Forumoverzicht Bikemogelijkheden Permanente routes Lier, geen mountainbike plezier?

Lier, geen mountainbike plezier?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?

Moderators: Reflex, ka.dee, Angelo., Test team

Bericht ma 16 jul 2018 08:05
Muntanya Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: stadsfiets, 29er en fatbike
Onlangs was ik in Lier en dacht, naast de obligate fietsroutes met de madame en co, 's ochtends even weg te glippen voor een beetje offroad actie. Piece of cake dacht ik met die natuur rond de Netes en Netekanaal en de Kesselse heide. Maar op Trailforks en Routeyou geen dergelijke routes gevonden, Strava segmenten leken mij allemaal op de baan te doen en de doodlopende straatjes die ik lukraak in reed, eindigden allemaal op een geplaveid fietspad.

Volgende week zou ik terug in die buurt zijn, Hemiksem tot Lier is een deel van mijn route waar ik niet tevreden van ben. Mocht er iemand tips hebben of -nog beter- een gpx van een leuke offroad trip in die buurt... Alvast bedankt.

patje2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Corratec supper bow 27,5, Cannondale flach 29, NINER aer9, Scott Big Jon
Als je van Hemiksem richting Lier wil biken in de buurt van de Rupel en Nete blijven daar is toch nog veel offroad Wel eens je op grondgebied Lier komt is het gedaan met de fun

Muntanya Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: stadsfiets, 29er en fatbike
Bizar toch?

Heb al wat wegels gevonden langs beekjes in Hemiksem, maar Lier is idd een woestenij..

wimwimwim Mountainbiker

Muntanya schreef:
Bizar toch?

Heb al wat wegels gevonden langs beekjes in Hemiksem, maar Lier is idd een woestenij..

Hi,

Van Hemiksem tot Lier ( Ik neem aan dat je langs het water wil rijden) zijn er meer dan genoeg offroad mogelijkheden.
Je kan via verschillende korte stukjes (Niel) de Schorre passeren, om dan via achterwegen ( fort van Walem etc) door te rijden naar Duffel - Lier. Het hangt er eigenlijk gewoon vanaf hoeveel km je wil doen en via welke route ..

Als je nog concrete tips wil, shoot!

Keer terug naar Permanente routes