Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
symphysodon
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 04 feb 2015 10:39

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door symphysodon »

iemand nog een update van dit parcours?

Zou deze graag een van de weken rijden...
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Bossi13 »

Hoi,

Gisteren de route van 30km gereden die te vinden is op routeyou, samengesteld door een buurtbewoner die het bos uit zijn duimpje kent.

Ik vond het een prachtige route met redelijk wat afwisseling. Misschien 150m van de 30,7km die ik heb afgelegd was op asfalt of openbare weg. De aankomst niet meegerekend uiteraard. Heel de tijd bos en nauwelijks iemand gezien op een wandelaar en jogger na. Soms wel eng, wetende dat je daar zo "alleen" bent maar ook zalig. Niets omgevingslawaai, enkel vogels en de wind die door de bladeren van de bomen ruist.

Het tijdstip van deze route was wat verkeerd gekozen aangezien ik "nog maar" 4 weken bezig ben met mtb'en. Het was dus redelijk zwaar en heb me misschien wat overschat. Langs de andere kant, als je niet wil afzien in je sport ga je ook geen grenzen verleggen. Ook doet me dit deugd na aankomst en een goed doucheke.

4 keer ben ik moeten afstappen, 2 keer omdat het echt te steil was om te beklimmen. Ik vraag me af wie daar in slaagt. De andere 2 keer was ik pompaf. De 300m lange stijle klim heb ik wel overleefd.
Ik heb ook wel genoten uiteraard, soms echt dolle pret want er zitten wat downhills tussen alsof je in een diepe gracht rijdt. Eéntje was 750m lang als ik het goed heb, de tranen rolden over mijn wangen van de rijwind.

Al bij al de leukste tocht die ik al gedaan heb. Ik kom hier zeker terug als mijn fysiek en kracht in de benen beter zijn.

Groetjes,

Bossi
race eend
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 17 apr 2004 18:51

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door race eend »

Hello. Kan je een linkje van routeyou paatsen? Er staan er veel op...
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Bossi13 »

Ik heb deze gedaan. :wink:

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 430
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Prospeer »

Leuke review Bossi, moet die ook eens gaan rijden :-D
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Jumping Jack »

Ik ga deze morgen rijden met mijn oudste van 9 en nadien ons tentje opslaan in de tuin van opa. 8)
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Jumping Jack »

Gisteren dus de route gereden die Bossi had gepost. Schitterende toer! Hier en daar had mijn Gps het wel moeilijk (net zoals mijn zoon die wel dapper heeft doorgezet!). Volgens mijn Garmin vivoactive 3 had ik 2000hm’s, maar dat kan gewoon niet kloppen. Geen idee hoe die zijn hoogtemeters berekend :-? .
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Luhmann »

Routeyou zet er 480hm op en dat klinkt aardig correct. De blauwe bloso route heeft er een 200tal. De toertocht van Oud-Heeverlee onlangs had 700hm op 63km en net geen 500 op de 45km.
Maar chapeau voor de kleine man!
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door Jumping Jack »

Dat lijkt mij idd veel realistischer. Hoe de vivoactive aan die hm’s geraakt, is mij een raadsel...
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Re: Oud-Heverlee - Bloso

Bericht door rasmazzer »

Als alternatief dit weekend dit gereden:
https://www.routeyou.com/en-be/route/vi ... thi-s-ride

Verbazend goed te rijden 1e keer op GPS. Enkel daar aan de Naamsesteenweg zijn de overgangen deels dicht, dus daar even moeten rondrijden.
Zeg niet dat er geen privé stukken tussen zitten, maar ben toch nergens over een draad moeten klimmen.

Veel zwaarder dan Bloso-toertje. Ik zat aan 70km en 1100hm. Veel technische stukken en steile klimmetjes. Mooie voorbereiding voor het stevigere Ardennen-werk.

Duimpje voor de maker van de route =D>.
Plaats reactie