Nieuwe onbekende singletracks Grimbergen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
harakiri
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 09:14

Nieuwe onbekende singletracks Grimbergen

Bericht door harakiri »

Aan al degenen die in de buurt van Grimbergen (Vilvoorde, Mechelen, Meise, Londerzeel bv.) wonen of passeren: er ligt een vrij onbekende maar mooie singletrack in het Lintbos te Grimbergen. Dit is de jonge aanplanting op de luchthaven.
De complete track is maar liefst 3,4km. Wat de track ontbreekt aan hoogtemeters en hobbelig terrein wordt goed gemaakt door de oneindig aantal bochten die meanderen tussen de bomen. De ondergrond is vlot berijdbaar maar mag gerust wat meer spoorvorming krijgen in de bochten.
Hier een screenshot van de track:

Hier kan je de GPX downloaden:

Sommige overgangen tussen 2 bossen zijn moeilijk te vinden, hopelijk is dat met de gpx beter.
Wie nog weinig bekende singletracks in deze buurt kent mag me dat altijd al laten weten. Ik dacht dat ik de meeste al kende tot ik deze ontdekte.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Nieuwe onbekende singletracks Grimbergen

Bericht door patje2 »

Zal ik eens gaan verkennen de laatste tijd al enkele keren in de buurt geweest daar
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Nieuwe onbekende singletracks Grimbergen

Bericht door patje2 »

Mooie tracks ik kende hem ook nog niet. Inderdaad soms wat zoeken naar de ingangen als je de open vlaktes of paden over moet. Het is eindeloos slingeren tussen de bomen. Weet niet dat je het kent maar in het park 3 fonteinen liggen ook enkele mooie single track die dan nog wat op en af gaan
Plaats reactie