Routes nabij Hechtel-Eksel

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
stoffel17
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 18 sep 2018 15:40

Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door stoffel17 »

Hallo!

Volgende week verblijf ik van dinsdag tot vrijdag als begeleider van een groep jongeren in een vakantiecentrum in Hechtel-Eksel.
Ik ken de regio voor geen meter. Ik ben namelijk afkomstig van de zee.

Gezien ik -als het goed is- hier en daar over wat vrije tijd zal beschikken, wil ik graag wat tochtjes rijden op m'n MTB in de nabije omgeving.
Intussen heb ik her en der wat gelezen op verschillende fora en kom ik tot de conclusie dat er zowel erg fijne ritjes te vinden zijn als erg saaie.
Om te vermijden dat ik op die saaie terecht kom wil ik de mening van de 'locals' eens horen.

Dank bij voorbaat :)
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door G-m@n. »

Als je zoekt op tt van Overpelt kom je door Eksel. Dan heb je wel mooi stukken. De bos tussen Hechtel en Leopoldsburg is mooi maar niet zo heel groot. Wel wat op en neer.
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door flipp »

De vaste routes stellen er niks voor.

De toertochten van Overpelt (paar weken geleden) en Hechtel zijn wel heel leuken ritten met veel singletracks
stoffel17
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 18 sep 2018 15:40

Re: Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door stoffel17 »

G-m@n. schreef:Als je zoekt op tt van Overpelt kom je door Eksel. Dan heb je wel mooi stukken. De bos tussen Hechtel en Leopoldsburg is mooi maar niet zo heel groot. Wel wat op en neer.
Het is niet evident... Ik durf aan te nemen dat het niet meteen dit https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... t-overpelt" onclick="window.open(this.href);return false; is wat je bedoelt?!

Toch bedankt voor uw inbreng!
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door G-m@n. »

Dat is wel een heel korte. Zal straks wa bijvoegen hier
stoffel17
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 18 sep 2018 15:40

Re: Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door stoffel17 »

Op de satelietbeelden van Google Maps https://www.google.be/maps/place/Hechte ... d5.3670663" onclick="window.open(this.href);return false;
zie ik iets wat op duinen lijkt. Grote open vlaktes met zand... Die staan vol lijnen en doen me vermoeden dat daar mag in rond gereden worden...

Mogelijks kan ik me daar wel wat amuseren. Kan iemand me zeggen als dit toegelaten is?
stoffel17
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 18 sep 2018 15:40

Re: Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door stoffel17 »

G-m@n. schreef:Dat is wel een heel korte. Zal straks wa bijvoegen hier
Ik bedoelde niet de lengt. Dat is wel OK eigenlijk... 'k weet niet hoeveel tijd ik vrij zal hebben...
Maar de start die even ver van het einde ligt als de rit lang is... dat is al niet erg interessant en ik meen te zien dat het traject erg veel rechte (saaie) stukken inhoudt. Mogelijks zelfs op openbare wegen (verhard).
Tenzij ik een interpretatiefout maak?!
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door G-m@n. »

https://www.gpsies.com/map.do;jsessioni ... xdxbnvyqaf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door G-m@n. »

stoffel17 schreef:Op de satelietbeelden van Google Maps https://www.google.be/maps/place/Hechte ... d5.3670663" onclick="window.open(this.href);return false;
zie ik iets wat op duinen lijkt. Grote open vlaktes met zand... Die staan vol lijnen en doen me vermoeden dat daar mag in rond gereden worden...

Mogelijks kan ik me daar wel wat amuseren. Kan iemand me zeggen als dit toegelaten is?
opletten, je zit daar tegen het militair domein aan, daar mag je niet rijden.
-Simon-
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 29 okt 2015 22:12
Rijdt met: Evil - The Following MB

Re: Routes nabij Hechtel-Eksel

Bericht door -Simon- »

De vaste routes zijn om te lachen/janken, hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Ik kan je wel wat gpx-files bezorgen van routes in de buurt met wat passages over de terril(s).
Plaats reactie