Routeplanner

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Routeplanner

Bericht door Headshot »

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Ik ben mapsource beginnen gebruiken rond 2006 bij de aankoop van een Garmin Zumo op de moto. Vreselijk programma en eer ik er wat mee vertrokken was, kwam er Basecamp :lol:
Mapsource was niet de oorzaak wel uw Zumo :lol: TT Rider is wat nu de klok slaat in het motowereldje.
Ik maak zelf mijn tracks en ik ben MS gewoon en nooit overgestapt op BC.
Idem hier, mapsource werkt heel goed vind ik
stefkes
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 02 aug 2017 11:20

Re: Routeplanner

Bericht door stefkes »

Het enige toestel dat ik ken is net die GPSMAP 60csx :) Het is waarschijnlijk wat ouderwets vergeleken met de nieuwe toestellen, maar die bestonden niet toen ik me dit aanschafte. Word (of werd) ook door het leger gebruikt, is echt wel krachtig en je kan het scherm volledig aanpassen naargelang je wensen.

Heb dit toestel gebruikt in Africa, Vietnam, Costa Rica gebruikt met kaarten van http://garmin.openstreetmap.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en werkte altijd perfect.

Met roadbook rallies moest je dan wel op het device een route (of track, weet de exacte term niet) samenstellen door de waypoints geleverd door de organisatie aan elkaar te koppelen.

Wat ik ook doe is routes "tekenen" in google maps of op geojson.info en die dan importeren naar het toestel. Altijd zonder gebruik van de Garmin software.

Op de fiets in Belgie gebruik ik wel gewoon smartphone + Maps.me of MotionGPX om gpx routes te volgen. Werkt goed maar "distance / time to next waypoint", "distance / time to end", "average speed", "speed", etc heb je allemaal niet, op de GPSMAP natuurlijk wel.
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Re: Routeplanner

Bericht door ATEGEV »

Al eens geprobeerd om de route te rijden terwijl je gps registreert?
Dan achteraf gereden route bekijken op de kaart en deze route dan als basis gebruiken om verder te bewerken naar hetgene toe wat je probeert te bereiken.
Plaats reactie