Affligem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

yep

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Darkrider
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:17
Rijdt met: Carbon frame, RockShox Duke, full xt, magura hs33, mavic crossland black
Contacteer:

Bericht door Darkrider »

Als ik hem alleen rijd, dan pik ik in een de steenbakkerij, waar je afslaat naar ten bos. Zeg Gizmo, ik zou graag een foto van mijn bike op 't forum zetten, hoe werkt dat? Heb dat daarstraks geprobeerd, maar het lukte niet. #-o
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

staat diene foto reeds op een webstek ?? anders kunt ge hem gerust naar mij mailen hoor dan zet ik hem er bij mij wel bij.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
JJ Ramone
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 okt 2005 21:54

Bericht door JJ Ramone »

Gizmo schreef:hebben ze enig idee welke kant ze willen opgaan ???
langs asse en ternat weet ik wel enkele schoon stukjes.

Gizmo 8)
de keierberg en de berg van asbeek naar den eenhoorn liggen vlakbij...

in feite zou er in asse gewoon zelf een parcours moeten komen, het wemelt van de geweldige baantjes (en heuveltjes)


twee weken geleden affligem na twee jaar nog eens gereden... met dank aan de psv-pijltjes. al moet ik zeggen dat ik wel van het parcours gesukkeld ben. er stond een pijl naar rechts, maar er was geen baantje naar rechts... (en om nu zomaar door een veld te gaan wandelen)
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

dat sukkelen doe ik lang niemeer want trouwens vanbuiten en dus daarom dat ik nog wat andere erbij steek voor de variatie.
de gewone rit is 28 km en laat ons er nog een 20 km aanbreien richting asse en ternat en ge hebt een zeer schoon en glooiend parcours.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Darkrider
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:17
Rijdt met: Carbon frame, RockShox Duke, full xt, magura hs33, mavic crossland black
Contacteer:

Bericht door Darkrider »

Gizmo schreef:staat diene foto reeds op een webstek ?? anders kunt ge hem gerust naar mij mailen hoor dan zet ik hem er bij mij wel bij.

Gizmo 8)
Nee, maar toch bedankt :wink:
Ik heb hem op www.pinkbike.com gezet.
Wij breien ook een stuk aa, de affligem tour langs asse en ternat,
we gaan dat eens moeten vergelijken, het zou moeten lukken dat wij allebei de zelfde baantjes nemen hé...
Gebruikersavatar
Via Ferrata
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 27 sep 2005 21:32
Rijdt met: Radon 29 Black Sin 8.0

Bericht door Via Ferrata »

Hi,

De (PSV-) route te Affligem en deels ook Erembodegem is mijn thuisroute. Voor diegenen die het hier wat kennen: ik denk dat er een mooie aansluiting moet mgl zijn van ergens aan abdij Affligem naar en in het kravaalbos. Dit combineren met de bordjes van die Renaultgarage, waaraan een mtb-club verbonden is, die je vaak vind op grondgebied Meldert en Moorsel. Beide moeten je makkelijk in de omgeving van de PS V terugbrengen.
Gebruikersavatar
Darkrider
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:17
Rijdt met: Carbon frame, RockShox Duke, full xt, magura hs33, mavic crossland black
Contacteer:

Bericht door Darkrider »

Via Ferrata schreef:Hi,

De (PSV-) route te Affligem en deels ook Erembodegem is mijn thuisroute. Voor diegenen die het hier wat kennen: ik denk dat er een mooie aansluiting moet mgl zijn van ergens aan abdij Affligem naar en in het kravaalbos. Dit combineren met de bordjes van die Renaultgarage, waaraan een mtb-club verbonden is, die je vaak vind op grondgebied Meldert en Moorsel. Beide moeten je makkelijk in de omgeving van de PS V terugbrengen.
Ja, maar ik weet ni of je in Kravaalbos mag fietsen ( en dan nog een permanente route)?

Maar waar je na dat klimmetje aan de abdij komt kan men links gaan,
dat komt al aan de vijver uit of meer richting moorsel.
Ik heb er ook al aan zitten denken : het hoe en met wat uitbreiden, ik zou wel dat zut van de matein van tussen nemen. Aan de steenbakkerij kan men ook iets verder rijden, dan naar dender en iets verder terug naar boven ,en verbinden naar "ten bos"

Ps je bent van Aalst, van waar als ik vragen mag, ik ben geboren en getogen in aalst , nen ajoin... :lol:
Gebruikersavatar
Via Ferrata
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 27 sep 2005 21:32
Rijdt met: Radon 29 Black Sin 8.0

Bericht door Via Ferrata »

Darkrider schreef:
Via Ferrata schreef:Hi,

De (PSV-) route te Affligem en deels ook Erembodegem is mijn thuisroute. Voor diegenen die het hier wat kennen: ik denk dat er een mooie aansluiting moet mgl zijn van ergens aan abdij Affligem naar en in het kravaalbos. Dit combineren met de bordjes van die Renaultgarage, waaraan een mtb-club verbonden is, die je vaak vind op grondgebied Meldert en Moorsel. Beide moeten je makkelijk in de omgeving van de PS V terugbrengen.
Ja, maar ik weet ni of je in Kravaalbos mag fietsen ( en dan nog een permanente route)?

Maar waar je na dat klimmetje aan de abdij komt kan men links gaan,
dat komt al aan de vijver uit of meer richting moorsel.
Ik heb er ook al aan zitten denken : het hoe en met wat uitbreiden, ik zou wel dat zut van de matein van tussen nemen. Aan de steenbakkerij kan men ook iets verder rijden, dan naar dender en iets verder terug naar boven ,en verbinden naar "ten bos"

Ps je bent van Aalst, van waar als ik vragen mag, ik ben geboren en getogen in aalst , nen ajoin... :lol:
Allo, ik zen oeik geboeren en getoegen in de stad van ons droeimen! Woein na in Moeischel (oever 't wauter).
En wo goje goi a zoe nor toe mè de vélo? Eirp?

Ik weet niet hoe het officieel zit met het kravaalbos, aan het café aan de ingang in Meldert staat gn bordje. Langs andere ingangen heb ik wel reeds een bordje gezien. Alleszins, wij blijven steeds op de paden waar in de zomer die mannen met hun huifkar over denderen. Mensen uit Meldert rijden er ook vaak. BTW, ooit als eens langs die ezeltjes (stuk of 10) gekomen net buiten bos en na een 400 m. in dat diepe water gereden (30 à 40 cm in de winter)? Vandaar kan je naar Faluintjes route biken ( echter geen MTB meer). Een vaste route zal idd niet kunnen in K-bos.

Dat stuk dat je beschrijft ken ik, maar het is er wel volledig vlak. Zo'n stukje zoals die lange helling die aan de afrit van Affligem begint op de kasseien en daarna het veld en bos induikt om steil te eindigen, zouden we nog moeten vinden.
Laatst gewijzigd door Via Ferrata op wo 16 nov 2005 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Darkrider
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:17
Rijdt met: Carbon frame, RockShox Duke, full xt, magura hs33, mavic crossland black
Contacteer:

Bericht door Darkrider »

da emek ook al ich gedaon :-D
Wij ( ik en mijn maat) doen elke zondag nen TT
Veelal naar brabant en geraardsbergen en die kanten
Er moet een beetje bergop inzitten :bounce:
Ritten zoals hamme en dendermonde doen we niet graag.
Erpe is wel een schoenen toer...
Langs die ezelkes, is da ni nor moesel op?Geloef het wel.
Na 25 joar in aalst gewoont te hebben heb ik 5 jaar in meldert gewoont, Voorbij de houtzagerij....
Moersel jong, nog be de kwafeur geweest in moesel, be oscar

Greetings
Plaats reactie