Boswachter verbaal aangevallen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Llanes
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 13 dec 2019 16:24

Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door Llanes »

Beste Bikers,

Daarjuist ben ik Torhout verbaal aangevallen door een ‘boswachter’. Er reed een ferme pickup in een smal bospaadje. Ik dacht er voorzichtig langs te passeren maar opeens begon die type in ze pickup te roepen dat ik moest wachten. Ik antwoordde dat hij er niet moest rijden met ze auto. Toen zei hij dat hij een boswachter was.. Ik vroeg zijn ID, maar hij weigerde die te tonen. Ik begon te lachen en vervolgde mijn weg.. Aan het einde van het bospad stond hij mij op te wachten. Hij had toch op eens een z’n kaartje van boswachter. Hij grijnsde ‘tzal rap gedaan zijn met hier te fietsen met je jeanettevelo’. Bepaalde stukken zijn idd verboden, maar dit stuk niet. Respect voor de natuur moet er sowieso zijn, maar dit lijkt me er zwaar over..

Nog iemand problemen met wannebe boswachters gehad?
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door i-Mac »

Llanes schreef:Beste Bikers,

Daarjuist ben ik Torhout verbaal aangevallen door een ‘boswachter’. Er reed een ferme pickup in een smal bospaadje. Ik dacht er voorzichtig langs te passeren maar opeens begon die type in ze pickup te roepen dat ik moest wachten. Ik antwoordde dat hij er niet moest rijden met ze auto. Toen zei hij dat hij een boswachter was.. Ik vroeg zijn ID, maar hij weigerde die te tonen. Ik begon te lachen en vervolgde mijn weg.. Aan het einde van het bospad stond hij mij op te wachten. Hij had toch op eens een z’n kaartje van boswachter. Hij grijnsde ‘tzal rap gedaan zijn met hier te fietsen met je jeanettevelo’. Bepaalde stukken zijn idd verboden, maar dit stuk niet. Respect voor de natuur moet er sowieso zijn, maar dit lijkt me er zwaar over..

Nog iemand problemen met wannebe boswachters gehad?
Kan je uitleggen waar je precies fietste? Anders maak ik eens een ritje in die richting. Maar dan plaats ik wel mijn camera's op de fiets.
Llanes
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 13 dec 2019 16:24

Re: Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door Llanes »

Fonteinpad richting zuster clarastraat. Laatste stukje is op de kasseien.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door i-Mac »

Llanes schreef:Fonteinpad richting zuster clarastraat. Laatste stukje is op de kasseien.
Hoog tijd om daar eens te gaan fietsen ;-)
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door filiep72 »

Allen daarheen dus...
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door dirty »

In sint-amands loopt er ook zo ene rond ,die denkt dat alle grond van hem is en dat hij overal mag jagen,maar ik heb es geïnformeerd bij een paar eigenaars en wat bleek dat hij helemaal geen toestemming gevraagd had aan hen om te mogen jagen op hun eigendom.
Hij doet er ook alles aan om iedereen te verjagen van zijn zogezegde geclaimde jachtterrein
Llanes
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 13 dec 2019 16:24

Re: Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door Llanes »

Contact gehad met natuur en bos. Het antwoord was ‘wat wil je dat we er aan doen’. Niemand van ons rijd met zware pick ups...

Ow wee als we per ongeluk een bospadje inslaan waar we niet mogen rijden. Maar pick up in bos rijden is geen probleem blijkbaar..
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door i-Mac »

Ik heb ook eens mijn licht opgestoken bij iemand uit het Torhoutse. Aangezien hij een verleden als mede organisator van MTB ritten, kent hij de streek heel goed. En hij kent ook de pijnpunten in de streek.

Waar jij werd aangesproken is één van de pijnpunten van de omgeving. De oude boswachter heeft, of beter had (want met pensioen) blijkbaar een hekel aan fietsers, meer bepaald koersfiets/MTB. Maar intussen is het kasteel van Wijnendale eigendom van Stad Torhout, én is er zelfs een knooppunt op deze weg. Nu heb ik begrepen dat jij geconfronteerd werd met een jonge kerel. Het is wel niet de nieuwe boswachter. Wie het dan wel is nog een andere vraag. Waarschijnlijk iemand van wie de pick-up het verlengde van zijn *** is (niet alle eigenaars van dergelijke wagens zijn zo hé, voor ik een deel van het forum over me heen krijg).

Ik ga zeker één van de volgende weken eens die richting uit. Wie weet kom ik die persoon ook tegen. Altijd plezant om op een rustige manier te discussiëren.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door kovan »

Hoe is het nu in feite afgelopen?
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: Boswachter verbaal aangevallen

Bericht door Pashley 24Mhz »

In Ieper is er ook zo een... Rijd met zijn fiets zelf op 'niet mtb' paden om fietsers te verjagen #-o
Plaats reactie