MTB route "Vlaamse Ardennen" 75 km

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
L3onardo
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 18:24
Rijdt met: Santa Cruz

MTB route "Vlaamse Ardennen" 75 km

Bericht door L3onardo »

Beste collega's,

Heb deze op GPS gereden, maar 3 punten op dit parcours zijn niet meer toegankelijk (waardoor je een héél eind moet rond rijden):
1 : doordat er structurele werken zijn gebeurd (= puin zo hoog als een brug)
2 : éénmaal onmogelijk om de route te volgen, huisje met tuin in de weg??
3 : in een bos zijn er 2 wegen, als je de ene neemt, zit je fout als je de andere neemt evenzo, lol

Heeft er iemand contact met mensen die dit beheren of zo?? Heel véél paden (singletracks) zijn nu ook bezaaid met wildgroei tot aan de knie (jaja als je zit op de fiets hé).

Op het einde zelfs gewoon de GPS "afstand tot einde" gevolgd via harde wegen omdat het echt niet meer leuk was.
MTBartL
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 15 apr 2017 15:01

Re: MTB route "Vlaamse Ardennen" 75 km

Bericht door MTBartL »

Welke gps-route heb je dan gevolgd als ik vragen mag?
Ik ben nl van de streek, heb vorig weekend nog eens het gebied doorgereden en heb weinig problemen tegengekomen eerlijk gezegd.
Als je de punten kan hebben waar moeilijkheden zijn kan ik dit doorgeven aan enkele vrienden die het hier in bepaalde gemeentes kunnen aankaarten. Groeten!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: MTB route "Vlaamse Ardennen" 75 km

Bericht door RigolleM »

Deze van Routeyou waarschijnlijk.

Kan je eens op een GPX via waypoints de desbetreffende problemen aanduiden en die dan sharen via google drive, dropbox, onedrive,... zodoende de locals dit eens kunnen controleren en hun bevindingen hierop kunnen neerpennen?

Het is enkel tijdens een geörganiseerde MTB tocht dat er eens gemaaid wordt, door het jaar heen is er weinig onderhoud aan de trage wegen. Ik ken heel veel paden die 's winters perfect berijdbaar zijn, maar vanaf april/mei geen doorkomen meer aan is...
Gebruikersavatar
L3onardo
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 18:24
Rijdt met: Santa Cruz

Re: MTB route "Vlaamse Ardennen" 75 km

Bericht door L3onardo »

Inderdaad, het is de route die Rigolle toont via link.

Ik zal proberen dit te tonen zoals jullie bedoelen, maar dat is al redelijk technisch voor mij :roll:

De eerste is waar je onder een brugje (tunneltje) rijdt (met graffiti) en als je dan gewoon rechtdoor gaat zie je op je GPS dat je eigenlijk mis zit en als je terug tot aan het brugje rijdt zou je daar direct naar rechts moeten volgen, maar men heeft daar een enorme lading stenen geplaatst die dan een soort van weg over dat tunneltje moeten voorstellen, maar daar kan je onmogelijk door.

De tweede is op een klim waar je enkel naast een huis links zou kunnen verder klimmen, maar daar zegt de GPS dat je mis zit ; dus net voor het huisje zou je rechts moeten ipv links, maar dat is afgesloten door de bedrading van de tuin? Ik kon enkel links maar dan verkeerd of terug naar beneden en op GPS ongeveer zoeken naar een verbinding.

Dat bos is waar er duidelijk een verbodsbord staat maar waar je als wandelaar of fietser wel naast de slagboom door kan, maar net daarna kan je kiezen links of rechts, als ik links ging dan zei de GPS dat ik meer naar rechts moest, maar als ik dan dat ander pad rechts nam zou ik meer links moeten zitten, heb het rechtse pad gevolgd en hoopte dat ik de route wel terug zou vinden.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: MTB route "Vlaamse Ardennen" 75 km

Bericht door RigolleM »

L3onardo schreef: Ik zal proberen dit te tonen zoals jullie bedoelen, maar dat is al redelijk technisch voor mij :roll:
Zet er eventueel de afstand bij, bv. op km punt 35...
egied
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:29

Re: MTB route "Vlaamse Ardennen" 75 km

Bericht door egied »

Heeft er hier een 'local een heel mooie gps track,met veel bos ......en zonder prive stukken?Omgeving brakel,vloesberg.....
Deze is welkom.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: MTB route "Vlaamse Ardennen" 75 km

Bericht door Muntanya »

RigolleM schreef:Deze van Routeyou waarschijnlijk.

Kan je eens op een GPX via waypoints de desbetreffende problemen aanduiden en die dan sharen via google drive, dropbox, onedrive,... zodoende de locals dit eens kunnen controleren en hun bevindingen hierop kunnen neerpennen?

.
Moest Trailforks al ingeburgerd zijn, maak je gewoon een trail report mét GPS locatie ter plekke.

Je kan ook meldingen doen via routechirurg, maar dat zijn een stel ambtenaren die eerder eens zuchten wanneer iemand hun durft storen dan dat ze het probleem gaan oplossen.
Plaats reactie