Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Zoals hierboven gezegd had ik er al een paar stukjes van gedaan (TT passages), maar nu heb ik Bloso Lille eens "echt" gereden.
Ik had me ingesteld op een modderrit, maar daar was geen sprake van dankzij de sterk absorberende zandgrond. :-({|=
Veel verwachtte ik er niet van en die verwachting werd spijtiggenoeg ook ingelost. :-k
De verzadigde grond en de sterke wind hebben er toch een zware rit van gemaakt.
Ik ben begonnen met blauw, de langste lus. Alles vlak, brede rechte boswegen en een afschuwelijk lang stuk fietspad langs de Antwerpseweg in Beerse. Enkel de kunstmatige bulten brengen wat fungehalte met zich mee. [-(
Daarna op groen gegaan ... stelt nog veel minder voor. de enige hindernissen zijn de bruggen over de autostrade. #-o
Bij het inslaan van de rode lus tenslotte kon ik mezelf toch eens wat uitleven want hier kom je terecht op mooie singletrack de heuveltjes op en af. Eindelijk kon je je bike eens in korte bochtjes gooien. :bounce: Lang duurt dat plezier echter niet, want de rest van de route is in hetzelfde bedje ziek als z'n twee broertjes: vlakke, brede en rechte paden. :(
Ik vind het dus een inspiratieloze route die ik niet te veel meer zal rijden vrees ik ... geef me dan toch maar het tot in den treurnis gereden Herentals.
In de zomer zal het hier ook zandploeteren zijn van begin tot einde, en ook dat mijd ik liever. Het parcours wordt ook veelvuldig gebruikt door motorcrossers. Toen ik tussen die bulten op blauw zat voelde ik de warme motoren in mijn nek ademen, en heb ik me efkes aan de kant gezet. Het zicht was daar beperkt en ik zou ni graag van mijne sokkel gereden worden. Ik kreeg wel allemaal opgestoken vingertjes in de plaats (wijsvingers hé). Da 's dan het wederzijds respect waarover we het hier al zo dikwijls gehad hebben. Nochtans mogen we niet ontkennen dat die mannen met hun vervaarlijke machienen toch wel één en ander omwoelen.
Maar om toch met een positieve noot te eindigen: de bepijling is wel perfect in orde. Slechts eentje had ik effe niet gezien omdat dat nogal laag tegen de grond hangt.
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Tis de moment om in de zandbak te gaan rijden...........kurkdroog en lekker diep, afzien geblazen..............heerlijk toch..............da biken...... :drunk:
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Gazelleke:Wou eerst nog efkes wachten om er iets van te laten horen, maar ik was zondag j.l. op de singletrack (rode omloop)en zijn ze schijnbaar het bos daar aan het opkuisen. Mij lijkt het erop dat ze meteen het hele bos aldaar gaan omdoen maar zo'n vaart zal het wel niet lopen ... Gevolg is wel dat het pad(enkel die singletrack wel te verstaan!) redelijk tot zeer moeilijk te berijden is want zelfs erg grote takken op het pad. Ik veronderstel dat men het pad heel binnenkort weer vrijmaakt maar wees tot dan voorzichtig als je daar gaat rijden!!!
Raar, ik heb een dikke 2 maand geleden een mailtje gestuurd naar de sportdienst van Beerse om de takken met doornen wat te verwijderen op de singletracks omdat het zo dichtgegroeid was en ik altijd met open wonden thuis kwam van de doornen, maar zo drastisch moeten ze nu ook weer nie beginnen hé......ganse bomen omzagen, enkel overgroeiende takken en doornen had ik gevraagd... =P~
Gebruikersavatar
Gazelleke
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 20 jul 2004 22:55
Rijdt met: Gazelle Extreme Polished

Bericht door Gazelleke »

Ja, goed dat je gemaild hebt want ik rij daar ook geregeld en dat euvel zal nu zeker ook wel verholpen zijn ... maar ik zag mijne maat op een gegeven moment ergens op een zandweg passeren naast de singletrack! #-o Dus je raakt het pad gewoon kwijt. Maar ik ben er zeker van dat hieraan hard gewerkt zal worden om alles terug berijdbaar te maken! =D>
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

bomen snoeien langs parcour Lilse Bergen

Bericht door Point7 »

Vandaag nog eens gaan trainen op het Bloso parcour van de Lilse Bergen (is toch vlakbij).

Er zijn een paar dingen die me storen daar. Ze zijn daar nu al weken bomen aan't rooien en af en toe laten ze de bomen gewoon liggen op het MTB parcour. Dit vind ik nog niet zo heel erg omdat je wel naast kunt tot nu toe, maar het blijft oppassen na sommige bochten.

Er zijn ook stroken kapot gereden zijn door hun zware trekkers wat het parcour daar extra zwaar maakt door de diepe modder. Ook dit is niet zo heel erg. Het mag wel zwaarder zijn daar.

Maar vandaag zie ik dat ze met hun trekker over de kunstmatige bulten zijn gereden van het blauwe parcour. Die bergen zijn helemaal kapot gereden. Sporen van 30 a 40 cm diep. :evil: :evil:

Kun je daar ergens voor reclameren ?
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Ja, bij de gemeente neem ik aan. Of anders op een of andere manier via Bloso.
stresskip
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: do 04 nov 2004 00:06
Rijdt met: naamloos knalgeel met xt zonder vering dus keihard

Bericht door stresskip »

heb daar gisteren ook geweest en het valt al bij al nog mee die mensen moeten ook hun werk doen en misschien maken ze alles terug effen na het snoeiwerk dat gebeurt daar wel meer dat ze met een schaaf over de wegen gaan
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

stresskip schreef:heb daar gisteren ook geweest en het valt al bij al nog mee die mensen moeten ook hun werk doen en misschien maken ze alles terug effen na het snoeiwerk dat gebeurt daar wel meer dat ze met een schaaf over de wegen gaan
Als ze maar niet met schaaf over die bergjes gaan, want dan schiet er niks meer van over. #-o
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Zaterdag 19/3 dees toereke nog eens gedaan.
Lag er al goed droog bij. Geen enkel plaske te zien, en nog geen los zand. Profiteert er dus nu maar van, nu het er perfect bijligt voor snelheidsduvels :D , en de paarden de weggeskes nog ni al te rugonvriendelijk hebben gemaakt (alhoewel, 't is al bezig #-o ).

De pijltjes zijn ook nog in orde, en aan de bergskes, daar is ni veel aan veranderd. Trouwens: die bultjes vlak voor de Antwerpsesteenweg/Turnhoutsebaan (het enige lang stuk asfalt :evil: ) zijn wel leuk als ge wat snelheid hebt :)

Echt spectaculair is dus deze route niet, maar wel goed genoeg om wat extra kilometerkes af te malen. Zo had ik zaterdag tweemaal de toer gedaan, en dan nog met de fiets naar huis, zodat ik weer boven de 100km had 8)
DEKA
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 18:18
Rijdt met: Thompson

Bericht door DEKA »

Weet er iemand hoe het parcour er nu bijligt?
Of de schade na het rooien van de bomen al hersteld is?

Grtz D.
Plaats reactie