Leuke route(s) streek Lo-Reninge/Vleteren?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Leuke route(s) streek Lo-Reninge/Vleteren?

Bericht door Muntanya »

Dit is een erg leuke streek om te fietsen gewoon. Verleden zomer zag ik vanop een tafeltje in het übergezellige café De Witte in Fintele niets anders dan fietsende klanten toekomen. Helaas bestaat er geen Bloso MTB route in deze streek: daarvoor voor je naar Diksmuide, Langemark, Ieper, Heuvelland of De Panne. Ik probeer op Strava ook de typische MTB-segmentjes te ontwaren (tussen velden, krullewietjes,...) maar een concrete MTB route die iemand anders gereden heeft is daar niet uit voort gekomen, alsook via de Ride Finder op Trailforks niets...

Kent er iemand een leuke route (liefst met GPX) in die zone?
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Leuke route(s) streek Lo-Reninge/Vleteren?

Bericht door patje2 »

Enkele jaren geleden in Woesten een tt gereden maar heb helaas de gpx niet meer was wel een mooie tocht ging richting Poperinge met veel offroad dacht wel veel prive
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Leuke route(s) streek Lo-Reninge/Vleteren?

Bericht door Muntanya »

Heb via wat gespioneer op Strava een GPX kunnen downloaden van een VTT uit Reninge van 16/10/2016. Volgens mij ook met heel wat privéstukken... Na het bos rond Sint-Sixtus gaat die wel precies in bevende lijn... :drunk:

Schone streek, maar precies niet echt veldrijden/MTB minded...
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Leuke route(s) streek Lo-Reninge/Vleteren?

Bericht door clubje »

Ik ben van deze streek en idd niet echt MTB-minded. Het is echt wandelaar boven hier. Niet zoals in Limburg of de Antwerpse Kempen waar men de mountainbiker in de armen sluit.

Vrij veel hoogtemeters hier, maar bos vind je er bijna niet...

In de streek rond Vleteren en Lo is er niet echt veel leuk om te mountainbiken vrees ik, wel voor de koersfiets.

Heuvelland is de beste optie in de streek.
Plaats reactie