Deftige route Vossemeren

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Deftige route Vossemeren

Bericht door Free_ltd »

Ondertussen onze reis naar Spanje geannuleerd en een weekje CP Vossemeren geboekt. Daar de kans groot is dat veel zaken er niet toegankelijk zijn, dacht ik ‘een’ fiets mee te nemen.

Iemand hier een deftige route die aan Vossemeren vertrekt? De lus die daar vertrekt is maar een mini rit en rij liefste rond de 45 a 60km.

Geen idee of daar mogelijkheden zijn voor die afstanden. Zo niet, zal het de racefiets worden

Thanx
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Deftige route Vossemeren

Bericht door kevx »

Zeer zeker de moeite om daar wat te mtbken...

Zoek op gpsies.com eens achter de gpx van de TT Mol Rauw 2019. Niet ver van de Vossemeren af.

Of de gpx van de TT van Sunparks. Die passeert aan de Vossemeren(al is die van Mol Rauw wel mooier)

Als je ze niet moest vinden stuur dan je emailadres maar door via pb. Dan stuur ik ze wel door.

Ook met de racefiets is het daar in de buurt echt wel de moeite...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Deftige route Vossemeren

Bericht door Free_ltd »

Ik zal er straks of morgen ff achter zoeken. Vermits ook nog ce fiets van de vrouw mee gaat, moet ik kiezen tussen race of MTB. Beiden gaat niet lukken :-)
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Deftige route Vossemeren

Bericht door G-m@n. »

mooi genoeg en paadjes in overvloed. richting Dessel campinapad. langs het kanaal richting Neerpelt lopen aan beide kanten heel lange single trails.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Deftige route Vossemeren

Bericht door Free_ltd »

kevx schreef:Zeer zeker de moeite om daar wat te mtbken...

Zoek op gpsies.com eens achter de gpx van de TT Mol Rauw 2019. Niet ver van de Vossemeren af.

Of de gpx van de TT van Sunparks. Die passeert aan de Vossemeren(al is die van Mol Rauw wel mooier)

Als je ze niet moest vinden stuur dan je emailadres maar door via pb. Dan stuur ik ze wel door.

Ook met de racefiets is het daar in de buurt echt wel de moeite...
Daarnet gaan zien op routeyou en eentje van 54km gevonden met vertrek en aankomst in Vossemeren. Thanx voor de tip.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Deftige route Vossemeren

Bericht door Free_ltd »

G-m@n. schreef:mooi genoeg en paadjes in overvloed. richting Dessel campinapad. langs het kanaal richting Neerpelt lopen aan beide kanten heel lange single trails.
De naam Dessel wil ik niet meer tegen komen als ik op de MTB zit :lol: Vorig jaar een pokkenslecht fietsjaar gehad en direct na 3 weken Florida de 106km gravelride van Niner gaan doen aan die kanten. Ok, was voor gravelbikes, maar dacht dat het dan met mijne fully ook wel doenbaar was. Maar dat was minstens 15km door het zand ploeteren en dat heeft me compleet genekt met een gemiddelde hartslag van 175bmp over de ganse rit :cry: Toen gezworen dat ze mij daar nooit meer zullen zien :lol:

De route die ik nu heb gaat van Vossemeren noordwaarts de grens over. Hopelijk mag dat tegen dan al :lol:

We gaan toch pas rond de 10de juli. Dus tegen dan verandert er mss nog veel.

Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Re: Deftige route Vossemeren

Bericht door lucky7 »

Je kan eens bij de club mtb mastentop Kasterlee navragen zij zetten de ritten van het mtb weekend van Sunpark in Mol uit.
Wat ik mij kan herinneren is dat er een van de dagen een rit was die in de buurt van de Vossemeren in Lommel kwam. :-D
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Deftige route Vossemeren

Bericht door Jannemanneke »

Het kattenbos in de buurt is ook wel plezant. heb daar ooit eens een wedstrijd gereden.
Gebruikersavatar
TrailRider
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: di 15 jan 2008 12:47
Rijdt met: Trek Fuel EX 8

Re: Deftige route Vossemeren

Bericht door TrailRider »

Iemand weet van een tochtje die leuke singletracks en evt wat technische zaken combineert in Noord-Lommel? Kattenbos heb ik wel al wat toertochtjes en andere ritjes gedaan, maar volgens mij moet meer naar het noorden ook wel leuke trails liggen (regio Soeverein etc).
njits
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 08 jul 2020 14:31
Rijdt met: Cube Reaction Pro

Re: Deftige route Vossemeren

Bericht door njits »

TrailRider schreef:Iemand weet van een tochtje die leuke singletracks en evt wat technische zaken combineert in Noord-Lommel? Kattenbos heb ik wel al wat toertochtjes en andere ritjes gedaan, maar volgens mij moet meer naar het noorden ook wel leuke trails liggen (regio Soeverein etc).
Lang het kanaal op, ongeveer ter hoogte van de Soeverein begint het leuk te worden in de richting van Mol liggen er wel wat leuke single tracks waar je je wel kan uitleven.
Ik moet er zelf ook nog eens wat gaan verkennen, denk dat hier nog heel wat leuks te vinden is.
Plaats reactie