Brakel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Ha, da vind ik ook. Dacht al dat het aan mij lag toen ik telkens verloren reed. Wou een tijdje geleden Brakel in combinatie met Zottegem rijden. Bij het verlaten van het parcours van Zottegem had ik er reeds een flink gemiddelde op nagehouden, maar bij het binnenrijden van Brakel begon de miserie al. Ik moest nochthans een voorgevoel gehad hebben want ik was nog maar de groene route gestart en ik werd reeds toegewuifd door een goedlachse en flinkbebaarde man ter paard ... (Neen, het was de eerste burger van het land). Het stukje blauwe route ging nog maar na nog een paar keer de weg gevonden te hebben (na veel zoeken) ben ik het rode spoor definitief bijster geraakt. Ben dan maar doorgereden naar een stuk op het einde van het parcours, maar omdat de duisternis stilaan begon te vallen heb ik er compleet de brui moeten aan geven om nog terug in Zottegem te raken. ](*,)
Mss was het in '03 wel nog in orde, maar als alle pijltjes er nu nag staan, dan staan ze zeker ondergronds. Ben dan maar afgedruipt met laag avg en slecht humeur :evil: . Moesten het pijltjes van ruiterspaden zijn dan zou Mister Michelbeke dat wellicht al aangepast hebben :roll: .
debutant
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 18:36
Rijdt met: giant ATX 850

Bloso route Brakel

Bericht door debutant »

Kan iemand mij vertellen hoe het momenteel gesteld is met de bewegwijzering.
De laatste berichten hier op het forum waren niet te positief.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Re: Bloso route Brakel

Bericht door cyclon »

debutant schreef:Kan iemand mij vertellen hoe het momenteel gesteld is met de bewegwijzering.
De laatste berichten hier op het forum waren niet te positief.
http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=38

n: Patrick Ingegeven op: 18/11/2004 Gereden op: 24/10/2004
Heb gekeken naar vorige commentaren, begrijp die niet goed, alles staat goed bewegwijzerd en het parcours was volledig opgeknapt en ik kan het weten, ik ben van Brakel en rijd dit parcours regelmatig. Had er nog nooit zo goed bijgelegen.

Voor mij nog steeds één van de beste parcours uit de omgeving zonder chauvinistisch te zijn.
Gebruikersavatar
viper c'est bon
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 08 dec 2004 20:21
Rijdt met: viper supreme

Bericht door viper c'est bon »

woon ook in brakel meer bepalld op de berendries en zie daar de laatste tijd veel meer en meer mountainbikers passeren.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

hopelijk staat het goed want ik ga deze week Brakel nog eens rijden, ik heb al 2 pogingen ondernomen en telkens verloren gereden, 1 keer op groen en 1 keer op rood... telkens zelf maar wat rondgetoerd in brakel en zottegem... dus hopelijk nu de 3e keer de goede keer...
White
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 nov 2004 15:17
Rijdt met: Flanders

Bericht door White »

Vorige vrijdag het paaltje met rode pijl aan het industriepark Brakel rechtgezet.. , bleek afgebroken te zijn.
De route heb ik kunnen volgen tot aan de baan van Brakel nr Geeraardsbergen. Daar geen pijltjes meer gezien. Een oudere man vertelde me dat ik dat ik hier links moest. Wat verder (links) ligt inderdaad een mooi padje door de velden maar kom je op dezelfde plaats als 5 min tevoren uit. Kzal nog eens verder moeten uitzoeken hoe het daar precies zit.
Gebruikersavatar
viper c'est bon
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 08 dec 2004 20:21
Rijdt met: viper supreme

Bericht door viper c'est bon »

aan de uitkijktoren (bij het waterzuiveringstation)en aan de voet van de berendries staat een bord met al de routes op als het iets kan helpen
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Gisteren heb ik de route nog eens gereden, en al bij al stond de route nog vrij goed aangeduid. Je moest af en toe wel eens een keertje zoeken naar een paaltje tussen het hoge gras. Maar vanaf 15juni, mag er in principe weer gemaaid worden in de bermen, dus vermoed ik dat dat probleem binnenkort wel opgelost zal zijn, zolang ze de paaltjes niet mee omver maaien.

Uiteindelijk ben ik na 37 km toch het spoor kwijtgeraakt (op de rode route ergens aan een kasteel, of iets wat er op moet lijken) en op de route van Ronse-Maarkedal terechtgekomen. Ik had geen tijd meer om die er nog bij aan te plakken en ben dan maar terug richting Gent gereden.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Een kaartje bij de hand hebben is dan wel nuttig.
Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Oteb
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 10 feb 2005 14:45
Rijdt met: Scott

Bericht door Oteb »

Morgen gaan ne maat en ik gaan mountainbiken naar Brakel. We gaan beginnen aan de kerk in Els. Om daar te geraken, vertrekken we van Nazareth (met de fiets) en zo via de schelde naar Oudenaarde en zo naar Elst. Of is het beter via N60 en zo langs Zwalm? We weten niet echt de beste route, dus als jullie ons kunnen helpen wat de kortste en Veiligste weg is naar Elst.

Alvast bedankt
Plaats reactie