Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Point7 »

Ik had blijkbaar gelijk dat er verkeerde pijlen (zwarte bloso) hingen aan de nieuwe fit-o-meter in Beerse. Deze zijn ondertussen vervangen door blauwe pijlen met daaronder de tekst "FIT".
1 zwart pijltje zijn ze nog vergeten te vervangen. 8)

Deze fit-o-meter is ook officieël geopend volgens een artikel in de krant.

Het is dus niet de bedoeling dat dit een extra zwarte MTB lus is.

PS: Ik heb nu ook pas opgemerkt dat daar ook een "hondentoilet" is in de buurt van de start (MTB-route, fit-o-meter en jogging parcours). Er is daar een afgebakende zone in een stuk grasveld voor de honden.
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Speedy G. »

Gisteren samen met mijn zoontje vertrokken aan het ronde punt voor de blauwe en een gedeelte van de rode.

Route ligt er erg goed bij.
Op de blauwe route zie je geen bordjes meer vanaf dat je de Antwerpsesteenweg afdraait op dat nieuw stukje.
Wel een FIT bordje aan die slagboom wat erg verwarrend werkt. Waarom in godsnaam daar ook blauw voor gebruiken???

We zijn achteraf ook nog eens op het oude stuk aan de rotonde gereden en ik begrijp echt niet waarom ze dat omgelegd hebben. Wij hebben beiden niets gezien en het oude stuk was ook nog gewoon toegankelijk.
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Point7 »

Speedy G. schreef: We zijn achteraf ook nog eens op het oude stuk aan de rotonde gereden en ik begrijp echt niet waarom ze dat omgelegd hebben. Wij hebben beiden niets gezien en het oude stuk was ook nog gewoon toegankelijk.
Dit gedeelte was geblokkeerd door enkele grote takken maar iemand heeft de versperring verwijderd. Ik was het iig niet. Ik probeer zoveel mogelijk over het nieuwe stukje te rijden zodat dat ook wat platter en vaster gereden kan worden.
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Speedy G. »

Maar ook de reden waarom dit gedeelte weg zou moeten vallen, werd mij absoluut niet duidelijk met er nog eens over te rijden.
Het zal wel aan mij liggen en we zullen ons weeral maar eens aanpassen.
Ghostkebel
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 aug 2008 11:43
Rijdt met: C'Dale F-SI Carbon 1 WWW.MTBFORZA.BE
Contacteer:

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Ghostkebel »

Forza TV heeft een filmpje gemaakt van de RODE LUS.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel kijkplezier en ontdek de Lilse Bergen

Forza Eric
Phille472
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 sep 2015 19:29
Rijdt met: Specialized STJ

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Phille472 »

Deze week de route (Rood en Blauw) voor het eerst gereden.
Parcours droog en snel. Deze route is echt wel een aanrader. Rood is overgoten van de leuke singletracks. Op de meeste kan je ook vrij hoge snelheid ontwikkelen en dat maakt het aantrekkelijker. Blauw bevat wat meer gewone tracks en een stukje fietspad maar heeft wel een leuk wasbord en een mooie singletrack op het einde.
Lup
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Lup »

Het ziet er leuk uit, keer proberen. Beerse is voor mij per fiets vlot bereikbaar.
LordRiffenstein
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 22 okt 2015 15:30
Rijdt met: Cube Reaction - Merida BigNine

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door LordRiffenstein »

Afgelopen zaterdag de 3 routes gereden. Bepijling is op de 3 routes prima. We hebben Blauw-Rood-Groen gereden. Op blauw en rood was er duidelijk pas met de crossmotor gereden, op verschillende plaatsen de single tracks/sporen kapot gereden wat jammer was, gelukkig NIET het geval op de mooiste single tracks op de rode. Blauw is een toffe route voor de beginners en lag er vrij goed bij. 1 stuk echt zompig, als je van de grote baan terug het veld ingaat daar is het stoempen momenteel (of vallen zoals we een collega mtb-er zagen doen). Rood is een geweldige route en de verplaatsing zeker waard, heel leuke single tracks en uitdagend. Rood ligt er prima bij. De groene route is de naam MTB route niet waardig en kan je normaal met een stadsfiets ook rijden. Ligt er momenteel veruit het vettigste en er is eigenlijk geen MTB plezier te vinden.

Komen zeker nog eens terug maar dan om rood-blauw-rood te rijden :-D
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door -JP- »

Vandaag Rood/Blauw gereden. Rood was een indrukwekkende aaneenschakeling van single tracks. :drunk: :drunk: :drunk: Blauw waren vooral bredere off road wegen maar nog steeds leuk fietsen.
Een grote plus was dat het parkoers vlot berijdbaar was. Er was enkel een stuk in de blauwe lus dat verzopen was en waar we rond moesten.
De streek heeft duidelijk zoveel mogelijk moeite gedaan om single tracks in het parkoers te steken.
De gps tracks van routeyou.com waren een goede leidraad maar misten een aantal single tracks. (welke je gewoon kan nemen door de pijltjes te volgen)
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Hans wynants »

opgelet voor wie dezer dagen deze rout wil aandoen , ik kom er net van terug en op sommige stukken om en rond de vijver en golfterrein zijn net een autostrade !!!! het bos word gebruikt als sluipweg door de wegenwerken aan de op en afrit van lille. ze rijden er met hoge snelheid door zonder rekening te houden met andere weggebruikers...


spijtige zaak!!!


men weze gewaarschuwd ! :bounce: ](*,)
Plaats reactie