Leopoldsburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Stud
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 16 mar 2006 22:46
Rijdt met: Be One

Bericht door Stud »

Ik ben zondag 9/3 ook de gele route eens gaan rijden. Ik had verdorie eerst de commentaren hier wat beter gelezen. Zoals de biker boven mij al had laten optekenen was er dus veel modder en soms vond ik het zelfs onberijdbaar.

Ik was niet echt van plan om nog snel terug te keren maar als ik hier lees dat oranje veel beter te doen is, misschien wel. Al blijft het wel een probleem dat ik de omgeving op zich ook niet echt fantastisch vond. Ik had vooral de indruk dat ik stomme rondjes rond hetzelfde stukje bos moest doen.

Missen is inderdaad heel moeilijk, fantastische bepijling wel!

Overigens had ook ik in tocht naar huis af te rekenen met een lekke band. Blijkbaar is dit een parcours waar veel bikers problemen krijgen met hun bike?
mtbkenzo
Mountainbiker
Berichten: 218
Lid geworden op: za 07 apr 2007 14:59
Rijdt met: Minerva outback

Bericht door mtbkenzo »

Er zitten veel stukken in waar militaire en hangjongeren komen, op enkele stukken ligt dan ook glas. Voor de rest heb ik er eigenlijk nog geen problemen gehad & heb hem toch al 'n 10tal keer gereden.

Kortom: deze route is niet meer wat hij geweest is. Het was 'n lekkere trainingsroute, die niet te zwaar was. Trouwens, voor de 8km zou ik niet naar leopoldsburg gaan hoor... das niet de moeite. Kun je veel beter 7km verderop hechtel gaan verkennen.
Stud
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 16 mar 2006 22:46
Rijdt met: Be One

Bericht door Stud »

mtbkenzo schreef:
Kortom: deze route is niet meer wat hij geweest is. Het was 'n lekkere trainingsroute, die niet te zwaar was. Trouwens, voor de 8km zou ik niet naar leopoldsburg gaan hoor... das niet de moeite. Kun je veel beter 7km verderop hechtel gaan verkennen.
Is daar ook een vaste route dan?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Stud schreef:
mtbkenzo schreef: Kun je veel beter 7km verderop hechtel gaan verkennen.
Is daar ook een vaste route dan?
Nope, maar met gids kan het daar zeer leuk worden... 8)
Ik heb daar een tochtje van ongeveer 35km vol single track en je bent nooit verder dan 5km van de start.... :wink:

Hier kan je zien hoe goed het in Hechtel kan zijn... :wink:
mtbkenzo
Mountainbiker
Berichten: 218
Lid geworden op: za 07 apr 2007 14:59
Rijdt met: Minerva outback

Bericht door mtbkenzo »

kawa schreef:
Stud schreef:
mtbkenzo schreef: Kun je veel beter 7km verderop hechtel gaan verkennen.
Is daar ook een vaste route dan?
Nope, maar met gids kan het daar zeer leuk worden... 8)
Ik heb daar een tochtje van ongeveer 35km vol single track en je bent nooit verder dan 5km van de start.... :wink:

Hier kan je zien hoe goed het in Hechtel kan zijn... :wink:
Ik vraag mij toch af welk plekske ik altijd vergeet!
Ik kom nu met de leuke stukken die ik weet op 29km
Gaat gij ook richting wijchmaal/koersel?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

mtbkenzo schreef: Ik vraag mij toch af welk plekske ik altijd vergeet!
Ik kom nu met de leuke stukken die ik weet op 29km
Gaat gij ook richting wijchmaal/koersel?
Nope..... :-D

Maar we zullen het hier over Leopoldsburg houden he.
*Phaedrus*
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 aug 2006 17:56
Rijdt met: Cube reaction 2007

Bericht door *Phaedrus* »

Tijdens het paasweekend zijn we naar sunparks Kempense Meren in Mol getrokken.
Gezocht naar geschikt mtb-parcours in de omgeving en door de vele goede commentaren de verplaatsing naar Leopoldsburg gemaakt (15km).

Gestart met het oranje parcours. Een echte aanrader. Zeer goed uitgepijld. Veel gevaarlijk uitstekende boomwortels zijn oranje of geel geschilderd, wat de veiligheid sterk verhoogd. Ondanks de vele regenbuien van de voorbije weken lag het parcours er perfect bij. Slecht hier en daar een plas en wat modder. Twee zonnige droge dagen zijn blijkbaar voldoende voor de zanderige kempengrond om alle water op te nemen. In oost- en westvlaanderen zijn we minder verwend op dat vlak.
Voor de rest: continu in het bos, 95% single-track, enorm plezant parcours, je kan knallen en toch slingert het parcours weg en weer tussen de bomen. Veel kleine bultjes waar je kan jumpen.

Het gele parcours was wel minder. In de eerste plaats omdat de bepijling op sommige plaatsen ontbreekt. Een ramp is dat niet want dan rij je verder op het oranje parcours tot je weer gele pijltjes tegenkomt. Ook veel grachten, waarvan er een aantal niet per fiets te nemen zijn. Voor de rest kan ik er niet veel van zeggen want door de gebrekkige aanduiding slechts flarden van het parcours gereden.

Globaal gezien absoluut een aanrader als je graag wat speelt. Fysiek is het wel geen uitdaging aangezien alles vlak is. Technisch zeer aantrekkelijk.
Op een weekdag moet je hier echter niet zijn, want hier komen ganse pelotons militairen joggen en trainen.
nebur
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 nov 2007 12:17
Rijdt met: Trek 6700 ('08)

Bericht door nebur »

Vandaag nog is naar Leopoldsburg gereden voor de gele route te doen. De diepe sporen van de tractoren vond ik niet erg, maar er is op een bepaald stuk van het parcours ne flauwe plezante bezig geweest die om de 15 meter ne tak over het parcours heeft gelegd. In het begin dacht ik da het kinderen zijn geweest, ma omda het toch over een groot stuk van het parcours is kan het misschien ook ne kwaaie buur zijn die het nie zo plezant vindt da ze in een boske achter zijn huis een mtb-route hebben... Over de meeste kon ik nie rijden, ze lagen redelijk hoog. In het begin heb ik me ff bezig gehouden met ze aan de kant te leggen, ma na een tijdje was ik het beu. Sommige lagen redelijk gevaarlijk, vooral de eerste als ge nie weet dat ze er liggen. Er liggen er een paar na een afdaling in een bocht enzo... Dus bij deze is iedereen gewaarschuwd als ge nog is daar gaat rijden.
Gebruikersavatar
butters
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: do 24 mei 2007 19:13
Rijdt met: 2010 Trek Top Fuel 8

Bericht door butters »

Vandaag ook nog eens deze gedaan, de gele. Ik was ook verschoten. Van bomen heb ik geen last gehad, daar kon ik wel over rijden. Maar wat een schande hoe bijna dat hele bos kapot is gereden :evil:
Gebruikersavatar
Cristalix
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 07 mar 2006 23:05
Rijdt met: Scott scale 30 '07
Contacteer:

Bericht door Cristalix »

butters schreef:Vandaag ook nog eens deze gedaan, de gele. Ik was ook verschoten. Van bomen heb ik geen last gehad, daar kon ik wel over rijden. Maar wat een schande hoe bijna dat hele bos kapot is gereden :evil:
Ze moeten met iets de bomen uit het bos halen hé, en olifanten zie ik ze nog niet zo direct gebruiken #-o
Plaats reactie