Heuvelland - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Oh, voor wie van wat verder komt: de dorpskern Kemmel gaat normaal weer open op 17 juli, dan is het wat gemakkelijker om aan de startplaats te geraken. De bewegwijzering is normaal in orde. Ook de dorpskern Westouter zou normaal binnenkort weer moeten open gaan, ik weet wel geen precieze datum.
heuveltje
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: di 11 jan 2005 19:24
Rijdt met: specialized rockhopper

Bericht door heuveltje »

richting poperinge naar westouter kan men al door rijden,tot de kerk.

grt
Gebruikersavatar
Flippen
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 08 dec 2006 18:13
Rijdt met: Trek Superfly 100 AL Pro

Bericht door Flippen »

hoe is de situatie momenteel? Zijn de blosoroutes weer goed berijdbaar/uitgepijld? Worden de fronttoertocht en Poperinge XXL weer georganiseerd dit jaar?
MLamote
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: za 29 dec 2007 20:33
Rijdt met: Merida Big Nine

Bericht door MLamote »

Ik heb vorige week de tocht die start in Nieuwkerke gereden. Ik moet zeggen dat alles er vrij vettig bij lag... in het begin van de tocht waren er ook enkele pijltjes verdwenen. Met hulp van het kaartje toch kunnen uitvissen naar waar ik moest rijden... :lol:
Gebruikersavatar
buffaloyann
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 18:06
Rijdt met: Canyon Exceed

Bericht door buffaloyann »

Gisteren de rode route gereden (met een stukje groen om de 'top' van de kemmelberg mee te pikken). Typische blosoroute: veel asfalt, weinig echt uitdagende stukken (ik had de indruk dat ze echt mooie stukken lieten liggen). Het laatste stuk is echt de moeite niet: heel vlak en saai rijden. De markering is voldoende (soms wat moeten zoeken naar de pijltjes). Maar 't is een mooie streek en 't ging af en toe op en neer ... Dus volledig ontevreden ben ik niet.
Gebruikersavatar
3s
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 01 feb 2008 16:19
Rijdt met: Thompson Sub01 (V-brakes - full Deore - Suntour XCR)

Bericht door 3s »

In mijn ervaring (vorige week ook gereden met een paar volledige beginnelingen en hebben het allemaal overleefd :wink: ) is de rode route op zich vrij eenvoudig, maar wel redelijk afwisselend met een paar toffe afdalingen.

Hij is wel leuker als je van aan de kerk van Westouter vertrekt.
Je vertrekt dan direct off-road en eindigt met die lange afdaling richting centrum WEstouter.
Kemmelberg zit dan in het midden ongeveer.

We hebben wel de lange (saaie) lus naar Dikkebus vijver afgesneden. Dat zorgt er wel voor dat je het gevoel van veel asfalt gereden te hebben toch een beetje tegengaat...
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Bericht door clubje »

De rode route is inderdaad heel leuk, en als je de streek kent kun je altijd nog enkele stukjes bijdoen die niet erin zitten.
Groen is gemakkelijker, maar toch erg leuk omwille van toch vrij veel off-road (maar niet technisch) en omwille van het "allen-zijn-op-de-wereld-gevoel".

Maar over blauw weet ik eigenlijk niets: is dat een toffe route, en vooral: is de bepijling goed?
Gebruikersavatar
Flat-6
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: za 13 feb 2010 21:16
Rijdt met: Canyon

Bericht door Flat-6 »

Deze week eens de BLOSO routes gaan rijden, aangezien ik geen kaart heb en totaal niet van de streek ben maak ik me wel lichtjes zorgen over de pijltjes :lol:
GeertBeuselinck
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 21 mei 2009 21:26
Rijdt met: Ampello

Bericht door GeertBeuselinck »

Geen paniek, ik reed de rode route vorig weekend en die is perfect bewegwijzerd en kan je gerust zonder Gps en kaart rijden
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Bericht door clubje »

hetzelfde geldt voor groen, perfect aangegeven. Enkel blauw weet ik niet.
Plaats reactie