Heuvelland - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Bericht door Zombiker »

Flat-6 schreef:Deze week eens de BLOSO routes gaan rijden, aangezien ik geen kaart heb en totaal niet van de streek ben maak ik me wel lichtjes zorgen over de pijltjes :lol:
Ik kom ook niet bepaald uit de streek en heb rood en groen al meerdere malen gereden zonder problemen.

Wij printen wel meestal snel een klein kaartje af van GoogleMaps om via de 'mont noir' over de grens naar de 'mont cats' door te steken.
Daar kan je eventueel nog wat extra hoogtemeters gaan halen.
Gebruikersavatar
Flat-6
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: za 13 feb 2010 21:16
Rijdt met: Canyon

Bericht door Flat-6 »

Zo gezegd zo gedaan, gisteren de drie lussen gedaan. Pijltjes zijn inderdaad dik inorde, enkel 1 groentje is verdwenen maar het volgende kruispunt brengt duidelijkheid. Fantastische omgeving, aantal asfaltstroken maar omdat het toch bergop/af is gaat het niet snel vervelen.

Inderdaad serieuze 'heuvels', ze voelen meer aan als bergen want het laatste uur was alles choco...Samen zijn ze 1200hm waard. Ondanks de harde snelle ondergrond en 0,0 wind toch maar 20,8gem kunnen halen. Het is geen race en ik ben geen talent maar dat geeft toch een idee...

Rood is idd wel de leukste route, zit wel een lekker leuk/technische/steile klim in. Blauw heeft heel veel boerewegjes die slecht zijn voor het kindergeld....Kan mij voorstellen (ook voor rest vh parcours) dat het echt een aanslag is op de benen en techniek wanneer de ondergrond nat is ipv droog... #-o
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Bericht door clubje »

Flat-6 schreef:Zo gezegd zo gedaan, gisteren de drie lussen gedaan. Pijltjes zijn inderdaad dik inorde, enkel 1 groentje is verdwenen maar het volgende kruispunt brengt duidelijkheid. Fantastische omgeving, aantal asfaltstroken maar omdat het toch bergop/af is gaat het niet snel vervelen.

Inderdaad serieuze 'heuvels', ze voelen meer aan als bergen want het laatste uur was alles choco...Samen zijn ze 1200hm waard. Ondanks de harde snelle ondergrond en 0,0 wind toch maar 20,8gem kunnen halen. Het is geen race en ik ben geen talent maar dat geeft toch een idee...

Rood is idd wel de leukste route, zit wel een lekker leuk/technische/steile klim in. Blauw heeft heel veel boerewegjes die slecht zijn voor het kindergeld....Kan mij voorstellen (ook voor rest vh parcours) dat het echt een aanslag is op de benen en techniek wanneer de ondergrond nat is ipv droog... #-o
blauw is dus ook goed aangegeven?

Hoe staan blauw en groen tegenover elkaar qua fungehalte en lastigheidsgehalte?
Gebruikersavatar
Flat-6
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: za 13 feb 2010 21:16
Rijdt met: Canyon

Bericht door Flat-6 »

Blauw is idd ook goed aangegeven. Je komt 2x op hetzelfde punt voorbij (soort kruising), dus de ene keer volg je de Nr1 pijl en de volgende keer de Nr.2 pijl.
Er zit in het blauwe stuk wel relatief wat asfalt (is ook wel 40km lang), inclus een stuk van 2km langs de grote baan. De offroad stukken die erin zitten zijn daarentegen wel iets pittiger (afdalen op stenen die als het nat is behoorlijk glad zijn). Blauw is wel lastiger dan groen. Persoonlijk vind ik het moeilijk kiezen tussen groen of blauw, dan toch liever groen, maar das puur gevoelsmatig.
Gebruikersavatar
stef2
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: za 23 jun 2007 16:12
Rijdt met: cube reaction gtc 2012

Bericht door stef2 »

Vandaag de rode route gereden met vrouwtje ,schitterende route prachtig weer gehad en perfecte bepijling. Zeker voor herhaling vatbaar.
Een aanrader :wink:

Gr stef :wink:
freesoul
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 03 jun 2010 22:12
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door freesoul »

de rode route is mijn lievelings route paseert bijna aan mijn deur
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

moet morgen in kemmel zijn, namiddag toerke doen, waar best starten?
iemand nog link naar de bloso kaartjes?
freesoul
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 03 jun 2010 22:12
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door freesoul »

chrissie schreef:moet morgen in kemmel zijn, namiddag toerke doen, waar best starten?
iemand nog link naar de bloso kaartjes?
de start van de rode lus is net als de groene in kemmel aan het vakantiecentrum de Lork in de bergstraat het gaat richting de kemmelberg zelf
de groene lus gaat meer richting Bailleul de rode lus gaat langs Kemmel, Dranouter, Loker, Westouter, De Klyte, Dikkebus en terug naar Kemmel
is best pittig maar een hele leuke rit
succes ermee laat me weten hoe je het vond
had het in de avond geweest ging ik zeker zijn mee gegaan
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

Lijkt me nochtans zeer eenvoudig.
bloso.be it is
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Re: Heuvelland - Bloso

Bericht door tbhshorty »

Hoe zijn deze routes in de winter doenbaar of niet
Plaats reactie