Vignetten en MTB

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
gvg
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 jan 2015 18:00
Rijdt met: BMC teamelite TE02 29 XT
Contacteer:

Vignetten en MTB

Bericht door gvg »

Sinds korte tijd moet je betalen om hier https://grensparkkalmthoutseheide.com/k ... de-natuur te gaan mountainbiken. In Nederland heb je dat al wat langer (https://www.velozine.nl/trails/welke-mt ... r-in-2022/) Persoonlijk vind ik dat heel hele kwalijke trend. Het geld zal ongetwijfeld goed besteed worden, en als je in de buurt van zo een locatie woont, is dat best een fair bedrag. Het wordt echter een ander verhaal als je liever elke weekend op een andere plaats gaat mountainbiken en als dan langzaam overal in België zo betalende gebieden ontstaan, wordt dat wel erg vervelend en duur.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Vignetten en MTB

Bericht door kenny »

Ik koop elk jaar een vignet van Natuurmonumenten en voor de Utrechtse Heuvelrug, de voorbije 2 jaar ben ik welgeteld 0 keer geweest. Ik beklaag me dat absoluut niet want het geld wordt voed gebruikt. Voor de meeste kan je ook een dagvignet kopen. Enkel die voor de Kalmthoutse vindt ik gewoon te duur voor wat het is.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Vignetten en MTB

Bericht door _Knarf_ »

De singletracks vd Kalmthoutse heide liggen overigens ook allemaal in Nederland.


En Beringen is dat naar wat ik heb begrepen eigenlijk ook. Maar daar betalen de omliggende horeca en andere zaken dit, waardoor het als MTB-er toch gratis is.


Nu ... Als je de Kalmthoutse heide gaat bekijken. Dan is het wel terecht vind ik om geld te vragen. Steekt echt wel veel werk in met aangelegde kombochten en zo
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Vignetten en MTB

Bericht door kenny »

_Knarf_ schreef: ma 03 jan 2022 14:02 De singletracks vd Kalmthoutse heide liggen overigens ook allemaal in Nederland.


En Beringen is dat naar wat ik heb begrepen eigenlijk ook. Maar daar betalen de omliggende horeca en andere zaken dit, waardoor het als MTB-er toch gratis is.


Nu ... Als je de Kalmthoutse heide gaat bekijken. Dan is het wel terecht vind ik om geld te vragen. Steekt echt wel veel werk in met aangelegde kombochten en zo
Nja, als je vergelijkt met een Utrechtse Heuvelrug waar ze 7,5euro vragen is die 12euro voor de Kalmthoutse heide belachelijk duur. Het vignet van Natuurmonumenten kost 14euro en enkel al de Loonse en Durnse Duinen rechtvaardigen die prijs veel meer dan de Heide. Hetgeen ze uitgewerkt hebben op de heide is wel oké maar veel te beperkt en vooral te eentonig om die prijs te rechtvaardigen.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Vignetten en MTB

Bericht door _Knarf_ »

kenny schreef: ma 03 jan 2022 14:14Nja, als je vergelijkt met een Utrechtse Heuvelrug waar ze 7,5euro vragen is die 12euro voor de Kalmthoutse heide belachelijk duur. Het vignet van Natuurmonumenten kost 14euro en enkel al de Loonse en Durnse Duinen rechtvaardigen die prijs veel meer dan de Heide. Hetgeen ze uitgewerkt hebben op de heide is wel oké maar veel te beperkt en vooral te eentonig om die prijs te rechtvaardigen.
Ik ben twee keer gaan fietsen op de Kalmthoutse heide (toen het nog gratis was) en heb het daar inderdaad wel gezien.
Die lus rondom is ook gewoon veel te saai.

Maar iedere organisatie beslist zelf zijn prijs natuurlijk. Als het te duur is, en er komt geen volk, dan zal het wel goedkoper worden.

Ik weet dat de hoofdreden was om dit in te voeren op de kalmthoutse heide was, dat het er altijd veel te druk is. Ik vermoed dus opzettelijk vrij hoog om het volk wat te beperken.


(ge kunt overigens ook een één dags vignet pakken van €5)
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Vignetten en MTB

Bericht door chrisper »

ik zou het eigenlijk een prima idee vinden om een soort nationaal vignet te voorzien voor belgie.
wat alle bloso paden betreft of zo.
ik zou daar gerust willen voor betalen, als ze dan ook zoals over de grens goed onderhouden worden.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Vignetten en MTB

Bericht door _Knarf_ »

Mja...

De Bloso paden kunt ge compleet niet vergelijken met wat de Nederlanders in elkaar boksen.
gvg
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 jan 2015 18:00
Rijdt met: BMC teamelite TE02 29 XT
Contacteer:

Re: Vignetten en MTB

Bericht door gvg »

Bloso paden zijn voor mij goed genoeg. En als er mensen zijn die graag veel jumps, bochten en heuvels aanleggen en daarom geld vragen, dat ze dat dan doen op privé domein en niet op publiek (of door publiek gesponseerd) domein.

PS: ik woon in de buurt van het zwart parcours in Olen en daar zie ik regelmatig prachtige verbetering aangebracht worden, daar ben ik echt denkbaar voor.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Vignetten en MTB

Bericht door kenny »

gvg schreef: di 04 jan 2022 16:37 Bloso paden zijn voor mij goed genoeg. En als er mensen zijn die graag veel jumps, bochten en heuvels aanleggen en daarom geld vragen, dat ze dat dan doen op privé domein en niet op publiek (of door publiek gesponseerd) domein.

PS: ik woon in de buurt van het zwart parcours in Olen en daar zie ik regelmatig prachtige verbetering aangebracht worden, daar ben ik echt denkbaar voor.
Serieus? Mijn dochter van 5 vindt de gemiddelde bloso route saai...
gvg
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 jan 2015 18:00
Rijdt met: BMC teamelite TE02 29 XT
Contacteer:

Re: Vignetten en MTB

Bericht door gvg »

kenny schreef: di 04 jan 2022 18:02
gvg schreef: di 04 jan 2022 16:37 Bloso paden zijn voor mij goed genoeg. En als er mensen zijn die graag veel jumps, bochten en heuvels aanleggen en daarom geld vragen, dat ze dat dan doen op privé domein en niet op publiek (of door publiek gesponseerd) domein.

PS: ik woon in de buurt van het zwart parcours in Olen en daar zie ik regelmatig prachtige verbetering aangebracht worden, daar ben ik echt denkbaar voor.
Serieus? Mijn dochter van 5 vindt de gemiddelde bloso route saai...
mijn zoon van 16 ook.... Maar mijn vrouw en ik doen het vooral om in de natuur te zijn. We zoeken dikwijls zelfs gewone gravel routes uit
Plaats reactie