Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Bericht door clubje »

ik heb onlangs ook die 2.03 route gedaan en idd heel slecht aangeduid, soms ontbreken er gewoonweg pijltjes. Zo heb ik een half uur gezocht bij het vliegveld. Veel asfalt. Tip: laat deze tocht links liggen.

Het gedeelte in het kluisbos is wel leuk (eindelijk es een route die de kluis echt gebruikt, in tegenstelling tot bloso) maar ook hier ontbraken soms pijltjes leek me, en is er nog veel meer mogelijk. Idd spijtig dat de mountainbiker vaak op zijn honger blijft zitten.

Al bij al vind ik heuvelland toch leuker om te mtb-en, en dat heeft niets te maken met het feit dat ik er woon :) Er is wel minder bos, de rodeberg is zelfs nog ontoegankelijker dan het kluisbos.
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Bericht door MacMan »

ben zaterdag jl van mont st. aubert naar de kluisberg gereden om het volledige bloso parcours te doen en dan weer terug
75 km
lag overal poederdroog( behalve natuurlijk het smal beekje na de hekken op het rode traject.)
avs 18.6 met "the Raven" notubes begonnen op 2.5 bar en op de kuisberg
gezakt naar 1.8 lekker veel grip met door de omstandigheden lage rolwerstand


leuke tocht . ga het in de winter nog eens doen met een andere banden set
( wildgripper?)
Alexe
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 20 nov 2008 21:12
Rijdt met: Ghent

Bericht door Alexe »

Gisteren de bloso nog eens gereden, twas geleden van deze winter en lag er dus nu lekker snel bij. wel verschoten bij de draaihekkens, in de winter was die wei leeg maar nu heeft die boer daar lekker gezellig stieren op staan?! Dan stonden die stieren nog leuk aan het tweede draaihekken, naarmate ik naderede werden ze toch wat agressief :)

voor de rest altijd leuke route, veel asfalt vind ik wel, maar de off road stukken die er zijn, en de hoogtemeters maken het dan weer dik in orde
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Bericht door Corleone »

Vandaag de bloso route gereden.Groen-blauw-rood.
kben kapot..2 keer gevallen en de weg kwijt aan de kerk.
Wel veel fun gehad.Tis voor herhaling vatbaar.

c
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Bericht door jodelaietie »

Het Nieuwsblad : 16/02/2010

Een andere locatie in het bos die Kluisbergen zo vlug mogelijk wil aanpakken, is de holle weg vanaf de Liefdesbron tot aan de parking van de Vierschaar. 'Deze holle weg vormt een onderdeel van een mountainbikeroute. Het traject bevindt zich echter in zo'n slechte staat dat de mountainbikers ervoor kiezen om het nabijgelegen wandelpad te gebruiken in plaats van de holle weg. Dat zorgt wel eens voor conflicten tussen de verschillende gebruikers. Het gemeentebestuur wil de holle weg zo vlug mogelijk volledig herstellen, zodat de mountainbikers weer hun stuk holle weg kunnen gebruiken.
Larwing&
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 16:44
Rijdt met: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Bericht door Larwing& »

Zal deze zaterdag ochtend eens verkennen!

grtz
Gebruikersavatar
Smirnoff103
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 14:31
Rijdt met: Orbea Compair 2010
Contacteer:

Bericht door Smirnoff103 »

clubje schreef:ik heb onlangs ook die 2.03 route gedaan en idd heel slecht aangeduid, soms ontbreken er gewoonweg pijltjes. Zo heb ik een half uur gezocht bij het vliegveld. Veel asfalt. Tip: laat deze tocht links liggen.
Wij hebben die nu 2x gedaan (das toch die met gele pijltjes hé?) en begin in de kluis is echt super, vooral met die 2 afdalingen in het bos, maar wij hebben ons ook verdwaald na het vliegveld :(
Der stond al een bord "propiété privé" net aan het begin vh vliegveld maar eenmaal je daardoor zijt zijn we 2 bordjes tegengekomen tot aan een kruispunt, hebben al de straten gedaan maar nergens nog zo'n bordje tegengekomen :p
Gebruikersavatar
SharkBite
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 27 sep 2009 20:43
Rijdt met: upgraded Cube Aim

Bericht door SharkBite »

hmm, wij gaan deze zondag ook eens afzakken naar kluisbergen maar het lijkt me dat een kaartje bij de hand hebben toch geen slecht idee is? :wink:

Weet er toevallig iemand waar ik zo'n kaartje zou kunnen bemachtigen?
darrigade
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: do 20 jan 2005 22:21
Rijdt met: Gary Fisher

Bericht door darrigade »

SharkBite schreef:hmm, wij gaan deze zondag ook eens afzakken naar kluisbergen maar het lijkt me dat een kaartje bij de hand hebben toch geen slecht idee is? :wink:

Weet er toevallig iemand waar ik zo'n kaartje zou kunnen bemachtigen?
2.03 route

http://www.montdelenclus.be/packs_rando ... enclus.pdf
Gebruikersavatar
micro-be
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 10:46
Rijdt met: een upgrade van een goedkoop kotje, maar het rijd

Bericht door micro-be »

Ik heb vandaag de bloso route gedaan, dus niet met gele pijltjes enkel de groen-blauw-rood mountainbike pijltjes.

de eerste serieuze afdaling na de patersberg, wel daar liggen volgens mij nieuwe kiezelstenen gestrooid.

heel goed moet ik zeggen, maar je kan er niet meer zo naar beneden zoals vroeger, want ze liggen nogal los.
nu is het wel al een tijdje geleden dat ik de route deed, dus het kan zijn dat het er al enkel maanden zo ligt. voor de rest heb ik enkel op het laatst een pijltje gemist om terug van blauw naar groen over te gaan en naar de start plaats terug te keren.
Plaats reactie