Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
meatball
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: do 30 mar 2006 20:41
Rijdt met: koga miyata x runner

Bericht door meatball »

als je er niet van te ver voor moet komen is het inderdaad best leuk veel beter in elk geval dan bloso essen :evil:
Gebruikersavatar
meatball
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: do 30 mar 2006 20:41
Rijdt met: koga miyata x runner

Bericht door meatball »

vandaag nog eens gaan rijden lag er wel zeer snel bij 8) en warm maar is toch een leuk alternatief als er geen tt in de buurt is :bounce:
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Daar Marijn (The Duck) niet kon,
heb ik gisteren met ene kameraad zijn ouwe bike wat opgelapt en zijn we vandaag de vaste route van Lille gaan rijden.

We hebben alleen de rode kunnen testen.
Ik moet zeggen het is een plezante super snelle route .
Wel weer vlak, maar mooie brede zandwegen, enkele single tracks en enkele sjeike kunstmatig aangelegde heuvels.

Een verslag met foto's staan op de website.

www.mtb-freak.be
Gebruikersavatar
de vallende mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: za 28 jan 2006 10:36
Rijdt met: canyon 29er
Contacteer:

Bericht door de vallende mountainbiker »

Big schreef:Daar Marijn (The Duck) niet kon,
heb ik gisteren met ene kameraad zijn ouwe bike wat opgelapt en zijn we vandaag de vaste route van Lille gaan rijden.

We hebben alleen de rode kunnen testen.
Ik moet zeggen het is een plezante super snelle route .
Wel weer vlak, maar mooie brede zandwegen, enkele single tracks en enkele sjeike kunstmatig aangelegde heuvels.

Een verslag met foto's staan op de website.

www.mtb-freak.be
die toeren liggen zowaar in mijn tuin dus ik rijd ze niet zoveel meer(een 2tal jaren geleden reed ik die elke week 2 keer...maar toen wist ik nog ni beter he :roll: ...
ik persoonlijk rijd deze tochten als ik eens zin heb om eens een km of 40 door te vlammen...zonder echt technisch te moeten zijn.
Ik was dan ook de foto's eens aant bekijken en geloof het of niet..ik had last om me te orienteren op de foto's en dikwijls dacht ik..waar is die foto genomen :oops:

bij deze heb ik me voorgenomen om zaterdag..tegen de avond ergens...de 3 lussen nog eens te doen. :bounce: :bounce:

trouwens,mooie site heb je daar gemaakt =D>

mvg vallende mountainbiker...(die nu toch al een toertocht of 7 ni meer gevallen is =D> =D> )
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

peter Haarlebeekroute

Bericht door Den jjag »

Hallo; even voorstellen ik ben de bloso peter voor de haarlebeekroute.
Zelf ben ik al zo'n 14 jaar met de MTB aant bollen samen met men vrouwke (zij rijdt al ongeveer 12 jaar). Een tijdje geleden vroeg men bij bloso, peters om de routes minstens een keer per maand te rijden en na te kijken (ontbrekende of slecht geplaatste bepijling enz...). Ik gaf mij op voor de route van Herentals (mijn trainingsparkoer). Maar helaas was deze al bezet door een andere peter. De Haarlebeekroute van Lille had nog geen peter en aangezien deze op 1km. van bij thuis ligt toch maar deze aangenomen.

Daar deze route nogal saai is had ik, samen met bloso voorgenomen om deze route wat spannender te maken door te proberen er wat meer single-track er in te leggen. Dat dit niet gemakkelijk zou zijn had ik al snel ondervonden. Ben nu een jaartje bezig en alles is uitgestippeld en en ligt ter aanvraag bij de gemeente.

De routes lopen in grote lijnen over hetzelfde parkoers, alleen wordt er links en rechts in een stukje bos gereden om een single-trackske mee te pakken. Wel kan ik melden dat het lange stuk (1,8km.!!) over de Antwerpse stwg. (blauwe lus -> Beerse) er spijtig genoeg in blijft. Ik had een aanvraag ingediend om via een andere weg (zandweg) en een stuk prive bos naar de Schrieken te rijden. Maar helaas werd de aanvraag door het privebos (100meter) enkel goedgekeurd voor wandelaars! Dus we zullen nog over de stwg. moeten om de Schrieken te bereiken.
Ook in de Schrieken werden single-tracks aangevraagd (vb. naast Haarlebeek) maar hier werd alles afgekeurd wegens wandelgebied en speelbos. Aangezien er aan de andere kant van de Haarlebeek de industriezone uitgebreid word zou men langs deze kant van de Haarlebeek de MTB route laten lopen, dit zal nog wel even duren.

Dat de Haarlebeekroute verbonden is met de Kolonieroute wist U waarschijnlijk al, dit ter hoogte aan het startbord te Beerse (industriezone).

Ook de verbinding met Herentals is in aanvraag. Dat dit meer is dan alleen maar een verbinding is ziet U alleen al aan de lengte: 32km. (loopt zo'n 8km. over bestaand bloso parkoer zowel Herentals (rood)als Lille (groen) en word door bloso als volledige lus beschouwd. Deze lus komt ook via de sporthal van Lille als extra vertrekpunt. De lus is nog niet goedgekeurd en kan nog veranderen. De bepijling is nog voor dit jaar als alles goed verloopt. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes den jjag
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

Leuk om te horen. Wij ergeren ons al een paar jaar aan het feit dat we bij het organiseren van onze TT zo mooi op de Blosopaadjes moeten blijven. Sommigen van onze club kennen Beerse en omstreken als hun broekzak en ik kan U verzekeren, onze kleiputten toer heeft een heel hoog technisch gehalte (spijtig genoeg mogen we daar officieel nergens komen, dus doen we dat ook niet :^o )

Vind het wel jammer dat van die bergjes op de rode toer een soort van autosnelweg is gemaakt.
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

Hier ben ik nog nooit gaan rijden. Zou het eigelijk toch eens moeten doen.
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Bericht door Den jjag »

@Gilbo; Tja, in verband met de toertochten op de Haarlebeekroute gaan we eens moeten vergaderen met de sportdiensten, boswachters en de verantwoordelijken van de MTB clubs, Lille - Beerse.
Mag men van de blosoroutes afwijken of niet?
Ik laat tegen dan nog wel iets weten. Grts.
Gebruikersavatar
NERMAL
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 02 aug 2006 09:29
Rijdt met: GEEN RIJD MET DE FIETS

Bericht door NERMAL »

Vandaag, 04 februari 2007, gevonden op de rode lus, sleutels, wie oh wie is deze verloren :(
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

alle, binnenkort woon ik er niet zo ver vanaf :lol:
dus de kans is er dat ik er veel te vinden gaan zijn :P

ben benieuwd, heb nog nooit de hele lus gedaan en nu gaat ik er mijn trainingsparkoer van maken.
Plaats reactie