Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Vandaag ook bloso rond de kluis gereden.
We hebben maat tot een kilometer of drie na de paterberg kunnen rijden mijn maat was al een maal platgevallen en in een afdaling later stonden zijn beide banden plat. #-o
Parkoer was leuk paterberg is niet te onderschatten.
Paar modderige plaatsen maar de barro mountains van geax rijden overal door.

kzal er zeker nog rijden.
Gebruikersavatar
HaVoC
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 07 okt 2004 11:34
Rijdt met: Giant Terrago Aluxx F/S 1 (MPH-3) @ MX Comp ETA
Contacteer:

Bericht door HaVoC »

Nog niemand een koprol gemaakt op de gele route, in die steile afdaling van zo'n 10 meter recht naar beneden? Ongeveer in 2/3 van de (korte) route.
Daar hou ik toch telkens mijn hart vast ze :-) Vooral met die gladde wortels waar je bij de start over moet.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

Nope,
tip: nat of droog nooit afremmen voor deze afdaling en ALTIJD RECHT naar beneden biken (nie beginnen/trachten de wortels te ontwijken, maar dwars erover)
Daarom heb je de speed nodig :P :wink:

greetz 8)
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Waar vertrekt die gele route precies. Ik weet dat ze uitkomt aan de vierschaar.
Gebruikersavatar
mudbuster
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 07 jul 2004 21:20
Rijdt met: GT Zaskar LE magura race line volledig XT

Bericht door mudbuster »

die begint aan den toren
daar heb je rechts een kleine parking en rechts in het hoekje start de gele route met een mooie afdaling

gele pijltjes staan er aan aanduiding
Horsepower
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 apr 2006 14:20
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door Horsepower »

Vandaag de route van Kluisbergen gereden. Amai slechts 30 km maar 't kruipt toch in de benen hoor. Zeker als het parcours er bijligt zoals vandaag (modderig en glibberig).

Tof moment op de Paterberg toen ik met mijnen vuilen bike tussen de wielertoeristen door laverend naar boven reed. De wielertoeristen reden de Omloop van Vlaanderen of zoiets maar amai wat stonden er veel te voet op de Paterberg.

Minder tof moment : op de rode route is de afdeling door dat bos echt wel niet te doen. Volgende keer laat ik dit gedeelte zeker rechts liggen om nadien opnieuw op het parcours aan te sluiten bij de Rampe.

Op het einde van de technische afdaling van de Vierschaar naar het zwembad ook nog eens een buiteling gemaakt. Nogal zwaar op mijn sleutelbeen gevallen maar met de schrik (en wat blauwe plekken) vrijgekomen.

Groeten
Horsepower
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Verleden week ook eens de 30 km afgehaspeld na meer dan een jaar van inactiviteit op een bike. Amai mijn kl*ten. Na 5 km moest ik eens mijn hart laten rusten. Dat komt er van met de beklimming van de kluis als startpunt. [-X
Beter is om eerst vanaf de camping een beetje beneden rond te toeren tot je opgewarmd bent.
Na de eerste 10 km begon ik er terug in te komen. Die befaamde afdaling op dat laatste stukske in het bos (naast die prikkeldraad) heb ik toch nog niet gedaan. Wou in het begin niet te veel risico's nemen.
Blijft toch een leuke route om te doen! =D>
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Zaterdagvoormiddag de 3 lussen gereden in Kluisbergen: +/- 29km. Heel erg goed geamuseerd en een super parcours, vind ik!
Qua bepijling moet je soms eens goed kijken, maar dat viel goed mee. Enkel boven op de Kluisberg moet je een stukje door het bos, tot je op een T-punt komt aan een straat, en daar staat geen pijlke, maar 't is dus naar links :wink: .
Het stuk na die draaimolentjes was voor mij niet berijdbaar... Vond daar echt geen spoor dat een beetje logisch naar beneden ging en die kloven zijn er voor mij net iets te diep om recht te blijven. Heb het dan maar met voet aan de grond gedaan. :-D
Afdaling langs de prikkeldraad naar 't zwembad is de max, maar 'k was blij dat het mooi droog was, behalve een paar putten met wat modder.

Een echte aanrader!

Tip: als je aan de camping (de normale start) begint aan de routes, probeer daar eerst al wat op te warmen, want de eerste honderden meters zijn direct een serieuze klim, en dat weegt wel serieus door als je er onopgewarmd aan begint.
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

Deze voormiddag voor het eerst de 3 lussen (groen, blauw en rood) gereden, gestart in Sint-Denijs en in Avelgem nog 4 andere medesteenbakkers "opgeraapt" en dus al een beetje opgewarmd vooraleer aan de Kluis te beginnen.

Vorig jaar al eens de groene gereden (als beginneling :oops:), en nu dus de andere twee er bij genomen.

Is een route die er zeker mag zijn ! Bepijling niet overal even duidelijk, maar dat zijn we gewend van Bloso :wink: , voor het overige niets dan lof ! Zelfs weer een paar nieuwe stroken ontdekt, die ik nog nooit aandeed in de plaatselijke TT's.
Hier en daar wel verraderlijk door de regen van de vorige avond, waardoor het niet overal goed te zien was waar het vettiger en plakkeriger lag. Wel een beetje gezeurd thv de Patersberg, en er de off-road beklimming genomen (waar Moonrider plots besloot om in de prikkeldraad te gaan liggen #-o ) ipv de kasseitjes ...

Bij de laatste passage op de Kluis nog efkes wat geld uit Dark Dingo zijn zakken geklopt ( 8) ) om enen te drinken aan de Vierschaar, hij was blijkbaar de enige die centen meehad ... Bij deze thx Dark Dingo =D> =D>
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Kan mij alleen maar aansluiten bij Zanneis... Prachtige route die lekker stevig begint met de beklimmingen vanaf camping Panorama richting Toren...
Sommige stukken lagen er verraderlijk bij door de regen van gisterenavond... vettig, stenen die op de weg waren gespoeld, diepe geulen,.... alles erop en eraan!

Inderdaad ter hoogte van de Patersberg een offroad stukske extra ingelast, net zoals in het bos, waar The Beast ons nog een extra prachtige afdaling toonde!

Aangename voormiddag gehad met Moonrider, Dark Dingo (die plots dorst had en iets wou drinken aan de Vierschaar, maar ook moest tracteren omdat wij geen geld meehadden... =D> ), Zanneis en The Beast!

Route die voor herhaling vatbaar is!
Plaats reactie