Herselt - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
RG
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 07 mar 2003 17:43
Rijdt met: Rockrider 8.1

Herselt - Bloso

Bericht door RG »

Hallo bikers,

Heeft er iemand van jullie de routes in Herselt al gereden?
Is dit een aanrader :) of een wegblijver :( ?

Groetjes RG
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Zelfs als t al n heel eind droog weer is blijft (vooral het groene) het parcours redelijk modderig, en t is van dat vuil zwart slijkt, da overal blijft aanplakken.
Gisteren gereden, en t heeft toch nog zoveel nei geregend de laatste tijd, of vergis ik me??
Voor de rest wel plezant om doen. Heb daarna nog een stukje van de TT ven Aarschot in omgekeerde volgorde gereden.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

!!!Opgepast op de vaste route in Herselt!!!

Bericht door Van Cot »

Als je de route van herselt wil doen zal je moeten oppassen, aan een afdaling aan de splitsing van rood met groen woont er de een of de andere gek die niets van mountainbikers moet hebben.

Daarom heeft hij VISDRAAD TE HOOGSTE VAN HET WIEL EN HET HOOFD GESPANNEN

er zijn al 2 bikers gevallen, waar het al bij al nog meeviel, en de politie kan niets doen omdat er geen bewijs is van wie de visdraad komt maar als iemand hem verwijderd hangt deze er de dag erna al terug.

Een verwittigd biker is er 2 waard!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

dat zijn voor mijn part ZIEKELIJKE mensen die thuis horen in Geel of een ander psychatrische instelling, hij moest er maar eerder hebben aan gedacht als de route zijn woning niet mocht passeren of dergelijke en dan ook op tijd moeten te hebben aangegeven.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Sidi schreef:Triestige bedoening! Eén en al water en verschillende pijltjes die afgebleekt zijn zodat ze niet meer zichtbaar zijn.
Daar gaan ze mij niet zo vlug meer terug zien
Bloso-tocht van Herselt in de winter....TE MIJDEN !!!!!


Maar in de zomer na een weekje zonder regen...echt wel een toffe tocht hoor !
90 % off-road en zeer gevarieerd parcours.... :wink:
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Jow,

Deze voormiddag de vaste route + de 2 lussen gaan rijden. Het is een schoon toerke, maar heuvels zijn er wel niet echt te vinden...
Maar best enkel in de zomer te berijden, anders is de kans vrij groot da ge tot aan uw naven in het slijk zakt... :lol:
tpl schreef:een "vlam" parcours
Ge kunt er de snelheid wel vrij hoog leggen, maar meestal toch een beetje uitkijken... de slijksporen zijn nu opgedroogd en verhard !!!
En er is een extra uitdaging bijgekomen... paardenvlaaien ontwijken :drunk: !!!

Op de kaart sta als ge den toer doe met de 2 lussen bij, da ge er 4 uur over doe #-o dan moete gemiddeld 10,5 km/uur rijde ](*,) !!!

Aangezien ik thuis (Wolfsdonk) ben vertrokken heb ik op de blauwe lus aangepikt in de Blauwberg. Thuisgekomen met 45,44km op de teller, dit tegen een gemiddelde snelheid van 23,9km/u (wat vrij goe is voor amateur :wink: !!!) en in een tijd van 1:53'47".
De toer is wel een aanrader, maar ge moet er wel geen bergen/heuvels verwachten...
En de bepijling is echt wel TOP :-) !!!

Grtz...
S.
Gebruikersavatar
Geronnimo
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 24 jul 2005 18:44
Rijdt met: Merida Matts sport 700
Contacteer:

Bericht door Geronnimo »

ik heb vandaag de Groene lus gereden, vertrokken aan Mie maan, en het was nu wel lekker warm weer, maar modder was er wel: ik heb nogal mogen kuisen maar dat hoort er nu eenmaal bij vind ik. leuke tour, ik ben beginnend en ik heb er alvast heel veel plezier aan beleeft. de uuromschrijving is lichtelijk overschat: +- 2 uur voor de lus van 20 km #-o ik heb net 1 uurtje gefietst, maar zeer goed aangegeven! je KAN gewoon niet misrijden, dit was men eerste keer dat ik deze route reed en ik ben nergens fout gereden. leuke en mooie route, en van dat visdraadprobleem: niks van gemerkt.
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Bericht door tpl »

Ik heb em eergisteren gereden. Ze hebben wel overal afspanningen gezet aan verschillende wegeltjes. Ferm als ge daar vollenbak komt ingevlogen :roll:

Ik vraag me af voor welke reden dat ze dat gedaan hebben??? [-X
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

tpl schreef:Ik heb em eergisteren gereden. Ze hebben wel overal afspanningen gezet aan verschillende wegeltjes. Ferm als ge daar vollenbak komt ingevlogen :roll:

Ik vraag me af voor welke reden dat ze dat gedaan hebben??? [-X
Als je even de moeite doet om te stoppen en het papier leest dat er op hangt dan zou je dat weten :wink: !!!
Het is voor de 'veiligheid' van de wandelaars en fietsers (lees: bikers) te garanderen. Dus zodat er geen gemotoriseerd verkeer door kan...
Persoonlijk ben ik er ook tegen, staan vlak achter bochten enzo...

Grtz...
S.
Achterna
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 22:58
Rijdt met: Trek Fuel EX7 - Trek 1400

Bericht door Achterna »

Skull wrote
En er is een extra uitdaging bijgekomen... paardenvlaaien ontwijken :drunk: !!!


Dat is daar niet te doen, en altijd juist op het ideale spoor , of juist in een bocht en anders in een spoorversmalling, ge zou nog worden denken dat ze daar gelegd zijn!
En dan heb ik het nog niet over die hoeven , t'is anders al zo'n slijkboel.
Van die vis draden heb ik nog niets gemerkt, hopelijk blijft dat zo. [-o<
Plaats reactie