Heuvelland - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
beb
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 jan 2003 11:45
Rijdt met: scott

Heuvelland - Bloso

Bericht door beb »

Iemand die deze routes kent? Ik zou er zondag eens gaan rijden. Als er veel afdalingen off-road tussen zitten ben ik er niet meer weg te slaan, welk parcours zou ik dan nemen.
kdh
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 15:36
Rijdt met: Blauw

Bericht door kdh »

In december nog deze route gereden. Heb toen groen en blauw gedaan. Groen is ok, op en rond Kemmelberg. Bepijling moet recent terug in orde gebracht zijn. Blauw is minder ok, veel vlakker en ook zwaarder kwa modderstroken; bovendien is bepijling hier ondermaats.
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

groen en rood zijn toffe routes, neem wel je kaartje mee, want de bepijling is toch me dat niet (tenzij ze inderdaad vernieuwd zou zijn, kan ik niet over oordelen, heb ze al lang niet meer gereden)
blauw is ook wel tof, maar serieus slechte stroken tussen
Gebruikersavatar
H-rock
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Bericht door H-rock »

Als je er ene wilt gaan rijden, zou k opteren voor de groene route. Die vind ik persoonlijk het mooist. De rode kent een uitloper naar Dikkebus, maar das niet al te veel off-road.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Ik heb ze twee jaar geleden allemaal gedaan en raad je dan ook aan ze allemaal te rijden! Is wel een tochtje dan, maar dan heb je er ook wat aan ... en kun je met voldoening terug naar huis rijden.

Zijn echt leuke routes, heb er nog steeds mooie herinneringen aan en zal ze zekers nog gaan rijden. Veel klimmetjes, leuke singletracks, uitermate mooie omgeving ... gewoon perfect!

De rode (of de route die richting Dikkebus rijdt) is inderdaad minder ...

Doen!
Gebruikersavatar
jawa
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 13 mei 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Bericht door jawa »

Ik zou allen aanraden om daar te gaan biken maar ook zeker zo'n kaartje (van de toeristische dienst Heuvelland) te kopen voordat ge die routes rijdt (want er ontbreken toch heel wat pijltjes). Die kaartjes kun je telefonisch bestellen en worden opgestuurd.
Een absolute aanrader vind ik de routes die aansluiten op de rode route op Frans grondgebied: de gele (op de zwarte berg: zeer zwaar zeker bij modder en zeer technisch) en verder nog een zwarte en witte (Cats berg) ... . Dit zijn lussen van telkens +- 15 km die je zo kunt combineren tot een mooie marathon-tocht.
Hou er ook wel rekening mee dat, als het veel geregend heeft, ge daar ongelooflijk in de modder kunt baggeren. En uit ervaring weet ik dat dat nogal slecht is voor het materiaal :cry: .
Voor wie er een (grote) geörganiseerde tourttocht wil maken: er wordt een marathon geörganiseerd in Ieper (fronttoertocht 30-60-90-110 km op 26/04) en in Poperinge (35-55-75-100-115 km op15/08). Ik zal er op een van die gelegenheden (zoniet allebij) bijzijn.
Tevens zijn er ook vele tourtochten van +- 45 km (Kemmel ...)
Groeten,
Jawa
Gebruikersavatar
Mounthias
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: B1 team replic world v-brake |Scott Scale 20

Bericht door Mounthias »

we waren van 't weekend van plan een van die ritten te doen, maar zijn al redelijk vlug van de route afgeweken en gewoon alle leuke paadjes die we tegenkomen (en waar niet stond dat we er niet in/op mochten) genomen, was tof

lijkt mij wel dat ook de rode route herbepijld was, zagen er toch nieuwe pijltjes uit, ...

gewoon een "keinijge"-streek, ... [-o<
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Ik heb de groene/blauwe/rode verleden zomer (augustus) gedaan en vond het een goede, schone trainingsrit (zeker langs Dikkebusvijver, nodigt uit om te stoppen voor een frisse duik tijdens de zomer)
maar voor de rest vind ik het geheel nogal weinig afwisselend van landschap... overal waar je kijkt zie je heuvels en nooit weet je exact waar je bent tenzij je in een dorp zit... de bewegwijzering viel toch goed mee maar kan idd. beter. Voor mij geen al te spectaculaire route vanwege het ééntonig landschap om je heen...
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Heuvelland

Bericht door MacMan »

Er zijn hier 3 routes en in de omgeving nog 2.( vlakkere in poperinge en ieper)
verder overlappen enkele noordfranse routes

mooie omgeving technisch en gevarieerd.
De bloso wegwijzers zijn echter aan een dringende verbetering toe. ( niet, slecht zichtbaar, of moeilijk te vinden...)
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Wat beterft die prachtige noordfranse routes: Is er aub iem die kan reageren op de topic die ik gestart heb op het forum 'in het buitenland'?
Thx.
Plaats reactie