Bloso route Leefdaal (Bertem) verborgen parels

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
JLSteve78
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:17
Rijdt met: Scott Spark RC Team Issue AXS 2022

Bloso route Leefdaal (Bertem) verborgen parels

Bericht door JLSteve78 »

Vandaag ben ik een BLOSO route gaan rijden startend in Leefdaal, de blauwzwarte route gepland. Normaal iets meer dan 40km maar door een missertje uitgekomen op kleine 50km. Géén erg, integendeel.

Ik ben totaal geen die hard rijder maar een allround duursporter. Om die reden beperk ik me meestal tot toertochten en BLOSO routes.

Vandaag heb ik kunnen genieten en kwam uit op iets van een 550hm. Ik had echter wel een iets zwaarder en technischer parcours verwacht, meer hoogtemeters ook. Een paar keer kruiste ik MTB-kers die uit een of ander klein wegje kwamen. Ik ken de buurt daar nu zo goed ook weer niet... De tijd ontbrak vandaag om een en ander uit te testen.

Hoe doen jullie dat? Zo verborgen parels ontdekken die niet op de BLOSO routes liggen? Is er ergens een place-to-be om GPS tracks te delen? Of rijden jullie steeds plusminus in eenzelfde omgeving om je steeds dieper in te graven in de geheime en leuke plekjes?

Alle tips zijn welkom.

Thanks.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Bloso route Leefdaal (Bertem) verborgen parels

Bericht door De Wreter »

"Of rijden jullie steeds plusminus in eenzelfde omgeving om je steeds dieper in te graven in de geheime en leuke plekjes"

Gewoon blind rijden, alles uitproberen. En als je moe bent, gps op "terug naar start"
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Bloso route Leefdaal (Bertem) verborgen parels

Bericht door Luhmann »

http://Www.trailforks.com" onclick="window.open(this.href);return false;
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Bloso route Leefdaal (Bertem) verborgen parels

Bericht door dirkdierickx »

Als je strava hebt kan je tijdens je routeplanning kijken waar er populaire segmenten zijn, of je kan je laten verrassen door strava voor u een random route te laten tekenen (die houd dan ook rekening met segmented etc.), voor mtb kies je dan onverhard als ondergrond. Zo heb ik al verschillende ritjes gereden de laatste tijd, zaten een paar mooie bij de automatisch gegenereerde routes, andere mensen hadden wat minder geluk.

Op routeyou kan je zoeken op gps tracks en je selecteerd dan mtb en zo vind je ook nog wel mooie ritten.

Tenslotte als je met GPS rijdt en je ziet ergens een klein padje kan je altijd even snel kijken waar dat naartoe gaat om een idee te hebben of dit de moeite is om van je route af te wijken.
Plaats reactie