Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door clubje »

Dag allen,

ik ontdekte dat er sinds een jaar 2 nieuwe lussen zijn in Bosland. Namelijk groen en blauw van de gemeente Peer.

Zie: https://www.sport.vlaanderen/nieuws/mtb-route-peer

Ik ben niet van de streek (verre van, ben van W-VL :)) maar ga er wel op weekend half september. Ik vroeg me af of deze lussen de moeite waard zijn in vergelijking met de bestaande lussen in Bosland. De bestaande lussen deed ik al eerder en vind ik echt de moeite waard. Ik vroeg me af of deze lussen eraan kunnen tippen. Ik heb immers maar een beperkte tijd en moet dus gericht kiezen :)

thx alvast voor de info!
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door G-m@n. »

die lussen zijn echt niet mtb waardig....
rij richting hechtel of iets verder naar neeroeteren, dan heb je mooi vaste routes.
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door clubje »

OK, jammer

en wat met de lussen van Bocholt en Hamont-Achel? Zijn deze wel de moeite waard?

Zoniet hou ik het bij Hechtel-Eksel/Lommel/Pelt en de Sahara. Die lussen deed ik wel al eerder, maar goed, het is niet dat ik ze al van buiten ken :)
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door G-m@n. »

bocholt en hamont groen vallen wel mee.
vanaf waar vertrek je? erperheide?
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door clubje »

nope, we zitten in center parcs Lommel

ik herinner me van destijds dat er in Hechtel-Eksel een geel verbindingsstuk was dat echt machtig was. Toch altijd raar als de gele stukken beter zijn dan de lussen zelf :)

Dus de groene lussen zijn de beste van hamont en bocholt?
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door G-m@n. »

clubje schreef: di 12 jul 2022 16:14 nope, we zitten in center parcs Lommel

ik herinner me van destijds dat er in Hechtel-Eksel een geel verbindingsstuk was dat echt machtig was. Toch altijd raar als de gele stukken beter zijn dan de lussen zelf :)
klopt, dat is bijna 1 lange single trail :lol:

Dus de groene lussen zijn de beste van hamont en bocholt?
yep.
njits
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 08 jul 2020 14:31
Rijdt met: Cube Reaction Pro

Re: Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door njits »

clubje schreef: di 12 jul 2022 16:14 ik herinner me van destijds dat er in Hechtel-Eksel een geel verbindingsstuk was dat echt machtig was. Toch altijd raar als de gele stukken beter zijn dan de lussen zelf :)
Het stuk langs de "Kiefhoekstraat" in Eksel.

Ik zou ook afraden om naar Peer te trekken. Veel te veel verhard, brede paden tussen weilanden...
Als je in Lommel bent: Doe de singletracks aan beide kanten langs het kanaal... Kan je je wel eventjes uitleven.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door G-m@n. »

ik heb je gisteren een pb gestuurd :wink:
rho
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door rho »

Ik heb laatst beide lussen in Peer met de trekking fiets gedaan. Een iets sportievere stadsfiets zeg maar.
Was niet echt een probleem. Niet ideaal, zeker omdat ik al jaren niet meer deftig op een fiets gezeten had.
Maar het geeft wel aan dat dit voor een redelijke mountainbiker echt geen uitdaging/plezier is.
Kwestie van het niveau duidelijk te maken. :wink:
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Nieuwe lussen Peer (groen en blauw)

Bericht door clubje »

njits schreef: wo 13 jul 2022 14:46
Als je in Lommel bent: Doe de singletracks aan beide kanten langs het kanaal... Kan je je wel eventjes uitleven.
Ik hoorde al meermaals dat de singletracks aan de 'bovenkant' van het kanaal, 'links' van Center Parcs, erg de moeite zijn. Maar die zitten niet in de officiële routes.
En ik ben niet van de streek...zal ik ze dan gemakkelijk vinden en niet verloren rijden? Is het overigens toegelaten daar te rijden?

Dus als ik het goed begrijp doe ik dan best de rode lus van de Sahara, om dan op een bepaald moment het kanaal over te rijden en daar nog wat singletracks mee te nemen? Om daarna naar Center Parcs te rijden (mijn verblijfplaats)?

Thx alvast!
Plaats reactie