route Malle / Zoersel

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door KWBiker »

Afbeelding

Dit is de map van de nieuwe route in Zoersel, makkelijke route en de route kan veel regen verdragen voor het vettig wordt.

Hierbij het bericht van de opening :

"Zaterdag 26 oktober
Dorpsplein Halle
Vertrek om 10u
Er kan individueel of in groep gereden worden, het principe van een VTT wordt gehanteerd.
Een drankje en een versnapering zijn voorzien."

Op zondag 17 november is er de Fingo Classic weer in Zoersel. Deze rijdt niet over de nieuwe Bloso-route, maar is uiteraard ook erg aanbevolen :
http://kwbzoersel.be/fietsen/about%20us/index.html
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door Leto »

Dit weekend de routes al eens gereden.
Vooreerst vind ik het geweldig dat gemeenten de moeite doen om MTB routes aan te leggen. =D>
Wat betreft de routes zelf: de groene route kan je onmogelijk een MTB route noemen. Je kan deze, buiten misschien 2 plaatsen, zelfs met een gewone stadsfiets rijden. Ik blieef hier dus toch wat op mijn honger zitten.
De blauwe route is de leukste. Dit zijn de weggetjes in de Halse bossen, die we steeds tegenkomen tijdens toertochten van Zandhoven of Halle-Zoersel...
Conclusie: Ik denk dat er meer uit te halen viel in deze streek....de groene ga ik niet meer rijden, de blauwe sowieso wel, want die liggen op mijn trainingsroutes in de Halse bossen.
HUSKYBOY
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 17 dec 2011 21:21

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door HUSKYBOY »

Kan ik ergens in Zoersel inpikken, ik kom van Oostmalle.
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door Leto »

HUSKYBOY schreef:Kan ik ergens in Zoersel inpikken, ik kom van Oostmalle.
Jazeker, de groene route passeert aan Monnikenheide... Ofwel rijd je rechtstreeks naar Halle-Zoersel dorp, daar start ook de blauwe route, die een pak interessanter is...
HUSKYBOY
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 17 dec 2011 21:21

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door HUSKYBOY »

Leto schreef:
HUSKYBOY schreef:Kan ik ergens in Zoersel inpikken, ik kom van Oostmalle.
Jazeker, de groene route passeert aan Monnikenheide... Ofwel rijd je rechtstreeks naar Halle-Zoersel dorp, daar start ook de blauwe route, die een pak interessanter is...
Ok bedankt, zal ze morgen es rijden
JoVD
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 06 feb 2019 17:53

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door JoVD »

Zijn hier peters of mensen van sport vlaanderen dat dit topic volgen ?
Ik heb de route vandaag nog eens gereden en heb sabotage vast gesteld. Op groene lus tussen Langestraat en Hooidonck zijn er pijlen weg gehaald en van richting veranderd.
Voor de blauwe route zou het volgens mij een goede zaak zijn mochten de paden voor MTB en paarden gescheiden worden.
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door Jannemanneke »

Leto schreef:Dit weekend de routes al eens gereden.
Vooreerst vind ik het geweldig dat gemeenten de moeite doen om MTB routes aan te leggen. =D>
Wat betreft de routes zelf: de groene route kan je onmogelijk een MTB route noemen. Je kan deze, buiten misschien 2 plaatsen, zelfs met een gewone stadsfiets rijden. Ik blieef hier dus toch wat op mijn honger zitten.
De blauwe route is de leukste. Dit zijn de weggetjes in de Halse bossen, die we steeds tegenkomen tijdens toertochten van Zandhoven of Halle-Zoersel...
Conclusie: Ik denk dat er meer uit te halen viel in deze streek....de groene ga ik niet meer rijden, de blauwe sowieso wel, want die liggen op mijn trainingsroutes in de Halse bossen.
Ik ben afkomstig van Halle-Zoersel, ik ken de streek daar dus wel wat. Als parcoursbouwer ben je gebonden aan de geografische toestand van de omgeving en van de plaatsen die toegankelijk zijn. Die combinatie in acht genomen valt er niet veel meer te verwezenlijken dan een route door velden en hier en daar eens een slingerende single-track.
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door KWBiker »

Even een update die ik heb vernomen van de parcoursbouwer :

het gedeelte aan de brug van de E34 werd omgeleid door een klacht van de bewoners van de weekendhuisjes. Zij vonden het ook nodig om eigenhandig alle palen uit de grond te trekken ...

Er zijn nog 2 stukken in Halle die na klachten van eigenaren worden omgelegd. Normaal gezien zou dit weekend alles terug berijdbaar moeten zijn.
Lommers Hans
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 nov 2020 11:53

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door Lommers Hans »

Beste mtbers

Ik ben een mountenbiker uit Kalmthout en op zoek naar uitdagende routes vanuit St Job of Malle.
Als er iemand goede gpx bestanden heeft dan kan ik ook daar eens komen mtb’n.
Alvast bedankt en groeten, Hans
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Re: route Malle / Zoersel

Bericht door mallybiky »

Lommers Hans schreef: vr 13 nov 2020 12:02 Beste mtbers

Ik ben een mountenbiker uit Kalmthout en op zoek naar uitdagende routes vanuit St Job of Malle.
Als er iemand goede gpx bestanden heeft dan kan ik ook daar eens komen mtb’n.
Alvast bedankt en groeten, Hans
Uitdagend en de noorderkempen gaan niet goed samen in mijn ogen. De meest uitdagende omloop van Halle is de blauwe. De details vind je op mtbroutes.be. De rode van Schilde kan je ook eens bekijken. Die is nog niet officieel gelanceerd maar wel al afgepijld.
Plaats reactie