Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
edi
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 13:52
Rijdt met: Orbea Oiz

Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door edi »

Iemand al het nieuwe netwerk gereden?
Op hoeveel kilometer kom je in totaal met verbindingsstukken?
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door patje2 »

Ongeveer 70km vooral de kleine lussen zijn top
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door TaurineR »

Maar niet simpel om de grote lus en de 4 kleine lussen te rijden op gps.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door KrulControl »

Heb gisteernavond een combi file gemaakt. Ik tracht die eens online te zwieren.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door TaurineR »

KrulControl schreef: vr 13 nov 2020 18:06 Heb gisteernavond een combi file gemaakt. Ik tracht die eens online te zwieren.
Mooi, heb ik ook gedaan, maar ik ontkom niet aan vele kruisingen en dubbel rijden.
Op PC ziet dat er nog goed uit, maar eens in de flow op een track, is dit niet meer deftig te volgen.
Als ze dit parcours toch willen promoten, dan zouden ze best gepaste bordjes zetten waar een track begint en eindigt...
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door KrulControl »

Net terug thuis. 1,5h rijden enkel ... Maar twas fun. Als vignetprijs meevalt, en kids gratis zijn, iets om te overwegen voor paar keer in een jaar.

Over de gpx ... Ik begrijp bovenstaande commentaar. Een 'startbord' zou goed zijn. Zelf ook 2x te enthousiast doorgereden ...
Beste is waarschijnlijk alle files op je gps laden, en enkel de verbindingslus 'afspelen'.
De kleine lussen vergen geen gps.

Voor diegenen die niet weten wat te verwachten. Tis gelijk aan de zee, maar meer off road, en minder zee. Dus laat die modderbanden maar thuis. Zomerbanden bollen beter, en zijn beter voor de singletracks ook.
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door marsellus_2000 »

Ideaal parcours als het een wat nattere periode is, goe geamuseerd met alle singletracks! Ik kwam ook op 70km uit, heb alle tracks op de gps geladen, in combinatie met de duidelijke pijltjes ging dat vrij vlot. Ik begreep dat het vignet geldt voor een heel jaar (wel 1 per track dacht ik, en vanaf 1/1/21). Het idee van tracks aan te leggen enkel voor MTB (zeker in dit gebied met veel recreanten zoals wandelaars, ruiters etc) vindt ik wel super maar kan me voorstellen dat voor de locals het jammer is dat je buiten deze tracks niks meer mag. Ik kom zeker nog eens terug.
edi
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 13:52
Rijdt met: Orbea Oiz

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door edi »

Maakt het uit of je de verbindingsstukken wijzerzin of tegenwijzerzin doet?
Iemand die de gpx van volledige route wil delen? Zou dinsdag eens gaan spelen in de bossen.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door KrulControl »

de verbindingsstukken kun je in beide richtingen doen. De andere stukken helemaal niet, daar is het belangrijk voor de veiligheid dat je de uitgepijlde richting aanhoudt.

Heb mijn file online gezwierd, maar ik denk nog steeds dat het best is om alle gpx'en gewoon op je gps te zetten, de verbindingslus te rijden, en een D-tour te maken op de kleine lussen.

Start: Sportweg Stabroek

https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... mige-delen
edi
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 13:52
Rijdt met: Orbea Oiz

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door edi »

Vandaag dus de verbindingslus gereden met de plaatselijke lussen. Eens je op track zit is de bepijling goed. Behalve in de rode lus mag er op gegeven moment wel nog bordje extra staan. Moeilijkste is om te zien wanneer de lus gedaan is. Gezien het voor mij allemaal op elkaar lijkt... Ook zou ik af en toe overzichtsborden zetten zoals bij de meeste bloso routes.
Plaats reactie