Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

.::Andy::. schreef:hoi allemaal,

Voor mij is de Kluisbos een ideaal oefenterrein, ik breng er dagelijks toch een uurtje of 2 in door.

Net zoals jullie was het me opgevallen dat de technische singletrack van "Den Boeker" -zo wordt die langs ons genoemt, naar de "ouden boeker" die er nog des tijds stond - op maar liefst 5 - 6 plaatsen geblokkeerd wordt.

Voor mij persoonlijk is dat het werk van de nieuwe boswachter, wel ja boswachter... een echte dictator die denkt dat heel Kluisbergen aan zijn gat hangt, omdat hij ons, mountainbikers op nummer 1 heeft staan in zijn shitlist...

Nu ja, die mens zal daarin zijn passie gevonden hebben ofzo... Anyway ik wou jullie eventjes op de hoogte brengen.

Dus wat heb ik dinsdag gedaan?

Een mailke naar de mensen van het gemeentebestuur geschreven: Dit is mijn mail:

Beste,

Gisteren is me opgevallen dat er geknoeid wordt met de mountainbikeroute van Kluisbergen!

Wanneer je de technische singletrack afdaalt die verbonden staat met de Vierschaar en de Liefdesbron, zijn er op verscheidene plaatsen blokkades geplaatst die de mountainbiker verhinderd om door te rijden.

Persoonlijk vind ik dit wel schandalig, aangezien Kluisbergen een rijkelijk verleden heeft van de mountainbikesport, zoals de wedstrijden en tal van Toertochten die in en langs het Kluisbos komen.

Deze sport is vanzelfsprekend niet zo groot als dat van bv wielrennen en voetbal, doch zijn er veel mensen die deze prachtige sport beoefenen.

Deze blokkades MOETEN verwijdert worden, deze staan daar onterecht aangezien dit op een bewegwijzerd parcours staat!

Wij, mountainbikers hebben eerbied voor de natuur, belemmer ons niet in het uitoefenen van onze sport, passie en voor velen onder ons een groot stuk van ons leven, wij vernielen geen paadjes, quads en moto's doen dit!

Willen jullie sporten belemmeren? Hou dan een oogje in het zeil voor die gemotoriseerde piraten die de mooiste paadjes in onze prachtige omgeving beschadigen...

Mvg,

Andy Balcaen


Kort daarop kreeg ik antwoord:

Beste,

Uw melding werd goed ontvangen. Deze zal behandeld worden op een eerstvolgend Schepencollege.

Met vriendelijke groeten,


Vrijdag kreeg ik dan opnieuw bericht van het gemeentebestuur waarin staat:

Geachte,

Naar aanleiding van uw emailbericht van 22.04.2008 i.v.m. de mountainbikeroute van Kluisbergen laat het College van burgemeester en schepenen u hierbij weten dat de blokkades waarover sprake in uw bericht verwijderd werden.

Met vriendelijke groeten,



Dus een dezer dagen worden deze blokkades verwijdert, en aangezien ik dagelijks daar passeer, zal ik er persoonlijk een oogje in het zeil houden dat zo'n situaties zelden zullen voorkomen.
Yup Andy,

Dat is goed nieuws, nu nog zien hoelang het duurt voor deze verwijderd worden….. [-o<

Oei dat zal pijn doen aan het imago van onze “vriend… :evil: de bosOPZICHER” en niet boswachter [-X zoals hij zich vernoemd…

Anyway, thanks again Andy….leve “ons speelterrein” =D> :drunk: :bounce:

grtz
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Bericht door zoveelstebiker »

Hopelijk zijn de blokkades weg tegen 11 mei [-o< , ik ga dan normaal naar de Benelux-Cup in Ronse kijken en dacht speciaal voor deze afdaling een ommetje te maken langs het kluisbos ! (Omdat ik vorige keer ben afgestapt aan da laatste steile stukske ).
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

yow duck,

Hij zal niet anders kunnen, ik ga deze middag gaan trainen in het bos, en staan ze er nog steeds, dan ga ik hogerop.

Het moet es gedaan zijn met zo'n domme praktijken uit te voeren en eens bosopzichters aan stellen die sportvriendelijker zijn.

Hij was misschien vroeger als politieagent de man waar iedereen een beetje schrik van had, maar nu zal het toch anders verlopen.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

Yup Andy,

Als ze dan toch iets willen doen omdat deze singletrack redelijk technisch is en voor “dagjes mtb’ers” #-o niet aan te raden is , dan kunnen ze misschien een bord aan het begin ervan plaatsen met opmerking bv. rechts ”technisch pad !” (gevaren driehoek met uitroepteken) :wink:

greetzzzzz
8)
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

of de bosopzichter op ne stok steken met een vlagske aan zijn hand met daarop: "Danger" :wink:
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Al die goede comments laten me geen andere keus dan naar kluisbergen te gaan. Vandaag ff verkennen en dan morgen eens de route gaan rijden. Start aan camping panorama, boskouter 24. Hopelijk is het makkelijk te vinden.
Gebruikersavatar
Crusader
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: di 13 nov 2007 23:32
Rijdt met: CUBE AMS COMP 100
Contacteer:

Bericht door Crusader »

Weet hier soms iemand of er nu op 22 juni toertocht is in het kluisbos in Oost-Vlaanderen. Er staat namelijk in de kalender 2x Kluisbergen, 1x in O-Vlaanderen en 1x in Limburg?????? #-o ( is er wel een kluisbergen in de limburg????? ](*,) En telkens met verschillende kilometers.

Ik had ook al gezien dat er de laatste tijd op dat bewuste stuk in het kluisbos veel versperringen waren en dat het er inderaad gevaarlijker is geworden. Het is fantstisch dat je een brief stuurde aan het gemeentebestuur. Hopelijk is het probleem opgelost, maar dat zal nog moeten blijken, hou ons zeker op de hoogte.
k'denk dat veel MTB'ers je steunen door dit aan te pakken. :wink:
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

kleine update:

Na vanmorgen langs de beruchte blokkades te passeren heb ik onmiddelijk weer een E-mail geschreven:

Wanneer zouden deze verwijdert worden? Het seizoen begint te komen van het mountainbiketoerisme, dit is verrevan goede reclame voor de mensen die voor een dagje langs onze streek komen om te mountainbiken.

Als men mountainbikeroutes in de gemeente wilt uitpijlen, dan moeten ze achteraf niet het kleine kind uithangen en hier en daar de bewegwijzerde route saboteren.

Nogmaals dit zijn verboden praktijken want deze blokkades staan op een bewegwijzerd parcours!

Ik hoop dat de gemeente deze ernst van de situatie beseft, want als wij dit gaan toelaten dan staat vroeg of laat de Kluisbos vol van deze obstakels.

Wie is hier trouwens verantwoordelijk voor?



Mvg,

Andy Balcaen




Daarnaast heb ik ook de BLOSO federatie op de hoogte gebracht van deze toestand.

Eens zien wat deze mensen ervan zeggen.

Ik hou jullie beslist op de hoogte!

Gr,

Andy
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Ziezo, vandaag dus naar kluisbos geweest en jawel, gevonden :lol:
In 40minuutjes stond k er van Harelbeke tot Kluisbos... :bounce: :bounce: morgen ga k die route es uitproberen. Maar die "omloop van kluisbos" ofzo zal morgen weer doorgaan, dat betekent: veel volk...
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Hupsakee, vandaag dus de route (groen) gereden.
Deze keer minder snel daar geraakt door wind op kop, maargoed ben er toch geraakt en al een bidon van 0.75l leeg...nog een geluk dak goe voorzien was #-o #-o De camping vlot gevonden met dank aan de verkenning van gisteren :lol: Ik heb er spijt van dak mijn fietsbel niet heb meegenomen want het was nodig, aan het begin zat er al veel volk. Het was omloop van de kluis ofzo, gisteren was dat loopwedstrijd. Dus ik dacht, vandaag ook ? Maar neen, een paar honderden wandelaars die uitgerekent hun tocht op de mountainbike route hebben gemunt, op zich is dat geen probleem. Maar als het zwart ziet van 'tvolk dan is da wa anders. Dus ik maar roepen, dan af en toe een brompot die tegen zijn vrouw zegt dat ik hier niet mag rijden, terwijl zij op de mtb route wandellen #-o Achter 5km kwamen er quads, voor 1 keer was ik blij deze te zien want k heb er dan gewoon achtergereden en zo was het beter. Tot ze weg waren... :evil: :evil: Dan nog achter auto gezeten, achter de route weer naar huis gefietst en dit aangetroffen op 2km van de kluisberg:

Afbeelding

7 bussen met wandelaars... zo zie je maar, ga niet naar de kluis als er een evenement is. al bij al heb ik me toch geamuseerd en weet ik nu al dat ik volgend weekend terugkeer om eens op zoektocht te gaan naar leuke afdallingkjes.

Hopelijk dan met wat minder volk =P~
Plaats reactie