Affligem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Via Ferrata
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 27 sep 2005 21:32
Rijdt met: Radon 29 Black Sin 8.0

Bericht door Via Ferrata »

Darkrider schreef:da emek ook al ich gedaon :-D
Wij ( ik en mijn maat) doen elke zondag nen TT
Veelal naar brabant en geraardsbergen en die kanten

Er moet een beetje bergop inzitten :bounce:
Yep, moine preferee is Gooik ginsj! Ge ziltj er oeik nie verdesten. :drunk:
Oe mier beirgop oe foiner!
Darkrider schreef:Erpe is wel een schoenen toer...
Langs die ezelkes, is da ni nor moesel op?Geloef het wel.
Na 25 joar in aalst gewoont te hebben heb ik 5 jaar in meldert gewoont, Voorbij de houtzagerij....
Moersel jong, nog be de kwafeur geweest in moesel, be oscar

Greetings
Ja de ezeltjes is richting Moorsel. Tja den Oscar, as kindj nog op zen ezeltje in zijn oude zaak in de Nieuwstraat (schiefrechtoever Frida) geweest. In Erpe gaan we ook vaak biken, maar ik vind de 2 klimmetjes van PSV toffer. Erpe is wel echt een snel parcours.
Mijn beste in B. tot nu toe is rood nr3 te Houffalize. 8)

Tot zinsj!
Gebruikersavatar
Jens
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: do 13 mei 2004 05:14
Rijdt met: Specialized Rock Hopper Pro disc

Bericht door Jens »

der heeft toevallig niemand zo'n uitgebreidde route op zijne GPS staan?
Gebruikersavatar
Darkrider
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:17
Rijdt met: Carbon frame, RockShox Duke, full xt, magura hs33, mavic crossland black
Contacteer:

Bericht door Darkrider »

Ik niet, ik heb geen gps.... Sorry

Greetings
Gebruikersavatar
Haberdasher28
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 aug 2003 12:07
Rijdt met: Orbea (Nadir) en Thompson
Contacteer:

Toffe route

Bericht door Haberdasher28 »

Mannekes,

heb dit weekend een stukske van de Bloso-route in Affligem gedaan en dat is inderdaad een mooi parcourske. Had niet verwacht van zo'n schoon routes in de buurt te vinden. Ben nog maar nieuw in deze streek en al jaren verwend geweest in de omgeving van Beersel, Hallerbos en zo..

Mooi stukje richting Bellekouter (laatste 10 km). Ik kijk er naar uit om de buurt verder te verkennen en het parcours eens volledig te rijden.

Had een beetje schrik omdat er een niet zo positieve commentaar bij de routebeschrijving stond (vaste routes)

Greetz,

Kurt
Gast

Tof parcours

Bericht door Gast »

Hallo bikers,

Gisteren heb ik op mijn eentje de Bloso-route Affligem afgewerkt. Ik moet jullie vertellen dat dit echt een heel tof parcours is met voldoende afwisseling.

Ik woon in het centrum van Aalst. Het is heel gemakkelijk om vanuit Aalst aan te pikken. Je rijdt simpelweg via de Affligemdreef richting de abdij van Affligem en je komt onderweg de blauwe pijltjes tegen.

Het moet gezegd worden dat de bordjes niet altijd duidelijk te zien zijn. Maar wat je zeker zal helpen zijn de bordjes met de afkorting "PSV" op. Deze bordjes zijn groter en volgt eveneens deze route. De afstand van het parcours (28km) lijkt op het eerst zicht weinig, maar dat betekent niet dat dit geen uitdagingen heeft. In de omgeving van Essene zijn er enkele stevige beklimmingen die het parcours toch lastig maakt.

Probeer het eens, je zal het niet beklagen.

Have fun,
Zoneman
anemon
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 02:00
Rijdt met: Flanders ST-concept

Bericht door anemon »

Zoneman heb je op een gegeven moment (na de afdaling naar kerkhof van essene toe) geen twee blosopijltjes zien hangen?Een rood en een blauw had tijdens de toertocht van afligem (enkele weken terug) de indruk dat er daar twee pijltjes hingen maar heb de tijd niet meer gevonden om te gaan controleren.
Gast

Bericht door Gast »

Ik meen maar één bordje gezien te hebben.
anemon
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 02:00
Rijdt met: Flanders ST-concept

Bericht door anemon »

Heb ondertussen de route ook nogmaals gereden en inderdaad er hangt maar 1 blosobordej dus vraag ik mij af wanneer en waar die nieuwe extra lus er komt indien die er nog komt.Iemand meer nieuws hierover?
Gebruikersavatar
nico denderleeuw
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 feb 2007 19:30
Rijdt met: merida/granville

Bericht door nico denderleeuw »

proficiat met de route ik vond het niet moelijk voor de pijltjes te vinden ze waren heel duidelijk op de meeste plaatsen ingen er 4 pijltjes dus je moest niet te ver zoeken =D> :P :-D 8)
benne01
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 23 feb 2007 13:17
Rijdt met: Canyon AL 6.0

Bericht door benne01 »

Ik heb de route gisteren gereden, de bepijling is vrij goed, 3 verschillende soorten. Maar aan de splitsing met mtb aalst route liep het fout. We gingen links af i.p.v. rechtdoor en het heeft een aantal km geduurd eer we door hadden dat we op de Aalst route zaten.
Alles te samen gisteren goed voor 55 km (we kwamen al van dilbeek ) :)
De omgeving en het parcours is zeker en vast de moeite waard.
Plaats reactie