Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Heinz schreef:Ik weet niet of zand hier iets uithaalt (iets niet duur), misschien wordt dat snel weggespoeld. Een keertje gewoon effenen zou ook al veel uitmaken.
Dat helpt dus echt niets, t'is nog geen half jaar geleden dat ze het heel goed gemaakt hadden, je kon het dan makkelijk zonder afstappen (al dan niet vrijwillig). Da's een stuk dat ze beter uit de route zouden schrappen, er is een veel beter alternatief maar da's verboden voor fietsers, enkel voor paarden (gewoon de grote baan over, links gaan en na 50meter rechtsaf).
De route zou volgens mij een dikke 10km langer mogen, er zijn een paar prachtige stukken richting Zulzeke, k'snap totaal niet waarom ze dat er niet bij genomen hebben. De gele route behoort ook niet tot de officiele Bloso-route, het is nochtans zeer de moeite - heb je het gereden, Heinz? Toeristen en wandelaars kunnen voor die route echt geen argument zijn want je komt daar nooit geen kat tegen, idem voor het verbod over de vierschaar, men kapt er enorm veel steentjes voor wandelaars terwijl er daar nooit iemand is.
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Neen, gele route niet gevonden, hoe lang is die en waar start die, dan neem ik die er volgende keer bij, want 30km is inderdaad iets te kort...
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

I.v.m. het stuk voor het beekske, vroeger was die afdaling idd. niet berijdbaar (immense putten) verleden zomer ben ik er een paar keer geweest en de laatste keer was het mooi effen gemaakt... blijkbaar is de boel daar weer op zeep aan het gaan...
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Blink360 schreef:I.v.m. het stuk voor het beekske, vroeger was die afdaling idd. niet berijdbaar (immense putten) verleden zomer ben ik er een paar keer geweest en de laatste keer was het mooi effen gemaakt... blijkbaar is de boel daar weer op zeep aan het gaan...
Natuurlijk erosie door het water samen met gebruiksporen voor MTB, dat kan niet anders hé :roll:
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Yups, vandaag kon ik het ni laten... ik ben er dus geweest.
Rap het weerbericht bekeken en men voorspelde in het westen pas regen vanaf de middag... rap de bike in den auto en wegwezen.
Het lag er goed bij (bewegwijzering ok, wel enkele keren moeilijk doorovergroeiing der natuur), hoewel het er deze nacht misschien wat zou geregend hebben...tot het stuk voor dat beekske (jawel die beruchte afdaling) idd. de boel is daar weer om zeep aan het gaan. Niet enkel erosie maar gewoon zompige grond die volgens mij voor grondverzakkingen zorgt... het werd steeds donkerder en idd. toen hingen de hemelsluizen open en mocht ik het laaste halfuur de gietende regen trotseren. Man man man, ge zou Kluisbos eens moeten zien in dat weer! Overal vormden zich beekskes die zich een weg naar beneden baanden wat op termijn voor geërodeerde MTB-paden zorgt.
Het parcours vind ik nog steeds de moeite waard alhoewel het raceparcours te Kluisbos wel meer aanspreekt (te doen de dagen na de race) Ik ging dit er nog na doen maar de gutsende regen bracht mij op andere ideeën...
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Beneden aan de Kwaremont zal het op zijn minst drassig zijn en de afdaling van de Hotondberg is absoluut te vermijden (je zal sowieso toch een groot deel te voet moeten doen en je zal tot over je enkels erin zakken). De laatste afdaling van de groene route is ook erg vettig maar wanneer je bike toch al totaal onder de modder zit, best fun - wel opletten dat je niet in de prikkeldraad hangt :wink:

Normaal gezien ging ik Pittem doen maar Jawa kan niet dus mocht het je interesseren gids ik je wel in Kluisbergen en omgeving, je mag zelf kiezen hoeveel hoogtemeters en km, contacteer me wel nog vandaag :)
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

In sept en okt heb ik deze route tweemaal naeen gedaan: 62 km
als dat geen training is
ook ik vind het parcours schitterend!!
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

de afdaling na de patersberg is zeer gevaarlijk, en inderdaad ik heb er ook al platgevallen....
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Laat het nu net zijn dat de afdaling na de Patersberg een beetje "opgeruimd" is door het vele verkeer van de boeren. Deze morgen een plezante tocht gemaakt met Terre en zijn kompanen, 50km en 1150hms. Zoals te verwachten was het wel heel glibberig en slijkerig, al bij al een rustige techniektraining.

@Eldee: ge waart ook veel te bruut, hé :D
Gebruikersavatar
feliks
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 11 dec 2003 14:10
Contacteer:

Bericht door feliks »

Afdaling na de patersberg? daar is toch helemaal geen afdaling?

bedoel je niet de laatste afdaling, van de kluis dan?
Plaats reactie