Brakel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
afdalerke
Mountainbiker
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 15:23
Rijdt met: cube race

Bericht door afdalerke »

vandaag 28 feb voor de eerste maal bloso route van brakel gedaan .
duurd niet lang voor we voor de eerste keer pijlen moeten zoeken .eens op de goeie weg viel goed mee van de bepijling af en toe eens eentje o wat onlogisch geplaats .
het parkoer heeft een zeer hoog off road gehalte .
alhoewel het zeer zwaar ligt in deze tijd van het jaar .veel modder veel sporen die het techisch heel moeilijk maken vond een leuke tocht die in de zomer nog eens ga doen .hebben de rode lus en de blauwe gedaan hadden samen 26 km.wat ook goed is voor 50 cent kan je je fiets kuisen aan het container park
groeten afdalerke
jojonas
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 06 mar 2009 15:35
Rijdt met: trek

werken

Bericht door jojonas »

Ik heb onlangs de rode lus brakel gedaan. Op zich is er niets mis met de bewegwijzering, maar er zijn wel verschillende werken op dit moment, Zo was er een kruispunt waar het paaltje op de grond lag (dat was eventjes zoeken... #-o ) en nog 3 andere kruispunten waar ze gewoon weg waren. We hebben gelukkig alles kunnen uitreiden omdat we de streek al een beetje kenden.
Hopelijk worden na die werken de pijltjes allemaal terug geplaats...
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

vandaag gereden 8)

op de rode route ook aan werken de route niet meer gevonden (N... weg),
dan maar naar opbrakel gereden en daar terug kunnen aansluiten

voor de pijltjes moet je dikwijls toch wel goed opletten, af en toe eentje extra zou geen kwaad kunnen

kapot achteraf, zoveel wind :drunk:
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Bericht door La-Pierre »

Mag je eigenlijk vrij in het Brakelbos en Livierenbos rijden of moet je bang zijn van de boswachter...? 8)
Gebruikersavatar
black levi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: di 11 jan 2011 12:46
Rijdt met: cannondale scalpel

Bericht door black levi »

La-Pierre schreef:Mag je eigenlijk vrij in het Brakelbos en Livierenbos rijden of moet je bang zijn van de boswachter...? 8)
Je mag rijden in het Brakel-en Livierenbos maar niet op alle paden.In het Brakelbos zijn deze duidelijk aangegeven d.m.v. een bord.
In het livierenbos zijn er weinig borden,alléé, bijna geen maar de paden waar je niet doormag zijn wel aangegeven door een privébord alhoewel die op sommige plaatsen niet goed zichtbaar zijn...als enkeling zal den boswachter wel niet echt een probleem maken,gewoon beleefd blijven als blijkt dat je ergens rijdt waar het niet mag, je kan gerust praten met die man, is begripvol.
Juist opletten in het Brakelbos waar daar zijn stukken die van Marcel Fort zijn en daar kom je best niet op zonder zijn toestemming.En als je wil weten wie Fort is, even googelen...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Fort is die man met de tweeloop.... :-D 'Zere rijden' is de boodschap als ge die tegenkomt.

Alhoewel ik vernomen heb dat gans zijn bos in beslag zou genomen zijn en hijzelf zou zich in het buitenland bevinden.
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Bericht door La-Pierre »

Marcel Fort ziet er inderdaad niet zo'n gezellig man uit! :lol:

Moesten we eens daar gaan rijden zal ik er zeker rekening mee houden.
Ook geen zin in problemen ofzo, zowel met boswachter als met Fort als hij daar nog woont/ rondloopt.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

black levi schreef:
La-Pierre schreef:Mag je eigenlijk vrij in het Brakelbos en Livierenbos rijden of moet je bang zijn van de boswachter...? 8)
Je mag rijden in het Brakel-en Livierenbos maar niet op alle paden.In het Brakelbos zijn deze duidelijk aangegeven d.m.v. een bord.
In het livierenbos zijn er weinig borden,alléé, bijna geen maar de paden waar je niet doormag zijn wel aangegeven door een privébord alhoewel die op sommige plaatsen niet goed zichtbaar zijn...als enkeling zal den boswachter wel niet echt een probleem maken,gewoon beleefd blijven als blijkt dat je ergens rijdt waar het niet mag, je kan gerust praten met die man, is begripvol.
Juist opletten in het Brakelbos waar daar zijn stukken die van Marcel Fort zijn en daar kom je best niet op zonder zijn toestemming.En als je wil weten wie Fort is, even googelen...
Zijn die stukken van Marcel Fort afgesloten door een draad ( met doeken)? Ik zag in het Brakelbos verschillende prachtige stukken evenwel met privaatborden aan de bomen... Er toch niet ingereden met de gedachte dat een fiets niet veel vermag tegen een "tweeloop".
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Grote delen zijn afgesloten met prikkeldraad, andere door draad met idd zo'n zwarte doeken aan. O.a. het paadje rechts van Chalet Gerard naar de radar. Aan de linkerkant (voorbij de café) ligt idd een leuk stuk, de draad is op sommige plaatsen open maar ik heb het mij ook nog niet geriskeerd om er eens in te rijden.

Andere stukken bos zijn ook zijn eigendom en zijn slechts 'afgesloten' d.m.v. een bordje 'Privé' dat 5-6m hoog in de bomen hangt. Die zie ik niet hoor, veel te hoog! :wink:
Gebruikersavatar
black levi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: di 11 jan 2011 12:46
Rijdt met: cannondale scalpel

Bericht door black levi »

Hieronder een link naar de kaart met alle paadjes er bij : De rode aanduidingen met witte buitenrand zijn privé en van Fort.
Zoals je kan zien zijn de meeste paden niet voor bikers maar ik stel me al tevreden dat we er nog door mogen voor onze Herdermarathon.
DE niet -toegestane paadjes, dus enkel voor de wandelaars, zijn evenwel de schoonste waaronder een paar met knappe technische stukken maar die betreed je dus op eigen risico... :wink:

http://www.natuurenbos.be/nl-BE/Domeine ... kaart.ashx
Plaats reactie