Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Re: Kluisbergen - Bloso

Bericht door yoeri »

Tijdens de Koppenberg VTT zat de afdaling langs het Elenebos er ook in. Het was vettig en goed glijden, met de extra obstakels niet zo simpel. Ik heb veel bikers met remmen dicht naar beneden zien gaan. Om de tocht nog een beetje commercieel-Bloso te houden misschien wel geen slechte optie om dit als klim te nemen.
Iron Man
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 jun 2012 11:44
Rijdt met: Cube

Re: Kluisbergen - Bloso

Bericht door Iron Man »

Is de MTB-route daar nu al gewijzigd? weg van de boer? In klim via Elenebos?
Fab4ever
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 01 dec 2011 21:12
Rijdt met: Granville XC30

Re: Kluisbergen - Bloso

Bericht door Fab4ever »

Vandaag heb ik voor het eerst in de Vlaamse Ardennen gemountainbiked. Ik ben vertrokken in Oudenaarde met de rode Bloso-route. Na de Koppenberg heb ik de aansluiting gemaakt met de rode route van Kluisbergen. Daarna weer aangesloten op groen en blauw van Oudenaarde. Samen zo'n 59 km, bijna 900 hoogtemeters (als ik thuis rij in het Waasland kom ik maximaal aan 250 hoogtemeters als het richting Waasmunster gaat). Ik had nog een extraatje gepland, maar dat heb ik toch maar laten liggen. Deze kennismaking was al genoeg. :wink:
Gelukkig had ik de route op GPS, want hier en daar ontbreekt toch een pijltje (of heb ik het niet ontdekt).
De tour in Oudenaarde is nog redelijk vlot te rijden, maar de rode tour in Kluisbergen is andere koek. 3 stukken waren totaal onberijdbaar omdat de weg omgeploegd was door een quad, paarden of landbouwvoertuigen. In een afdaling met nogal grote steenblokken (Leo Pironpad?) kon ik mij maar net recht houden (techniek is niet echt mijn ding. Ik heb bij mij in de buurt ook niet de mogelijkheid daar op te oefenen, en al zeker niet op afdalingen).
Al bij al een leuke kennismaking, maar ik sta niet te trappelen om direct terug te komen. Ik rij liever wat rapper, en zal het dus maar bij de dreven en bossen hier in de buurt houden.
Plaats reactie