Brakel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
herder levi
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: do 17 feb 2005 22:11
Rijdt met: Trek EX 9.5

Bericht door herder levi »

Volgens mij de kortste weg :Nazareth tot aan de schelde;richting Oudenaarde;brug te Zingem over tot aan het rondpunt(ongeveer 1,5km);aan rondpunt rechtdoor richting Boekel ,over spoorweg,altijd de bochtige weg blijven volgen,deze loopt licht omhoog;als je de kerk ziet ,kan je zowel links als rechts omhoog,bovengekomen naar rechts en na ongeveer 100 meter naar links;deze weg blijven volgen ongeveer1,5km.;opgelet op het einde ,GROTE WEG oversteken,dan eerst wat bergaf en dan ongeveer3km.omhoog(niet echt steil);op het eind kom je aan de GROTE WEG Brakel-Nederzwalm,daar rechts en wat verder een wegje naar links;een bord met de plaatsnaam ELST ga je daar al zien,is dan nog ongeveer 1km;je zal alleszins goed opgewarmd aan de tocht kunnen beginnen,de leute nog!!
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Veiliger is het wandepad van in Munkzwalm en je komt uit in nederbrakel niet ver van de watertoren waar de route start.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

Ik heb onlangs de BLOSO van Oudenaarde gereden en ik moet eerlijk bekennen dat ik nogal teleurgesteld was in het parcours. Een paar toffe stukjes maar er was niet echt sprake van een volwaardig MTB-parcours vond ik met enorm veel asfalt. Eigenlijk ben ik daar nie zo nen hele kieskeurige biker in maar daar vond ik het toch wel opvallend. Biedt Brakel veel meer dan Oudenaarde een MTB-parcours?
Gebruikersavatar
Oteb
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 10 feb 2005 14:45
Rijdt met: Scott

Bericht door Oteb »

We zijn via Gavere gereden en toen zaten we vast. Dan zijn we zo langs de N60 naar Oudenaarde gereden en eerst eens de Koppenberg beklommen (wat mij voor de eerste keer lukte :-D). Daarna zijn we teruggekeerd en zo via de Edelareberg (Leupegem) naar Brakel gereden. We waren vlakbij (zo'n 500m) waar de groene toer begint maar we wisten niet juist waar het was en zo eerst naar Brakel gereden. Daar aangekomen keken we op het stadsplan en zagen we dat we gans terug moesten naar Elst. Om daar te geraken moesten we de Valkenberg beklimmen. Toen hadden we het eindelijk gevonden maar we waren al pompaf. Dan hebben we nog de groene tour gereden en wouden nog de blauwe doen maar we waren te moe en moesten ook nog terugkeren.
Ik moet zeggen het parcour is niet mis al zijn er een paar paadjes waar er eens gesnoeid mag worden.
De terugweg verliep vlotter en hebben een kortere weg gevonden (de helft van in het heengaan).
Gebruikersavatar
EasyBiker
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 10:33

Bericht door EasyBiker »

Al bij al positieve berichten over Brakel, tenzij iemand anders andere ideetjes heeft...
D4rk0
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 20:15
Rijdt met: Thompson Challenge

Bericht door D4rk0 »

Ik vind Brakel een van de tofste parcours die ik al gedaan heb (heb wel enkel nog maar in de vlaanders getoerd, mor allez)... Brakel is lastig, maar ook weer niet TE lastig.

Zeker nu, sedert een 2tal weken denkik, ze eens de bepijling onder handen hebben genomen, want er waren toch wel een paar pijltjes verdwenen.
Nu is alles piekfijn in orde, toch voor de rode route, laatste keer heb ik blauw niet bijgedaan, daar mijne maat nogal fel op zijn bek is gegaan en zijn k*nt pijn deed #-o
WaterDr@gon
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 04 jan 2005 13:04
Rijdt met: F800 SL

Bericht door WaterDr@gon »

Gisteren (05/02/2006) in Brakel de rode route gereden. Ik moet zeggen enorm afgezien, vrij technische stukken en nogal wat plakkerige modder. Op de kasseihelling (hoewel kasseen voor de stenen die daar liggen een zwaar eufimisme is) heb ik helaas te voet naar boven moet stappen wegens te glad.

Kwestie van pijltjes is er hier en daar wel wat werk aan de winkel, af en toe een pijltje meer zou geen kwaad kunnen.
Bij de start van de route ontbreekt een pijltje, ik vermoed door de werken. maar je moet daar voor de grote heuvel op je linkerkant naar links, een wit baantje op.

Eindconlusie het is echt wel een prachtige route, met veel off road en stevige beklimmingen en afdalingen.
Gebruikersavatar
cimicke
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: za 30 jul 2005 18:41
Rijdt met: TREK 4300 full lx

Bericht door cimicke »

Ik heb daarjuist deze route gereden. Mijn start was vanaf de watertoren. Het begon al direct goed, iemand had de eerste paal waar verschillende pijltjes opstonden, al omver gereden.

De route wat zitten zoeken en dan ben ik begonnen aan de groene lus en daarna de blauwe. Alles stond relatief goed aangegeven, maar als je geen pijltjes ziet staan, moet je er vanuit gaan dat het rechtdoor is. (op veel asfaltbanen zo 'aangegeven') Ik was regelmatig aan t denken dat ik een afslag gemist had.
Soms in landwegjes zijn er twijfelgevallen wat nu juist rechtdoor is, op goed geluk telkens geprobeerd en natuurlijk telkens mis. Een 'geluk' dat het nooit ver terugkeren was.

De bewijzering was relatief goed te zien, de meeste pijltjes zijn duidelijk zichtbaar, maar dr zijn betere aangegeven blosoroutes (bv waar op elk kruispunt een pijltje staat). Ik heb dan maar ook bij de terugkomst de paal aan de watertoren correct rechtgezet (ik wist nu langs waar alles ging :-) ), kwestie dat de volgende direct zien langswaar het is. (aan wie moet je dit trouwens melden?)

Het parcours was goed te doen, wel hier en daar serieuze spoorvorming wat het wat gevaarlijk maakt.
Eénmaal op een steil smal pad met oneffen kasseien, met drnaast serieuze spoorvorming moeten afstappen. Zelfs te voet was het nog moeilijk, ik zou het niet graag doen als het nat ligt.

Al bij al een geslaagde dag in een prachtige omgeving.
CC13
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 03 apr 2007 19:42
Rijdt met: Trek

Bericht door CC13 »

ZOndag groene en blauwe parcous gereden. Toffe rit al kan de bewijzering inderdaad iets beter. Ergens in het veld heeft vermoedelijk den boer het pijltje weggenomen. Eerst rechtdoor gereden tot het slot liep. Dan maar terug geploeterd en afgeslaan naar links, wat uiteindelijk juist bleek te zijn.
Ook maar 1 keer echt moeten afstappen op dat steil stuk met die kasseien. Amai das daar niet te doen.
Door de regenval van de voorbije dagen was het op sommige stroken wel een modderboel. Niet te zwaar maar wel leuk om te rijden.
Mss sportdiens of Bloso de bewijzering eens controleren.
Toch niet slecht om nog maar 3 mnd te biken. 30 km (rit + afstand naar Michelbeke waar we vertrokken) op 1u30. Enkel de techniek nog trachten bij te schaven.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

CC13 schreef:Ook maar 1 keer echt moeten afstappen op dat steil stuk met die kasseien. Amai das daar niet te doen.
Je bent zonder uwe weet de 'Berendries' naar omhoog gereden/gewandeld :-)
Suc6 met het mountainbiken!
Laatst gewijzigd door RigolleM op di 19 jun 2007 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie