Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Speedy G. »

Morgen toch eens gaan kijken hoe het er juist staat als ik wat tijd op overschot heb.
Wat hebben ze met het "oude" gedeelte van de route gedaan?
Gewoon gelaten of volledig weg gedaan met groot materiaal???
defanvs
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 08:46
Rijdt met: Xizang 29er ,merlin fat ti , on one inbred SS

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door defanvs »

Juist geweest !, ze hebben er bomen en takken over gelegd, ge kunt er ni meer door !
t'Is een stuk singletrack van minstens 200 meter dat weg is , moet een groot hondetoilet worden #-o
In de 20 jaar da'k daar kom fietsen heb ik op 'die plaats' geen 5 wandelaars met nen hond gezien.!
t'Zal wss. wel een andere reden hebben .
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Point7 »

defanvs schreef:Juist geweest !, ze hebben er bomen en takken over gelegd, ge kunt er ni meer door !
t'Is een stuk singletrack van minstens 200 meter dat weg is , moet een groot hondetoilet worden #-o
In de 20 jaar da'k daar kom fietsen heb ik op 'die plaats' geen 5 wandelaars met nen hond gezien.!
t'Zal wss. wel een andere reden hebben .
Ik was overlaatst ook verrast toen ik daar aan een redelijk tempo op die singletrack aan't rijden was toen ik plots die bomen op het pad zag liggen en 90° naar rechts moest draaien op een nieuw aangelegd stukje singletrack dat terug uitkomt op de oude.

Dit zijn mijn vermoedens.

Plaats maken voor de skibaan waarvan ooit sprake was ?

Klacht van wandelaars die vertrekken aan de Heihoeve ? De oude singletrack kruist 2x dezelfde bosweg.
Gebruikersavatar
NERMAL
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 02 aug 2006 09:29
Rijdt met: GEEN RIJD MET DE FIETS

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door NERMAL »

Point7 schreef:
defanvs schreef:Juist geweest !, ze hebben er bomen en takken over gelegd, ge kunt er ni meer door !
t'Is een stuk singletrack van minstens 200 meter dat weg is , moet een groot hondetoilet worden #-o
In de 20 jaar da'k daar kom fietsen heb ik op 'die plaats' geen 5 wandelaars met nen hond gezien.!
t'Zal wss. wel een andere reden hebben .
Ik was overlaatst ook verrast toen ik daar aan een redelijk tempo op die singletrack aan't rijden was toen ik plots die bomen op het pad zag liggen en 90° naar rechts moest draaien op een nieuw aangelegd stukje singletrack dat terug uitkomt op de oude.

Dit zijn mijn vermoedens.

Plaats maken voor de skibaan waarvan ooit sprake was ?

Klacht van wandelaars die vertrekken aan de Heihoeve ? De oude singletrack kruist 2x dezelfde bosweg.
Skibaan lijkt me niet van toepassing deze ligt niet in de buurt van de blauwe lus, althans dat dacht ik toch

Wandelaars, de heilige wandelaars :wink: hier zo idd. wel eens de oorzaak kunnen liggen
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Point7 »

NERMAL schreef: Skibaan lijkt me niet van toepassing deze ligt niet in de buurt van de blauwe lus, althans dat dacht ik toch

Wandelaars, de heilige wandelaars :wink: hier zo idd. wel eens de oorzaak kunnen liggen
Ik weet alleen dat de eventuele ski-baan wel langs die kant komt tussen autostrade en Lilse Bergen.

In het hier vermelde "hondentoilet" geloof ik niet. Dit is mijn bijna dagelijks trainings parcours en op die plek heb ik zelden wandelaars met honden gezien.
Daarbij waarom zou die single track daarvoor moeten wijken. Het bos is groot genoeg.

Kan de verantwoordelijke van deze bloso hier niet even de reden geven ? Deze persoon zit toch ook op het forum dacht ik.

Enfin....een grote ramp is deze wijziging niet. Ze hebben in't verleden betere en grotere stukken uit de Bloso gehaald.
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Point7 »

Even melden dat er een paar omgewaaide bomen moeten opgeruimd worden door de gemeentewerkers.

Op de blauwe lus vlakbij de grote rotonde (Beerse-Gierle-Vosselaar) ligt er een grote boom op het parcours. Hier kun je via een klein omweggetje langs het fietspad langs rijden.

Op de rode lus iets verder dan de Achtzalighedenboom hangt er ook een boom over het parcours. Hier moet je afstappen. Boom hangt te hoog om over te wippen en je kan er ook niet echt langs rijden.

Ik heb zelf al enkele grote afgebroken takken van de singletracks verwijderd.
defanvs
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 08:46
Rijdt met: Xizang 29er ,merlin fat ti , on one inbred SS

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door defanvs »

Op de blauwe lus vlakbij de grote rotonde (Beerse-Gierle-Vosselaar) ligt er een grote boom op het parcours. Hier kun je via een klein omweggetje langs het fietspad langs rijden.
Op de singletrack voor de rotonde lag er daarstraks ook eentje , die kunde met wat moeite ontwijken .
Van de week ook verschillende keren afgestapt om takken opzij te gooien , die aan d'achtzaligheden kan evt.met een paar man wel weggetrokken worden , die van na de rotonde zullen ze moeten komen kapotzagen
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door TNTrek »

De wijziging op de blauwe singletrack net na de rotonde valt best mee inderdaad. Je rijdt zoals gewoonlijk naast de rotonde linksaf de singletrack in, die draait dat lichtjes naar rechts en naar beneden, je steekt het eerste pad over richting die slalom tussen de bomen, en die wordt dan twee bochtjes eerder afgebroken door een quasi 180gr naar rechts (nieuw uitgegraven singletrack). Dan nog een scherpe linkse en scherpe rechtse en we zijn terug op dat tweede deel van die singletrack.
Wel een beetje minder 'flowend' dan vroeger, maar tof.
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Point7 »

TNTrek schreef: Wel een beetje minder 'flowend' dan vroeger, maar tof.
Als daar nu nog eens een paar een toertocht over gestuurd wordt dan gaat dat nieuw stuk ook beter bollen. De grond moet nog wat vast gereden worden.

PS: Ik wou dat omgevallen boompje aan de achtzaligheidboom opzij duwen maar dat viel dik tegen. ](*,)
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Lille-Beerse - Bloso

Bericht door Den jjag »

't Is hier druk geweest op het forum terwijl ik even weg was.
Net een weekendje biken in de buurt van Burg Reuland achter de rug. :wink:
Even mijn e-mails gecheckt en de omlegging is er omdat er (verplicht) een stuk bos moet komen om de honden te kunnen laten los lopen. (sportdienst Lille).
Ze zijn nu bezig om uit te zoeken waar er nog een nieuw stuk kan bij gemaakt worden ter compensatie.

Ook nog bedankt met het vermelden van de omgewaaide bomen op het parkoers.
'k Zal er voor zorgen dat ze opgeruimd geraken.

Grtz. Guido, Bloso peter Haarlebeekroute.
Plaats reactie