Kruibeke - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Kruibeke - Bloso

Bericht door viperke »

de routes van 18 en 11 km in kruibeke trekken echt op nix, veel pijltjes ontbreken en enkele wegels lopen zelfs gewoon dood!
kortom, het is niet de moeite om daar te gaan biken, niet technisch, helemaal geen hoogteverschil,..
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Tja, gezien de streek heeft men er het beste van proberen te maken.
Bewegwijzering is idd slecht, al ken ik de route nu van buiten en speelt dit voor mij dus geen rol meer. De vele nieuwe verkavelingen hebben ook hun tol geeist. Zitten enkele toffe stukken in, waaronder het stuk tussen de twee poortjes die je moet open doen. Al vrees ik wel dat een groot deel van de route zal verdwijnen als de groene jongens beginnen met hun spaarbekken of hoe het ook mag noemen aan te leggen :cry:
Gebruikersavatar
carl hungus
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 07 jan 2004 14:25
Rijdt met: merida matts tfs 900 magura

Bericht door carl hungus »

iemand enig idee hoe het momenteel gesteld is met deze route? is de bewegwijzering helemaal aan 't vervallen of is er ondertussen iets aan gebeurd?
moddervreter
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 16:50
Rijdt met: trek

Bericht door moddervreter »

weet iemand hoe de routes nu zijn d.d. 01/07
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Heb vorige week de rode route gereden.Soms moet je wel opletten dat je geen pijltje over het hoofd ziet.
Door te snel rijden had ik enkele weken geleden enkele pijltjes gemist.
3de keer,goede keer dus en de route helemaal kunnen uitrijden.
Op sommige plaatsen(op de binnendijk aan de kreek)is het paadje bijna dichtgegroeid.Aan allen,meer komen biken dus.
Wil anders wel eens afspreken... :wink:
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

Weet er iemand de huidige staat van het parcours? Blijkbaar was het een tijdje geleden slecht en is het verbeterd. Als we http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=33 mogen geloven toch.

Heeft er toevallig iemand ook meer info over de alternatieve route die iemand op die website heeft voorgesteld?
Christophe schreef:Een tip voor echte MB'ers :
- Vanaf Kallebeekveer volg je de dijk naar het zuiden tot een de rupelmondse kreek (2km.)
- Sla rechtsaf tot je aan de verkortingsdijk komt(1.5km.)
- Dwars deze en ga zo verder tot de Kruibeekse Kreek (1.5km.)
- Sla rechts af en volg aldus de kreek tot je terug op de dijk komt(1km.)
- Volg nu terug de dijk zuidwaarts tot Kallebeekveer (2km.)
(je kan de dijk ook nog een stuk Noordwaarts volgen)
Rij dit tourtje 3 keren en je hebt toch een tochtje van 24 km.
Sorry, veel beter kunnen we hier niet verzinnen.
Of is het totaal niet de moeite om 30km (heen/terug) naar deze route of alternatieve route te rijden?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

Gisteren de rode en vandaag de blauwe gereden.

Persoonlijk vond ik de rode lus de leukste. Zeker de laatste 8km (vanaf je de grote baan voor de 2e keer oversteekt). Enkele licht technische stukken en twee korte maar krachtige klimmetjes. Voor de rest singletrackjes. :lol:

Het rode parcours is licht gewijzigd t.o.v. de plannetjes en de borden. Oppassen dus!! De bordjes zijn precies recent vernieuwd en goed te vinden.

Proficiat aan de mensen die in deze streek toch een mtb-parcours uit de grond hebben gestampt. Maar de gevorderde mtbker zal deze toch iets te saai vinden vrees ik (behalve de laatste 8km van de rode).

de GPS track: http://home.scarlet.be/thomas.magielse/ ... uibeke.gdb

groetjes Aresius / Thomas
Gebruikersavatar
carl hungus
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 07 jan 2004 14:25
Rijdt met: merida matts tfs 900 magura

Bericht door carl hungus »

aresius schreef:De bordjes zijn precies recent vernieuwd en goed te vinden.
ok, dringend eens checken.
aresius schreef:Maar de gevorderde mtbker zal deze toch iets te saai vinden vrees ik (behalve de laatste 8km van de rode).
tja, zo wat het enige parcours in de buurt. voor in de week is het dan toch 'beter dat dan niets'.
cece
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 09 jan 2007 23:11

Bericht door cece »

Vandaag de blauwe en groene lus nog eens gereden. Was lang geleden maar dacht dat het een goede starter was voor mijn vrouw die nog nooit eerder had gemountainbiked.

om het even kort samen te vatten...schandalig !!!

- Bijna de helft van de pijlen waren niet zichtbaar doordat het gras te hoog staat en één pijl was verdwenen.
- Op verscheidene paden staan de brandnetels zo dichtbegroeid dat de fun er echt wel af is. Eén stuk op de blauwe lijn is gewoon NIET meer bereidbaar.
- Op de blauwe lus ligt er in het polder-gedeelte plots een baggerleiding op de weg, maar geen probleem, even fiets erover zetten en je kan verder...even verder kom je echter wel terecht midden op een bouwwerf !!
- Op de groene lus, even na de jachthaven staat er plots een hek waarop een bord hangt dat de toegang verboden is wegens werken...geen omleiding, dus je bent verplicht om terug te keren of op goed geluk zelf een omweg zoeken (wat wel gelukt is)
- Het stuk op de groene lus waar de koeien los lopen: normaal gaan die beestjes braaf opzij als je eraan komt...de stier van vandaag echter niet; toen we op ongeveer 30 meter van hem kwamen ging hij recht staan, richtte hij zich naar ons en begon met de poten over de grond te schuren...ik ben nu geen broekschijter, maar dit was me toch net iets te link. Dus terug een omweg moeten zoeken.

Mijn persoonlijke mening: deze route is het label "bloso" niet meer waardig
Mierox
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 00:48
Rijdt met: Koga Miyata

Bericht door Mierox »

Op 7 mei met z'n drieen naar Bloso Kruibeke gereden. Vertrokken aan Kruibekeveer wat een officiele startplaats is maar waar geen bord te vinden is. Al een geluk dat ik het parcours nog ongeveer kende van vroeger want nu is het gewoon schandalig. Langs de rivier zijn ze een overstromingsgebied of zoiets aan het aanleggen waardoor je je weg moet zoeken. Alle pijlen zijn daar weg. Nadien kun je het parcours volgen maar is er geen leut aan. Het is meer dan de helft over macadam en er zijn voor de rest geen moeilijkheden in verwerkt. Bloso onwaardig en met die werken zouden ze dit parcours gewoon moeten opdoeken. Elke gemeente wil tegenwoordig een mountainbikeparcours maar niet alle gemeenten zijn daarvoor geschikt. Ga een boze mail naar Bloso sturen.
Plaats reactie