genappe route is echter "maanen nummer ien"
:)
het is trouwes de moeite om als je (je bent nog niet zoooo lang aan't rijden dan) aan de kapel (wie't al gedaan heeft weet wat'k bedoel) niet de tour te volgen maar effe verkeerd te rijden : dit wil zeggen : rechtdoor gaan effe blijven klimmen en dan een afdaling zoals er niet veel zijn, en die blijijijijijijft maar duren :) derna moete er wel terug op om de streepkes te volgen.
enfin, k kan't maar gezegd hebben.... =P~
serre
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: di 25 mei 2004 16:53
Rijdt met: delta V1000 & Attitude

begint te gaan

Bericht door serre »

Groen: Het stuk parallel aan de autoweg begint te gaan. Nog behoorlijk wat plassen maar je geraakt er droog door. blauw en rood liggen er nagenoeg compleet droog bij. Rood is onderbroken door wegwerken aan een kasseiweg kort na het vertrekpunt. Je kan daar de weg rechts blijven volgen, dan links, nog een keer links en uiteindelijk kom je terug op de route.

Persoonlijk vindt in Tiel-Winge (45 km) en Ottenburg (rood+groen) mooiere routes met meer afwisseling.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Gisteren blauw en rood nog ne keer gaan rijden, vertrokken aan de Zoete Waters. Route lag er perfect bij, hier en daar wat modder, maar overal kon je vlot fietsen.
Rustig gefietst, gem. 18 km/uur met een Hrm van 134.
Onderweg wel 2 boomstammekes weg moeten slepen, waarschijnlijk een stelletje kinderen die ze op het parcours gelegd hebben (als het geen kids waren: :evil: ).
Alleen die baggerstrook vlak voor de 'muur' lag er zwaar bij. Alle pijltjes hingen er =D> zodat ik van een geslaagd uitstapje kan spreken (te zware avond gehad :oops: en dus gelukkig gepast voor Houffa)
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

gisteren verloren aan de kluis...op de blauwe route
Net voor je aan de kluis komt (wit gebouw) is er een afdaling je moet dan rechts passeren langs het gebouw. Normaal vervolg je de blauwe route door aan de slagboom rechtsaf te gaan, als je rechtdoor gaat kom je aan een vijver. Wel aan die vijver ben ik gisteren mijn zonnebril (rood met rode semi-transparante glazen) verloren. Iemand die toevallig gevonden?
Plaats reactie