St Lievens-Houtem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

St- Lievenshoutem, Oosterzele

Bericht door beethoven »

Beste De nieuwe route van Wetteren passeert ook St Lievens houtem en Bavegem. Dus van daar naar het start punt (De Warande te Wettteren) zal een goede verbinding zijn. In september kan je het technisch parcour te Wetteren mee nemen. Over deze route heb ik een kleuren plan en die opent in september. Veel te laat dus daarom stel ik vor ze al tijdens de vakantie in te rijden. Mocht iemand willen afspreken ben ik altijd bereid die te biken. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Vandaag de route voor de 2e keer gereden. Saai, saai, saai.

Ik haat van die veldwegen die ze ietwat verhard hebben met bouwafval (vooral omdat ik in Oost-Vlaanderen met een ongeveerde fiets rondrijd). Dat zijn bijna de enige off-road stukken. Mij zien ze er niet meer terug.

Gelukkig zitten er enkele "klimmetjes" in. Ze zijn wel allemaal op de grote plaat te doen.

De bewegwijzering was vandaag wel volledig in orde.
Conclusie voor mij: niet de moeite om nog eens de trip vanuit Gent tot daar te maken.
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Heb deze route (groen) gisteren ook eens gereden als extra lusje op de route van Oosterzele. Is inderdaad maar een saaie bedoening met heel veel road. Veldwegen worden precies met opzet gemeden. :-?

De uitpijling van het parcours wordt precies redelijk onderhouden, ben slechts 2 keer verkeerd gereden ...
Gebruikersavatar
Noobie
Mountainbiker
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 11 jun 2008 12:20
Rijdt met: Specialized Rockhopper Pro

Bericht door Noobie »

Zoals reeds vermeld in bloso route Oosterzele. Vandaag deze lus erbij genomen, de bepijling was goed met uitzondering aan het zitbankje in het "park" waar men naar rechts moet en even verderop een pijltje naar links om het "park" te verlaten
Gebruikersavatar
Reli
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 27 apr 2009 20:24
Rijdt met: Scott Scale 60

Bericht door Reli »

Afgelopen weekend deze groene route nog eens gedaan. Bepijling is nu (of sinds een paar maanden) volledig in orde gebracht en nergens heb ik moeten staan twijfelen of zoeken. Ik had wel 't idee dat hier http://maps.google.be/maps?q=50.911031, ... 08256&z=18 (waar 't groene pijltje wijst) een nieuw stukje toegevoegd is (nieuwe pijltjes): vlak nadat je een brugje overrijdt kan je meteen links een steile afdaling nemen en kom je op een fietspad uit (dat onderdoor die brug loopt). Daar staat een bord 'eind MTB route' (??). Als je de brug onderdoor rijdt (op 't fietspad dus) dan kan je aan de andere kant terug naar boven (proberen) fietsen (was door de modder echt niet te doen voor mij).
't Is niet de mooiste route van de streek en best wel veel asfalt maar 't is (voor mij) een goeie route om de conditie beetje op peil te houden.
Gebruikersavatar
Reli
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 27 apr 2009 20:24
Rijdt met: Scott Scale 60

Bericht door Reli »

Zonet nog eens deze groene route gedaan en heb 't idee dat er nog extra pijltjes geplaatst zijn om 't nog duidelijker te maken.
Serieus doorgevlamd, ik weet niet wat 't was vandaag maar ik kon zowaar genieten van deze route... 't mooie weer zal daar wel iets voor tussen zitten eh :)
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Bericht door Iron Man »

iemand deze route nog gereden?
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Bericht door cube-rider »

Gisteren de groene en blauwe lus samen gereden en vertrokken vanuit Zottegem.
De pijltjes zijn zeer duidelijk en in orde.De groene lus is wel mooier doordat er op de blauwe lus veel wegen zijn met stenen die eruit springen op de onverharde wegen,op zich niet erg,wel opletten voor platte band daar.De streek is heel mooi en vind het de moeite waard,je kan wel serieus doorrijden (AVG:24.1 km/h)
Juist op het laatste heb ik mij misreden (weet niet of er een pijltje is of dat ik het niet gezien heb) #-o ,waardoor ik i.p.v.terug op de balei moest rijden, er ben in geslaagd om op de diepestraat uit te komen (is straat parallel met balei)
Wel tof vind ik.Voor hoogtemeters niet,maar dan is het beter dat we richting Kluisbergen gaan.

Totaal 57 km op de teller met traject huis en terug (18 km.) erbij. :wink:
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Bericht door Prospeer »

Midden september de groene gereden, dit lag er toen droog bij.
Gemiddelde van 25,2 km/u. :-k Dan weet je ook gelijk hoe technisch het parcours is en het percentage off-road.

Vele stukken kan je gewoon op de grote plaat rijden. Goed voor iemand die wil proeven van het mountainbiken of als je aan een strak tempo in de natuur wil rijden zonder risico's. De modderduivels en adrenaline-junks, hebben hier echter niets te zoeken.
Luky
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 27 dec 2007 17:17
Rijdt met: BMC Teamelite 02 XT, Kona Jake the Snake

Re: St Lievens-Houtem - Bloso

Bericht door Luky »

Bloso route St Lievens Houtem is volledig vernieuwt, is veel verbetert ten opzichte van vroeger, bepijling is orde, kvond zeker de moeite deze eens opnieuw te verkennen.
Plaats reactie