MTB-routes kids

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
|JEF|
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 16 mei 2014 11:08

MTB-routes kids

Bericht door |JEF| »

Mijn zoontje (6 jaar) heeft de MTB-microbe te pakken (en doet het zelfs vrij goed! :-D ).

Jullie een idee van leuke, vlakke routes in de regio Kempen? Hiermee bedoel ik Geel, Turnhout, Mol, Westerlo, enz. uitgezonderd Kasterlee, want dat is volledig gekend. Bewegwijzerd zou leuk zijn, maar geen absolute must...

Mag zelfs over de grens zijn in NL (Reusel, Bladel, Hapert, Eersel,...).

Thanks!
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Re: MTB-routes kids

Bericht door lucky7 »

In de Belse bossen zijn er ook vaste routes die gaan richting Mol,Meerhout
WimJ
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 okt 2011 14:19
Rijdt met: Focus Raven
Contacteer:

Re: MTB-routes kids

Bericht door WimJ »

ATB Kempen parcours in Ravels, ik denk dat het rondje ondertussen tegen de 6km zit. Zal hij zich zeker kunnen uitleven en jij ook :-D Zitten wel paar moeilijkere passages in, maar kan je via makkelijkere route altijd langs.
|JEF|
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 16 mei 2014 11:08

Re: MTB-routes kids

Bericht door |JEF| »

OK, bedankt allemaal voor de info!
WimJ schreef: wo 13 jan 2021 11:46 ATB Kempen parcours in Ravels, ik denk dat het rondje ondertussen tegen de 6km zit. Zal hij zich zeker kunnen uitleven en jij ook :-D Zitten wel paar moeilijkere passages in, maar kan je via makkelijkere route altijd langs.
Dat is effectief een bewegwijzerde route? Waar start die?
aertsb
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 31 dec 2013 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 8 2016

Re: MTB-routes kids

Bericht door aertsb »

|JEF| schreef: do 14 jan 2021 11:04 OK, bedankt allemaal voor de info!
WimJ schreef: wo 13 jan 2021 11:46 ATB Kempen parcours in Ravels, ik denk dat het rondje ondertussen tegen de 6km zit. Zal hij zich zeker kunnen uitleven en jij ook :-D Zitten wel paar moeilijkere passages in, maar kan je via makkelijkere route altijd langs.
Dat is effectief een bewegwijzerde route? Waar start die?
De start is aan de Raaftuinweg in Ravels. De ronde is net iets meer dan 4,5km. De route is niet afgepijld maar je kan niet verkeerd rijden.
WimJ
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 okt 2011 14:19
Rijdt met: Focus Raven
Contacteer:

Re: MTB-routes kids

Bericht door WimJ »

|JEF| schreef: do 14 jan 2021 11:04 OK, bedankt allemaal voor de info!
WimJ schreef: wo 13 jan 2021 11:46 ATB Kempen parcours in Ravels, ik denk dat het rondje ondertussen tegen de 6km zit. Zal hij zich zeker kunnen uitleven en jij ook :-D Zitten wel paar moeilijkere passages in, maar kan je via makkelijkere route altijd langs.
Dat is effectief een bewegwijzerde route? Waar start die?
Locatie van ATB Kempen ligt achter de voetbalvelden van Flandria en naast de Ravelse tennisclub. Link naar Google Maps
Je kan er makkelijk parkeren. Helaas is de kantine nog wel gesloten, dus gene warme choco voor de zoon nadien. :roll:
|JEF|
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 16 mei 2014 11:08

Re: MTB-routes kids

Bericht door |JEF| »

Thanks y'all!!
Plaats reactie