Affligem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Kasper76
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 20:07
Rijdt met: Xesco RDL LX

Affligem - Bloso

Bericht door Kasper76 »

Deze morgen een poging ondernomen om de Affligem Bloso route te rijden. Ben vertrokken aan de sporthal Bellekouter. Na enkele kilometers heb ik de strijd gestaakt daar het begon te gieten en ik er helemaal niet op gekleed was en niet helemaal zeker was van de route.

Na een tijdje rond te touren in de zijstraten van het vertrekpunt waren er nog steeds geen bloso pijlen te bespeuren. Wel hangen er gigantische opvallende pijlen 'toepersroute'. Ik heb deze even gevolgd en deze komzn de eerste kilometers overeen met het bloso plan.

Geven deze grote pijlen de MTB route aan ?
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

In Affligem staan andere bordjes. Ik dacht dat het witte bordjes waren met PVS op vermeld (of toch zoiets). Als je van het vertrekpunt (voetbalveld) naar de grote baan rijdt (baan aan de bellekouter), kom je aan de overkant zo'n bordje tegen. Je steekt nl. de baan over en rijdt dan naar links.

Greetz
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

kamikeli schreef:In Affligem staan andere bordjes. Ik dacht dat het witte bordjes waren met PVS op vermeld (of toch zoiets).
Gele, met in blauwe letters PSV (Politie SportVerbond). De bloso pijltjes werden een tijdje terug toch vernieuwd op dit parcours?

Heb wel de indruk dat langs dit parcours meer en meer bebouwing aan 't inplanten zijn, waardoor de bepijling inderdaad niet meer duidelijk is.

Een plannetje meemnem als je de eerste keer een route gaat rijden is ook een goed idee:
http://www.mountainbike.be/vasteroutes/ ... fligem.php
http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=15

Was vroeger zowat mijn thuisparcours. Heb ze dit jaar echter nog niet gereden.
Gebruikersavatar
Kasper76
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 20:07
Rijdt met: Xesco RDL LX

Bericht door Kasper76 »

Bedankt voor de info. Ik heb vandaag een tweede poging ondernomen.

De laatste keer was ik gestart aan de eerste parking vlak na de brug van de E40 waar ik geen pijlen gevonden heb, maar 100m verder is er een tweede parking met een gigantisch bord 'Mountainbikeroute start/stop plaats'. :oops:

Van hieruit is alles voortreffelijk aangeduid, heb geen één keer mijn plan moeten gebruiken.

2 rariteiten onderweg:
- Aan de morretsweg moet je door een smalle doorgang tussen een muur en en een gevel van een huis
- Wat verder kom je op het einde van een bospad plots op de oprit van een huis uit, maar dit blijkt normaal te zijn.

Het parcours op zich was leuk, zelf na de flinke stortbuien van de afgelopen dagen. Ben wel een paar plassen tegengekomen die dieper waren dan ze op het eerste zicht leken. :-?
pieterjan
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 31 jul 2005 20:18
Rijdt met: Grisley

Bericht door pieterjan »

het parcours in affligem is zeker de moeite waard, leuke afdaling maar de vele bebouwing maakt het iets minder aantrekkelijk!
J.S.
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 20:38
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door J.S. »

Vandaag ook de BLOSO-route van Affligem gereden. Pijltjes hingen er overal nog (soms enkel PSV-pijlen, soms enkel BLOSO-pijlen, meestal hangen beide soorten pijlen er). Tof parcourske, goe veel modder en water op de wegskes dankzij de regen de laatste dagen, niet te zwaar parcours ((t is ook maar 28km). Had fun!
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

Er zijn plannen om dit parcours uit te breiden, misschien zelfs al in het voorjaar 2006...
J.S.
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 20:38
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door J.S. »

Miejster schreef:Er zijn plannen om dit parcours uit te breiden, misschien zelfs al in het voorjaar 2006...
Jep, da zou mogen. Want nu hebt ge enkel een blauwe route, die toch wat lichtjes is. Een rode erbij, zodat ge aan een toer van 45 km komt, zou positief zijn!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

dat zou inderdaad heel positief zijn want nu combineer ik deze al met een extra lus rond ternat van om en bij de 20 km om dan via asse naar melert terug te komen.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Darkrider
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:17
Rijdt met: Carbon frame, RockShox Duke, full xt, magura hs33, mavic crossland black
Contacteer:

Bericht door Darkrider »

Dat doe ik ook nu. toevallig.

Mijn toer in ternat komt ook uit op dat dolemietbaantje in essene.
Waar je ook langs komt met affligem route.
En ja, + minus 22 km extra.

Naar meldert terugkomen? Was jij ni van eremb?

Darkrider
Plaats reactie