Mountainbiken in Limburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Marcuss
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 05 nov 2006 16:13
Rijdt met: Trek Fuel EX7

Mountainbiken in Limburg

Bericht door Marcuss »

Vandaag reed ik een tocht waarvan ik de gpx had geplukt uit een magazine, waarbij de gids een zogezegde kenner zou zijn van de mooiste paden van zijn streek. Het artikel bij de tocht was lyrisch: dit toonde aan dat Limburg het MTB-Walhalla was. Vol verwachting aan fun en single tracks begonnen we aan de rit, maar uiteindelijk bestond het overgrote deel van de tocht uit bloso-routes en was het fun gehalte toch eerder beperkt. Vaak deed het ook pijn dat we de mooiste paadjes soms zagen maar ze volgens de gpx links moesten laten liggen. Ik snap natuurlijk wel dat je niet overal zomaar mag mountainbiken. Maar toch kwam ik weer uit bij een gevoel dat ik vaak heb als je online zoekt naar de beste trails: de bestbewaarde MTB-geheimen geven zich niet zomaar bloot.

Daarom was ik aan het denken, en denk gerust mee ... Zou het niet leuk zijn om met enkele liefhebbers, verspreid over heel Limburg, een soort van eigen MTB-netwerk van zelfgereden gpx-bestanden aan te leggen en te delen, waarbij elke liefhebber het beste van zijn streek in één of meerdere lussen steekt, die we mogelijk zelfs aan elkaar kunnen verbinden via verbindingsstukken? Ik ken bv. de Teut in Zonhoven op mijn broekzak en kan daar gerust 40 km aan niet aflatende fun in steken. Ik weet dat er in Genk heel veel moois te MTB'en is, maar ik ken niet alle streken / terrils even goed. Ongetwijfeld zijn er nog plaatsen in Limburg die veel te bieden hebben.

En ja, ik snap wel dat je niet de hele tijd van het ene naar het andere prachtpaadje kan overgaan, maar het zou toch fijn zijn dat je weet dat je in een bepaalde gebied gaat fietsen en de beste tracks meepikt, niet?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Mountainbiken in Limburg

Bericht door madskatingcow »

Marcuss schreef: wo 04 nov 2020 22:20 Vandaag reed ik een tocht waarvan ik de gpx had geplukt uit een magazine, waarbij de gids een zogezegde kenner zou zijn van de mooiste paden van zijn streek. Het artikel bij de tocht was lyrisch: dit toonde aan dat Limburg het MTB-Walhalla was.
https://www.sport.be/cycling/nl/nieuws/ ... _ID=885217
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Mountainbiken in Limburg

Bericht door Luhmann »

Bestaat eigenlijk al he: https://www.trailforks.com
Plaats reactie