Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Bovenaan de Paterberg sla je links, direct gevolgd naar rechts. Paar honderd meter door de modder, eenmaal op het weggetje terug naar rechts en beetje verder moet je aan het kapelletje naar links. Volgens mij is dat daar toch een "afdaling" met veel losse stenen, je moet het anders maar eens omhoog rijden - de meesten zullen het van dan af wel beschouwen als afdaling ;)
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Graag gedaan, ik had gedacht om er een kort ritje van te maken maar het werd bijna een marathon (iets van 82.5km en 1400 hoogtemeters, grotendeels in't slijk). Ik denk dat jullie het plezant vonden, dus laat maar horen wanneer je meer wilt :wink:
Laat anders eens weten welke deel je het mooist vond.

Ik hoop echt dat er nog stukjes zijn die ik nog niet volledig ken (we blijven zoeken), het Kluisbos zelf heeft echter allang geen geheimen meer :roll:
Gebruikersavatar
Iglo
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 20 okt 2002 23:54
Rijdt met: Scott, Specialized, Scott

Bericht door Iglo »

Allez, hier gaat ie dan. Om jullie wat "warm" te laten lopen vinden jullie hieronder het hoogteprofiel van de rit die Epic, Ratte en ondergetekende deden 14 december ll.




Afbeelding

We zaten ongeveer een 6 uur op de fiets (en af en toe eens ernaast #-o #-o ...), en we reden toen 81 km met een 1360 hms. De condities waren (zie Epic) niet te versmaden.

Groeten,
Iglo


PS Epic, je had zeker gelijk, de "zaagtand" is duidelijk te zien in het profiel ..... :wink: :wink:
Laatst gewijzigd door Iglo op ma 22 dec 2003 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iglo
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 20 okt 2002 23:54
Rijdt met: Scott, Specialized, Scott

Bericht door Iglo »

Misschien helpt dit een beetje om de weg te vinden ("geleend" van Epic...)



Je legt even de Buissestraat - Kluisbergen in je routeplannerke. Eenmaal dit gevonden :bounce: :bounce: : piece of cake : :bounce: :bounce:


1/Je rijdt de Buissestraat in, de steile kant van de Kluisberg omhoog (dus via fietsen Jowan, die je aan de rechterkant zult tegenkomen)

2/Bovenaan sla je linksaf (smal straatje voor horeca-zaken en winkel), 100m verder het “kruispunt” over.

3/Paar honderd meter verder heb je een splitsing, links heb je een parking maar je moet rechtsaf, het gaat wat bergop in een smal straatje.

4/Helemaal boven draai je mee naar rechts en dan kan je direct parkeren – ondertussen zie je links van je die “totempaal”. Da’s het hoogste punt van het Kluisbos.

Tot zover deze uitleg omtrent de meetingplaats.

Groeten,

Iglo
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

gaan mtb in kluisbergen
parcour lag er redelijk goed bij
op gele route zijn ze alle bomen aan het zagen ,was moeilijk doordat er veel takken lagen .(is niet erg lang)
groene ,blauwe route goed te doen
rode route ook juist 1 afdaling met veel slijk(halverwege)
na enkele platte tourtochten nog eens super geamuseerd(zowel in afdalingen als in klimmen)
:bounce: :bounce: :bounce:
Smoldros
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: do 08 jan 2004 17:48
Rijdt met: specialized epic comp carbon 29

routes Kluisbergen

Bericht door Smoldros »

Gisteren gaan biken op de Kluisberg. Ze zijn daar boomkes aan het kappen en die liggen overal in het rond. Ook dwars over de bewegwijzerde routes! Een mountainbikeparadijs een beetje naar de kloten gemaakt makkers!

Jammerjammerjammerjammer! :( :cry:
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Re: routes Kluisbergen

Bericht door Black Phantom »

Smoldros schreef:Gisteren gaan biken op de Kluisberg. Ze zijn daar boomkes aan het kappen en die liggen overal in het rond. Ook dwars over de bewegwijzerde routes! Een mountainbikeparadijs een beetje naar de kloten gemaakt makkers!

Jammerjammerjammerjammer! :( :cry:
In Herentals was dat een tijdje geleden ook het geval. #-o
Die afgezaagde bomen worden wel verwijderd hoor. \:D/
Hier zelfs met trekpaarden ... mooi zicht :wink:
Tom.
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 15:32
Rijdt met: Thompson Apollo

Kluisbergen

Bericht door Tom. »

Goeiemiddag,

Morgen ga ik voor de eerste keer in Kluisbergen rijden. Iemand een tip welke route ik het best neem. Ik fiets nu al vanaf deze zomer met mijn mtb en rij geregeld het parcours van Ingelmunster/Meulebeke, maar ik heb een serieus vermoeden dat het daar in Kluisbergen wel beetje lastiger zal zijn. :D
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Deze morgen nog eens de bloso-route gedaan. Om 8.45 gestart aan het torentje, ik doe dat altijd, indien je aan de panorama start,blaas je je direct op [-X . Genoten van het prachtige weer 8) .
Alle pijltjes zijn nog OK, parcours ligt er goed bij, als extra dan nog eens de gele gedaan =D>

groeten,
Casper :lol:
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Deze voormiddag nog ne keer alles gereden, parcours zeer stofferig 8) .
Eigenlijk wel leuk zo vroeg in de morgen tijdens de week op de Kluis biken, gene mens te bespeuren =D> =D>

groeten,
Casper :lol:
Plaats reactie