Leopoldsburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
FORZA GERT
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 02 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper s-works carbon

Leopoldsburg

Bericht door FORZA GERT »

Wie kan mij de exacte startplaats van het van parcours even laten weten, komende vanuit Mol/Balen ????? :oops:
Ridley Rider
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 30 jul 2002 02:00
Rijdt met: Ridley

Vertrek plaats

Bericht door Ridley Rider »

Da is nie zooo gemakkelijk om dat uit te leggen omdat het eigenlijk op het militair domein is. Maar ik zal m'n best doen... eens je in Leopoldsburg bent, moet je die lange baan naar Eksel nemen. Daar paseer je aan je linkerzijde de rijkswacht... het volgende kruispunt dat je dan tegenkomt (zonder verkeerslichten) rij je rechts in... op een bepaald moment zie je een monument staan op een grote weide... achter dat monument rij je naar links... en dan is het eigenlijk een straat naar rechts... het is in de buurt van de tennisvelden en de gebouwen van de sociale dienst van het leger. Je moet het daar maar eens vragen.

Maar stuur me jou E-mail adres eens, dan zal ik een mapje doorsturen met de punten waar je gemakkelijk kan vertrekken en je auto kan plaatsen.

C ya
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Re: Vertrek plaats

Bericht door Black Phantom »

Ridley Rider schreef:Da is nie zooo gemakkelijk om dat uit te leggen omdat het eigenlijk op het militair domein is. Maar ik zal m'n best doen... eens je in Leopoldsburg bent, moet je die lange baan naar Eksel nemen. Daar paseer je aan je linkerzijde de rijkswacht... het volgende kruispunt dat je dan tegenkomt (zonder verkeerslichten) rij je rechts in... op een bepaald moment zie je een monument staan op een grote weide... achter dat monument rij je naar links... en dan is het eigenlijk een straat naar rechts... het is in de buurt van de tennisvelden en de gebouwen van de sociale dienst van het leger. Je moet het daar maar eens vragen.

Maar stuur me jou E-mail adres eens, dan zal ik een mapje doorsturen met de punten waar je gemakkelijk kan vertrekken en je auto kan plaatsen.

C ya
Ik ben ook geïnteresseerd. Ik heb u een mail gestuurd.
Gebruikersavatar
RG
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 07 mar 2003 17:43
Rijdt met: Rockrider 8.1

Bericht door RG »

Spreken we daar over één of meerdere routes en welk ik is de
afstand ?
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

RG schreef:Spreken we daar over één of meerdere routes en welk ik is de
afstand ?
2 kleine toerkes. Ene van 8km en ene van 12km (geel en oranje afgepijld). Maar ge kunt die een paar keer achter elkaar rijden hé 8)
Alle info te vinden op http://www.mtbroutes.be/Limburg/Leopoldsburg.asp
Als 't weer een beetje deftig is zak ik er nu donderdag of vrijdag naar af.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

veni vidi vici

Allez, ik ben dus vandaag gaan baggeren in Leopoldsburg.
Op MTBroutes.be geven ze deze route vrij goede commentaar, maar voor mijn part was dit een afknapper.
De militaire omgeving met zijn gebouwen, voertuigen, soldaten, monumenten, kerkhoven en geschiet op de achtergrond scheppen wel een bijzondere sfeer, maar voor de rest vond ik het maar magerkes. Het parcours lag er bijzonder vettig en op sommige plaatsen totaal onberijdbaar bij. Sommige stukken doen wat kunstmatig en onnatuurlijk aan; de écht mooie gedeeltes zijn eerder schaars. Her en der moet je een beek dwarsen maar er werden vanalle obstakels ingelegd (takken op z'n langs, een pallet, betonnen balken waarvan de kopse kant gevaarlijk omhaag stak) zodat je wel van je bike moet om zonder kleerscheuren aan de overkant te geraken. Op een gegeven plaats liggen er een paar kunstmatige bergen waar je over moet maar dat was vandaag onmogelijk zonder snorkel en zwembril vanwege de plassen met een hoog vijvergehalte die tussen en rond de bergen lagen.
Ik vrees dat het voor de mensen van Leopoldsburg meer de moeite loont om eens tot in Herentals te komen, dan andersom. Misschien dat ik nog wel eens terugkom als 't droog is. Wie weet ... maar voor slechts 20 km parcours en in die omstandigheden, ga ik geen 100km (heen en terug) meer rijden. :(
Maar om met een positieve noot te eindigen: de bepijling/beschildering is onberispelijk ... absurd bijna zelfs :bom:
Laatst gewijzigd door Black Phantom op zo 30 mar 2003 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

Black Phantom schreef:veni vidi vici

Allez, ik ben dus vandaag gaan baggeren in Leopoldsburg.
Op MTBroutes.be geven ze deze route vrij goede commentaar, maar voor mijn part was dit een afknapper.
De militaire omgeving met zijn gebouwen, voertuigen, soldaten, monumenten, kerkhoven en geschiet op de achtergrond scheppen wel een bijzondere sfeer, maar voor de rest vond ik het maar magerkes. Het parcours lag er bijzonder vettig en op sommige plaatsen totaal onbereidbaar bij. Sommige stukken doen wat kunstmatig en onnatuurlijk aan; de écht mooie gedeeltes zijn eerder schaars. Her en der moet je een beek dwarsen maar er werden vanalle obstakels ingelegd (takken op z'n langs, een pallet, betonnen balken waarvan de kopse kant gevaarlijk omhaag stak) zodat je wel van je bike moet om zonder kleerscheuren aan de overkant te geraken. Op een gegeven plaats liggen er een paar kunstmatige bergen waar je over moet maar dat was vandaag onmogelijk zonder snorkel en zwembril vanwege de plassen met een hoog vijvergehalte die tussen en rond de bergen lagen.
Ik vrees dat het voor de mensen van Leopoldsburg meer de moeite loont om eens tot in Herentals te komen, dan andersom. Misschien dat ik nog wel eens terugkom als 't droog is. Wie weet ... maar voor slechts 20 km parcours en in die omstandigheden, ga ik geen 100km (heen en terug) meer rijden. :(
Maar om met een positieve noot te eindigen: de bepijling/beschildering is onberispelijk ... absurd bijna zelfs :bom:
Vandaag beide routes gedaan en lagen er goed bij ,buiten 1 beekje waar een pallet met de punt gevaarlijk vooruit stak.
Maar ik kan me voorstellen dat er na enkele dagen regen onberijdbare stukken tussenzitten
De route van 12km is wel plezanter om te rijden dan de 8 km.

En idd de gele en oranje verf begint na een tijdje je ogen uit te steken 8) Missen is moeilijk ;)
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Ik ben er ook gaan rijden dit weekend, 2 keer zelfs. Het lag er poederdroog. Wat dat pallet betreft, iedereen vindt dat niks, mezelf incluis.
Ik heb het pallet al eens weggesmeten, maar die soldaten hebben het terug gelegd.
Je moet weten dat die over dat parcours joggen en om geen natte voeten te krijgen gooien ze dat erin. In de zomer is die gracht droog en perfect berijdbaar. Ik smijt tegen dan dat pallet eruit. :wink:

Ze hebben heel het parcours opgekuist. Het is gedraineerd.
Ik doe enkele varianten op dit parcours en neem van me aan, je zal genieten.
Ik sleur er Koersel en Korspel bij, en voor degenen die niet genoeg krijgen, nog wat Heusden Zolder.
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

Vandaag beide tourkes nog eens gedaan en lagen er alletwee redelijk goe bij.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Blink360 schreef:Waar is het startpunt van dit parcours; kan er mij iemand de exacte straatnaam en startplaats geven a.u.b. ?
Bekijk deze kaartjes eens op mtbroutes.be
Ik heb mijn auto gesteld aan het cirkeltje met het driehoekje in (Koningin Leopold II laan?). Daar op het kruispunt staat een bord met een plan van de routes en vanaf daar vertrekken er ook pijltjes. Je hebt dan eerst een korte aanlooproute door het Koninklijk park tot waar de twee routes elkaar raken. Vanaf daar ben je gelanceerd.
Plaats reactie