Stoneman Arduenna

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door BertG »

SteveHillen schreef:Wij gaan hem dit weekend in 2 dagen doen. Op basis van de tracks kom je wel enkele plaatsen tegen waar je drinken kan kopen indien nodig.
je komt bv door st vith, Butgenbach, Malmedy, ... maar gezien de afstand en doorlooptijd lijkt me een camelbag en/of drinkbussen aangewezen
't zal heet worden zunne. Bonne chance.
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door SteveHillen »

BertG schreef:
SteveHillen schreef:Wij gaan hem dit weekend in 2 dagen doen. Op basis van de tracks kom je wel enkele plaatsen tegen waar je drinken kan kopen indien nodig.
je komt bv door st vith, Butgenbach, Malmedy, ... maar gezien de afstand en doorlooptijd lijkt me een camelbag en/of drinkbussen aangewezen


't zal heet worden zunne. Bonne chance.
Absoluut!
Net etappe 1 gereden 103km . Vanochtend om 6:30 in st Vith vertrokken en tegen 13:30 waren we in Schonberg. We zijn geen rappe mannen dus was vroeg vertrekken de enigste optie..
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door roger »

SteveHillen schreef:
BertG schreef:
SteveHillen schreef:Wij gaan hem dit weekend in 2 dagen doen. Op basis van de tracks kom je wel enkele plaatsen tegen waar je drinken kan kopen indien nodig.
je komt bv door st vith, Butgenbach, Malmedy, ... maar gezien de afstand en doorlooptijd lijkt me een camelbag en/of drinkbussen aangewezen


't zal heet worden zunne. Bonne chance.
Absoluut!
Net etappe 1 gereden 103km . Vanochtend om 6:30 in st Vith vertrokken en tegen 13:30 waren we in Schonberg. We zijn geen rappe mannen dus was vroeg vertrekken de enigste optie..
Je had nog tijd genoeg om de rit volledig af te werken,knap gereden.
Gebruikersavatar
SteveHillen
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 19 mei 2004 12:48
Rijdt met: Kona Hei Hei

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door SteveHillen »

Tnx!

Gisteren dag 2 op het programma Schönberg - St Vith 74km en 1900hm. Om 7u gestart om de hitte voor te zijn. Het parcours was toch wat anders dan onze eerste dag. Meer opeenvolgende klimmen maar ook snellere afdalingen. Eenmaal in Ouren zijn we in een onweer teerecht gekomen met een wolkbreuk dat voor bijna 10km afkoeling en vettigheid zorgde. Zo hebben we dit weekend van alles wat gehad. Tegen 13u waren we aan de finish. Het verbaasde mij hoeveel mensen we zijn tegengekomen die de Stoneman aan het rijden waren. Ook het hotel sprak van een succes voor hen. Kortom een geslaagd weekendje met een mooie route, niet technisch maar toch intensief genoeg. Ik denk dat de gouden deelnemers dit niet erg zullen vinden. Sterk als je dit kan! Op naar volgend jaar de Dolomiti editie, normaal hadden we deze dit jaar al gedaan icm de Dolomiti voor Duchenne editie daar..

Steve
njits
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 08 jul 2020 14:31
Rijdt met: Cube Reaction Pro

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door njits »

Ik was afgelopen weekend op vakantie in Ouren, en heb daar heel wat stukken van de Stoneman gereden. Wow, wat een prachtige streek om te rijden!
Ik kom (als het wat frisser is) terug om 'm helemaal te rijden!
b.winkel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 27 mar 2018 19:24

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door b.winkel »

Ik heb de stoneman Arduenna vandaag en gisteren gereden. Bij elkaar 181 km en 3900HM. Ik vond het bloed heet. Ben gisteren in Robertville gestart en heb geslapen in Burg Reuland. Was 102km en kwam op 2200Hm. Was zwaarder den ik had verwacht. Vandaag de rest gereden. Vooral bij st Vith veel technische elementen.; In de beurt van Thirimont ook nog stevig afdalingen met grote stenen. mooie technische paadjes. Ik vind de Stoneman Arduenna zwaarder en technischer dan de Duitse Miriquidi maar dat kan persoonlijk zijn. Ik hoop hem dit jaar nog eens te doen. Mijn kleinste verzet was 34/51 wellicht dat ik ga kijken voor 32 blaadje.
hans130
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 06 aug 2019 14:19
Rijdt met: Trek Fuel EX 9.7 , Canyon Grail CF SL

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door hans130 »

Ik heb deze gereden op 2 dagen. Verbleef op een camping in Sankt-Vith die pal op de route lag. Veel fietsers die er ene nachtje komen overnachten die de venn baan rijden richting Bazel.

Pakket dag voordien opgehaald in de toeristische dienst van de Oost kantons. Deze locatie gekozen omdat het niet ver is om de route in 2 te delen en dan ' s morgens met de auto naar een startpunt te rijden om vervolgens 's nachts in de camping terug te zijn en de dag erna door te rijden tot de auto.
Uiteindelijk dit niet gedaan en gestart aan de camping en stuk over de helft een ommetje gemaakt langs de camping. (route passeert op een 7 km van de camping iets over halfweg.)
Faktory1984
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 18 nov 2015 19:37

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door Faktory1984 »

Heeft er iemand al goud gereden en zijn trofee na de rit in een hotel gaan afhalen? Ik logeer nergens en de uren van de VVV kantoren zijn nogal krap als je voor goud gaat.

Ik heb een hotel gemaild en als ze mijn nederlands goed begrepen hebben zou het geen probleem mogen zijn. Na 180km wil ik geen gedoe vandaar mijn vraag :-D
b.winkel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 27 mar 2018 19:24

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door b.winkel »

Bij de vvv kantoren kan je controle kaart ook een dag eerder ophalen vanaf 16.00uur
Faktory1984
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 18 nov 2015 19:37

Re: Stoneman Arduenna

Bericht door Faktory1984 »

Dat snap ik maar het is eerder voor na de rit de trofee op te pikken. Vvv is dan al lang gesloten...
Plaats reactie