Lier, geen mountainbike plezier?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door Muntanya »

Onlangs was ik in Lier en dacht, naast de obligate fietsroutes met de madame en co, 's ochtends even weg te glippen voor een beetje offroad actie. Piece of cake dacht ik met die natuur rond de Netes en Netekanaal en de Kesselse heide. Maar op Trailforks en Routeyou geen dergelijke routes gevonden, Strava segmenten leken mij allemaal op de baan te doen en de doodlopende straatjes die ik lukraak in reed, eindigden allemaal op een geplaveid fietspad.

Volgende week zou ik terug in die buurt zijn, Hemiksem tot Lier is een deel van mijn route waar ik niet tevreden van ben. Mocht er iemand tips hebben of -nog beter- een gpx van een leuke offroad trip in die buurt... Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door patje2 »

Als je van Hemiksem richting Lier wil biken in de buurt van de Rupel en Nete blijven daar is toch nog veel offroad Wel eens je op grondgebied Lier komt is het gedaan met de fun
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door Muntanya »

Bizar toch?

Heb al wat wegels gevonden langs beekjes in Hemiksem, maar Lier is idd een woestenij..
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door wimwimwim »

Muntanya schreef:Bizar toch?

Heb al wat wegels gevonden langs beekjes in Hemiksem, maar Lier is idd een woestenij..
Hi,

Van Hemiksem tot Lier ( Ik neem aan dat je langs het water wil rijden) zijn er meer dan genoeg offroad mogelijkheden.
Je kan via verschillende korte stukjes (Niel) de Schorre passeren, om dan via achterwegen ( fort van Walem etc) door te rijden naar Duffel - Lier. Het hangt er eigenlijk gewoon vanaf hoeveel km je wil doen en via welke route ..

Als je nog concrete tips wil, shoot!
Gebruikersavatar
David Beardo
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 24 aug 2019 12:32
Rijdt met: Trek Procaliber 9.6

Re: Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door David Beardo »

Van Lier tot Kessel kun je eigenlijk overal wel offroad rijden, af en toe een wegje oversteken. Kesselse heide is off limits maar aan de overkant van de parking kan je dan wel weer het bos induiken om vervolgens te eindigen aan kessel fort. Daar wordt jaarlijks een mtb race gereden in en rond het fort en de trails blijven er meestal het hele jaar door berijdbaar, soms met wat verbeelding.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door crosserke585 »

David Beardo schreef:Van Lier tot Kessel kun je eigenlijk overal wel offroad rijden, af en toe een wegje oversteken. Kesselse heide is off limits maar aan de overkant van de parking kan je dan wel weer het bos induiken om vervolgens te eindigen aan kessel fort. Daar wordt jaarlijks een mtb race gereden in en rond het fort en de trails blijven er meestal het hele jaar door berijdbaar, soms met wat verbeelding.
Ik ben van Berlaar en omgeving Kessel moet ik dan blijkbaar eens gaan verkennen.. is de lus rond het fort een erkende of makkelijk te herkennen?
Gebruikersavatar
David Beardo
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 24 aug 2019 12:32
Rijdt met: Trek Procaliber 9.6

Re: Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door David Beardo »

crosserke585 schreef:
Ik ben van Berlaar en omgeving Kessel moet ik dan blijkbaar eens gaan verkennen.. is de lus rond het fort een erkende of makkelijk te herkennen?
Ik ben er twee weken geleden nog eens gaan rijden tijdens weekend van de race zelf. Dan is het makkelijk uiteraard met linten en afspanningen op heel het parcours. Nu het weg is allemaal is het wat zoeken want het is veel draai en keerwerk en ik weet niet echt van buiten hoe het parcours loopt. Het is wa improviseren ;)
Ook relatief weinig rijders daar denk ik want er zijn wat delen waar het snel terug overwoekerd met planten. Nu is dus de moment, het ligt er nog allemaal vrij herkenbaar bij :-D We zullen der eens afspreken he :wink:

PS: hieronder is zeker nie heel het parcours, ik heb maar een deel ervan kunnen doen die dag omdat er gasten aan trainen waren op een specifiek stuk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
David Beardo
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 24 aug 2019 12:32
Rijdt met: Trek Procaliber 9.6

Re: Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door David Beardo »

Linkje naar een onboard filmpke van dees jaar

https://www.youtube.com/watch?v=nubKrSSeTrg
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door crosserke585 »

Thanks, op zich wel een fijn rondje als ik het filmpje bekijk. Daar moeten we zeker eens afspreken.. :bounce: :lol:
Gebruikersavatar
bumble bee
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 18 feb 2007 19:33
Rijdt met: corratec superbow

Re: Lier, geen mountainbike plezier?

Bericht door bumble bee »

Hoi, lang geleden dat ik hier nog gepasseerd ben. Er is wel degelijk plezier in Lier. Maar je moet alles beetje aan elkaar fietsen. Kessel fort, Soldatenbos, richting Nijlen rechts van de Heide, Molenbos, kruiskesberg, Nete tot de Boekt, Merodebossen. Op Strava dries e. vind je wel lussen
Plaats reactie