Erosie Vlaamse Ardennen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
negenentwintig
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 19:28

Erosie Vlaamse Ardennen

Bericht door negenentwintig »

Ik wilde eens checken of ik nu zelf gek ben, of dat meer mensen dit herkennen:

Het lijkt alsof stukken mountainbikeroute er dit jaar enorm slecht bijliggen door erosie. Diepe geulen en gaten op paden die voorgaande jaren perfect begaanbaar waren. Zodanig dat ik (maar dat kan ook aan mij liggen ;)) er niet meer op snelheid door kan. Met name in de omgeving Oudenaarde en Kluisbergen. Zou dat komen door veel late regen o.i.d.?

Twee extreme voorbeelden:

Fonteinbos offroad
https://www.strava.com/segments/7325597" onclick="window.open(this.href);return false;

Den Os downhill
https://www.strava.com/segments/7724759" onclick="window.open(this.href);return false;

Met name die laatste. Als je naar de Strava resultaten kijkt Dan is de volledige top 10 allertijden boven de 30 km/h gemiddeld. Als je naar de nummer 10 van 2018 kijkt dan heeft die een snelheid van 14.2 km/h! Dat is nogal een serieus verschill.

Jammer, want het haalt de lol er wel een beetje uit soms.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Erosie Vlaamse Ardennen

Bericht door Mister No Chaïn »

Een plat gereden padje wordt een technische afdaling en dat haalt de lol er uit? Ik ben ergens niet mee vrees ik.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Erosie Vlaamse Ardennen

Bericht door RigolleM »

Den Os heeft niks met erosie te maken maar met motards, ze hebben het daar zodanig bont gemaakt dat ze wellicht er zelf niet meer doorgeraken.

Den Os reden we altijd naar omhoog, maar de laatste keer was het dan ook de allerlaatste keer dat we deze meepakken, heeft nog weinig met fietsen te maken en als het nat ligt geraak je er zelfs te voet bijna niet meer door :roll:
Plaats reactie