Geraardsbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Geraardsbergen - Bloso

Bericht door viperke »

voor de omgeving waarin deze route gelegen is, is de route maar middelmatig vind ik; er zitten veel stukken weg tussen, pijltjes zijn te weinig aanwezig of zelfs helemaal verdwenen! :evil:
Mini Me
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 11 jun 2003 15:53
Rijdt met: BH

Bericht door Mini Me »

Tis een leuke route, maar inderdaad er zijn een paar pijltjes verdwenen op plaatsen waar ze aan het werken zijn en op andere plaatsen zijn de pijltjes dan weer onlogisch geplaatst waardoor je een beetje moet gokken #-o .
Voor de rest is het een van de schoonste gebieden (dicht bij huis) om te rijden
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

bloso geraardsbergen vernieuwd

Bericht door fredjeraketje »

Ik lees zopas dat de bloso route van geraardsbergen vernieuwd is: rood is verdwenen, en in de plaats zou zwart komen, een technisch parcours van 800m (?!) aan de markt. Aan de andere routes zouden ook lichte wijzigingen gebeurd zijn. Maar als ik het goed gelezen heb, wat is het nut van een 800 meter-circuitje?
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Ik heb het ook vernomen via www.mtbroutes.be.

Het is wel degelijk 800 meter lang. Maar dat zal wel meer een behendigheidsparcours (fun) zijn waar men desnoods met zijn maten de rondjes kan gaan chronometreren denk ik.
Gebruikersavatar
Haberdasher28
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 aug 2003 12:07
Rijdt met: Orbea (Nadir) en Thompson
Contacteer:

pijlkes verdwenen

Bericht door Haberdasher28 »

Mja, het klopt wel dat er pijltjes "verdwenen" zijn. (weinige zenne)
Ik heb dit weekend de route voor eerste keer gedaan. Mijn collega's zijn grote RVV-fans en de Muur is hun heiligdom.. dus kon ik het me niet laten van er eens op te crossen om te kunnen meespreken.

Het is soms wat op goed geluk een wegje volgen op de route. Vaak kom je geen pijltje tegen, en dan ben je wat onzeker of het wel rechtdoor is als je enkele fijne wegjes voorbij fietst. Maar meestal staat het wel goed aangeduid. Enkel in het open veld ontbreken er soms pijltjes op cruciale plaatsen 2x tegengekomen. Maar gewoon gezond verstand en wa gokken, en dan kom je wel op het juiste spoor terecht.

Minpuntje van het parcours: redelijk veel baan, terwijl er misschien wel wat meer wegjes zouden genomen kunnen worden.
Pluspunten: zalige afdalingen na de beklimmingen van Muur en Bosberg. Vooral de afdaling na de Bosberg is kickuuuhhh.. :bounce: alles geven en hopen dat er geen dikke steen voor de wielen duikt. :drunk: En natuurlijk de Muur en Bosberg. De Muur is gezellig, spijtig dat ie direct in begin ligt van het parcours en je niet van beneden aan de Dender begint te klimmen.
Een gezellig parcours om eens op't gemak te rijden.
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

idd, laatste keer waren veel pijltjes weg en op zich stelt de route weinig offroad voor; in de winter is het op sommige plaatsen serieus baggeren

er zijn betere alternatieven
Gebruikersavatar
Gunnarken
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 mei 2005 17:38
Rijdt met: Cube Acid (2005)

Bericht door Gunnarken »

jooow

pakt een 2 maand geleden de groene/blauwe gereden ...

mooi zonnetje ... kon niet beter zijn natuurlijk ;)
ivm het parcours ...
persoonlijk vondik het best wel een fijn toerke ...
ik geloof wel dat op 1 a 2 na alle paalkes er waren
alleen er waren er veel "vergeelde" bij, zelfs zo erg dat er eentje bij was dat we niet eens konden lezen
sommige waren ook heel goed verstopt (asfalt baan bij het binnen rijden van moerbeke ... pijltje links (richting sporen) staat echt heel slecht ... staat al in de straat die je inmoet.

hier zou de organisatie best wel nog es naar gaan kijken :)


gisteren ook nog es gaan rijden ... veel modder ;)
was wel fun, maar zwaar
we zijn deze keer vertrokken vanin moerbeke, zodat we al wat opwarming hadden voor de muur, bleek een goede zet geweest te zijn !!

conclusie ... zeker de moeite waard om te rijden, maar pijltjes mogen beter!
Gebruikersavatar
Giesken
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 24 nov 2005 19:41
Rijdt met: Skyde comp, Canyon Grand Canyon
Contacteer:

Bericht door Giesken »

De zwarte route is verdwenen!!!
Ze zijn bezig met het kappen van ALLE bomen, ze staan zekers in de weg voor ......... ?
Gebruikersavatar
Thommie
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 21 okt 2005 12:58
Rijdt met: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Bericht door Thommie »

Iemand een idee van de reden???
Gaat het voor altijd zijn?
Ik vond dat een heel leuk stukske en zo dicht tegen de stad.

In Geraardsbergen zijn ze blijkbaar bezig met alle leuke baantjes naar de voeten te helpen: De weg die aan de GB op de Gilleminlaan vertrekt( naast de stadstuintjes en aan die lama's) en uitkomt in Onkerzele is ook al voor een stuk gebetoneerd.
Geraardsbergen alleen voor de wielertoeristen zeker?

:(
DERAILLEURKE
Mountainbiker
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 20:24
Rijdt met: Cube CC

Bericht door DERAILLEURKE »

Heeft iemand onlangs deze tocht nog gereden? Zijn de pijltjes vervangen/toegevoegd?
Plaats reactie