Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door clubje »

Even nader bekeken en alle routes liggen in Nederland. Verklaart veel :lol:
Fritzz
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 18 aug 2014 17:53
Rijdt met: Radon Team 8.0

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door Fritzz »

Een dagje Kalmthoutse heide vastgelegd op video. (o)

Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door henkdetank »

clubje schreef: do 08 apr 2021 09:31 Leuk te zien dat er initiatieven worden genomen om nieuwe tracks aan te leggen. Naar Nederlands voorbeeld dus. Heb wel de indruk dat West-en Oost-Vlaanderen achterblijven op dat vlak.

Wat ik me afvraag: "wie" is het die deze tracks ontwerpt/aanlegt/enz...? Vanwaar komt plots dat initiatief? Ik vraag het, omdat ik ook zoiets zou willen in de streek waar ik woon. Want hier is het huilen met de pet op terwijl er wel mogelijkheden zijn!!!!
het zou mooi zijn als aanvulling alleen hier gaat het ten koste van vrij rijden alle locals zijn er dus niet blij mee,
het gaat uit van de gemeente en nu dus alleen nog maar treintje rijden op een single track,
het zijn mooie route's daar ligt het niet aan maar als ze buiten de route's gaan handhaven dat is zwaar klote.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door Jumping Jack »

Ja maar je kan natuurlijk niet alles hebben é. Als er mooie, specifieke MTB-tracks worden aangelegd en onderhouden, snap ik wel dat het vrij rijden beperkt wordt.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door henkdetank »

er heeft hier niemand om route's gevraagd hoor, dat word opgedrongen, wat ze gelegd hebben is wel een paar mooie route's maar je kan niet inhalen,
en als dan heel zuid west Nederland en stuk van België op die 25km aan routes word gedwongen [Geel is geen route} is er geen onderhoud die dat kan bij benen nu paar weken droog is het al een grote zandbak en zeer veel erosie, kijk maar eens wat het van de zomer gaat doen ,
frustratie tussen snel en langzaam door de grote drukte in het weekend doordat routes veel meer bikers aantrekt .
door de drukte gaan wandelaars bordjes weghalen en takken leggen en dat geeft nog meer frustratie onderling.

ze hadden het moeten laten zoals het was , de grote mtb haters hebben het ook voor zichzelf verpest door route's te eisen, nu is het 10x drukker geworden en gaan ze nog meer klagen en willen ze het liefst minder route's
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door bip bip »

vorige week nog eens de 4 singletrack lussen gefietst , ondanks wat regen de dag voordien toch wel geschrokken van de staat van de tracks. Redelijk wat bochten zijn los zand waar men volledig in wegzakt. Ik vraag me af wat dit in de zomer gaat geven , zeker als de drukte op de tracks zo hoog blijft. Reken daar dan ook nog trailrunners en ruiters bij ( ook nu weer ) die in de technische lussen blijkbaar ook een extra uitdaging zien , en ik zie het somber in . De grote inzet van de onderhoudsploeg ten spijt zal het moeilijk worden om de 4 lussen het ganse jaar in deftige staat te houden.
Laatst gewijzigd door bip bip op di 29 jun 2021 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door henkdetank »

Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door i-Mac »

henkdetank schreef: di 29 jun 2021 15:50 https://grensparkkalmthoutseheide.com/n ... 1-oktober/

per 1 oktober betalen
€12, dat is best veel, zeker als je dat vergelijkt met wat vraagt op de Utrechtse Heuvelrug. Ofwel legt men de laat heel hoog, ofwel wil men afschrikken. Ik twijfel niet aan de goede opzet, maar voor bikers die maar één keer daar gaan rijden, zal het misschien teveel zijn. Als je daar in de buurt woont, "win" je dat snel terug.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door henkdetank »

voor 27km route vind ik het veel , niet voor mij maar in het algemeen
Gebruikersavatar
snitzer
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 10 nov 2005 08:56
Rijdt met: GT Zaskar, GT Force pro 2014, Specialized levo 2019, YT Capra 2019 pro race

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door snitzer »

Allee mannen 12euro te veel, drink de vrijdagavond België - Italië 3 pinten minder en je rijd een heel jaar gratis. En voor die mannen die er maar 1keer komen rijden zou er een dagpas komen.Trouwens we hebben er dees jaar gratis alles mogen kapot rijden, dus een klein bijdrage kan geen kwaad.
Plaats reactie