heuvelland

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
la123
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 aug 2013 16:07

heuvelland

Bericht door la123 »

welke heeft de meeste off-road km in het heuvelland rood groen blauw?
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: heuvelland

Bericht door clubje »

Zonder twijfel de rode. Deze is ook het zwaarst en meest technisch.
Groen is ook leuk, daar heb je nóg meer het gevoel dat je alleen op de wereld bent en de Kemmelberg zit erin.
De blauwe vind ik de minst leuke.

De rode doet een groot stuk in Westouter, op en rond de Rodeberg en Zwarteberg. Jammer genoeg zitten er talloze leuke stukken en singletrack niets in de route. Als je niet van de streek bent, kun je die natuurlijk niet zo gemakkelijk vinden.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: heuvelland

Bericht door i-Mac »

Even een vraag aan mensen die daar in de buurt wonen. Sommige routes gaan een klein stukje in Frankrijk. Zijn er daar politie controles? Anders passen we onze route een beetje aan.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: heuvelland

Bericht door KrulControl »

beetje een vergeten 'gat'

op strava zie ik er veel zo net de grens oversteken aan heuvelland, allen zonder problemen. In lockdown 1 zijn er controles geweest, sindsdien niet meer over gehoord.
Rond Menen/Halluin lijkt de kans me groter op controles.

Dat gezegd zijnde, zelf mijd ik de regio.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: heuvelland

Bericht door i-Mac »

KrulControl schreef: di 30 mar 2021 11:50 Dat gezegd zijnde, zelf mijd ik de regio.
En heeft dat een reden? Of is het omdat je de route al teveel hebt gereden. Het klinkt een beetje negatief, vandaar ...


Edit : we hebben dus de blauwe en groen lus gereden. Op één punt na, lag alles er goed bij. Dat ene punt, afdaling gelegen aan de Kauwakkerstraat, gaan we de volgende keer links laten liggen. Het viel wel,op hoe droog de ondergrond was. Ik kan me inbeelden dat het bij veel regen een heel zwaar parkoers moet zijn.

Maar goed, we fietsen ±73km, en dat was genoeg.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: heuvelland

Bericht door KrulControl »

Oh nee, niet negatief. Ik rij daar graag, vooral in de zomer. Maar de grens slingert daar nogal, en ik ben tamelijk plichtsbewust ... Dan krijg ik stress over niet in regel zijn :roll:
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: heuvelland

Bericht door i-Mac »

Idd, dat hebben we gemerkt. En je ziet ook nergens bordjes staan dat je de grens overgaat. Langs de andere kant, het is niet dat je kilometers ver Frankrijk in fietst. Maar ik begrijp je wel, ik probeer me ook aan de regels te houden. Vandaar dat ik hier de vraag kwam stellen.

We fietsten de blauwe en de groen lus. Volgende keer nemen we ook de rode lus mee.
Plaats reactie