Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Dettie
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 09:04
Rijdt met: Cube LTD2

Bericht door Dettie »

Gisteren ochtend Blauwe + Groene route gereden (Wou Rode ook rijden, maar heb pijltjes gemist). Alles lag er droog bij + ideaal weer om te biken (ni te warm, ni te koud)

In totaal 42 km gereden op iets minder dan 2 uur.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

Dettie schreef:Gisteren ochtend Blauwe + Groene route gereden (Wou Rode ook rijden, maar heb pijltjes gemist). Alles lag er droog bij + ideaal weer om te biken (ni te warm, ni te koud)

In totaal 42 km gereden op iets minder dan 2 uur.
Ik had ook de eerste keer het rode pijlke gemist (see my verslag enkele quotes hierboven) en daarom de groene 2x gereden om het gemiste pijlke te vinden en je vind het als je op een bepaald moment op een T-uitkomt (je komt uit onverhard van tussen particuliere tuinen l & r op een asfaltweg. Groen volgen is naar links ( kort daarna is er die lastige kasseiklim) en rood is rechtdoor - pijlke is wel bijna helemaal verbleekt door de zon en daardoor bijna nie meer zichtbaar)

greetz
Laatst gewijzigd door blubberduck op ma 26 jun 2006 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

de splitsing naar ROOD

er is daar inderdaad wat begroeiing rond dat paaltje en de kleur is wat afgebleekt.

Zoals Blubberduck schrijft dus
T0M
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 27 jun 2006 13:48
Rijdt met: Granville

Bericht door T0M »

Heb de routes in overijse ondertussen ook een paar keer gereden. De eerste keer verbinding naar rood gemist. Bij het samenkomen van groen & blauw eveneens goed uit je doppen kijken want daar staat het nogal onduidelijk aangeduid.

Afgelopen zaterdag nog de rode gereden, de afdaling door het bos in dat kloofje is echt plezant, maar zoals sommigen hier al gezegd hebben oppassen voor dwarsliggende bomen! (& voetgangers, had er bijna eentje mee :oops:)

Muggen ben ik daarentegen niet tegengekomen! (hun honger was misschien al gestild :-))
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Ik heb Overijse ook proberen te rijden gisteren. Van thuis uit vertrokken(Leuven) dan wat door Heverlee bos gegaan, en dan over de weg tot in St-joris-Weert, waar je de gele peiltjes vindt om naar Overijse te gaan...
Dit was allemaal geen probleem eigenlijk, alles makkelijk gevonden.
Van geel dan op rood overgegaan, dan van rood op groen gegaan, maar om van groen op blauw te gaan heb ik het niet gevonden.
Allé, ik kwam dus van de groene route (loopt daar tss de velden, en komt dan uit in een T op de weg) en daar stond een groen pijltje en een blauw pijltje. Het groen pijltje wees naar rechts, dus daarvoor moest je de weg oversteken en dan vond je weer een groen pijltje, dus dat was geen probleem. Maar dat blauw pijltje wees scherp naar links. Dus dan kon je de weg op en onmiddelijk weer links. Dat heb ik gedaan, maar dan kwam ik al snel weer uit op de groen route en ben ik dus maar terug gekeerd. Dan terug vanaf die splitsing de weg gevolgd, maar dan kwam ik weer op de groen lus uit. Dus dan uit miserie weer gewoon terug gereden naar de splitsing en dan groen en rood weer verder afgereden (zonder enige moeite trouwens heel de rode lus kunnen volgens, er waren heel wat nieuwe pijltjes aangebracht =D> ). En dan gewoon terug naar Meerdael gereden en daar nog een paar toffe stukjes meegapakt en dan zo weer naar huis... Al bij al dus nog wel een leuk tochtje(in totaal iets van een 67 km en 604 hm), maar wel jammer dat ik de blauwe lus niet heb gevonden. Kan er mij iemand zeggen waar ik op de splitsing van groen en blauw moet rijden?
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Genius schreef:Allé, ik kwam dus van de groene route (loopt daar tss de velden, en komt dan uit in een T op de weg) en daar stond een groen pijltje en een blauw pijltje. Het groen pijltje wees naar rechts, dus daarvoor moest je de weg oversteken en dan vond je weer een groen pijltje, dus dat was geen probleem. Maar dat blauw pijltje wees scherp naar links. Dus dan kon je de weg op en onmiddelijk weer links. Dat heb ik gedaan, maar dan kwam ik al snel weer uit op de groen route en ben ik dus maar terug gekeerd. Dan terug vanaf die splitsing de weg gevolgd, maar dan kwam ik weer op de groen lus uit.....
Kan er mij iemand zeggen waar ik op de splitsing van groen en blauw moet rijden?
Ik denk dat je iets te ver bent gereden en dat je op het vorige kruispuntje in het veld al naar rechts moest om op blauw te gaan. Zie ook kaartje hieronder.

Afbeelding

hopelijk volgende keer beter. Het zou kunnen dat er een pijltje verdwenen is (veel tractoren daar tegenwoordig of door struikgewas). 'k zal morgen is gaan zien

8)
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

A ja, ik zie wat je bedoelt, ik zat daar te sukkelen op de Nijvelse baan, waarschijnlijk dus wat te ver gereden. Morgen ga ik opnieuw proberen en zal ik wat beter uitkijken...
Mercie voor de verduidelijking :wink:
T0M
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 27 jun 2006 13:48
Rijdt met: Granville

Bericht door T0M »

Genius schreef:A ja, ik zie wat je bedoelt, ik zat daar te sukkelen op de Nijvelse baan, waarschijnlijk dus wat te ver gereden. Morgen ga ik opnieuw proberen en zal ik wat beter uitkijken...
Mercie voor de verduidelijking :wink:
Ik heb exact hetzelfde voorgehad, het is daar niet zo duidelijk. Eens je het weet natuurlijk geen probleem. Beste stuk van de 3 routes in Overijse is imo een van de laatste afdalingen van rood, vlak na dat je die radar in't veld passeerd. Relatief lange afdaling die je lekker hard kan nemen.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Genius schreef:A ja, ik zie wat je bedoelt, ik zat daar te sukkelen op de Nijvelse baan, waarschijnlijk dus wat te ver gereden. Morgen ga ik opnieuw proberen en zal ik wat beter uitkijken...
Mercie voor de verduidelijking :wink:
op dat bewuste kruispunt staan nochtans 4 pijltjes (2 groene en 2 blauwe). 1 groen pijltje staat aan de andere kant van het kruispuntje, 3 andere pijltjes staan rechts van de weg, 2 blauwe en 1 groen.

lijkt me dus wel voldoende

:wink:
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

LuckyIron schreef:
Genius schreef:A ja, ik zie wat je bedoelt, ik zat daar te sukkelen op de Nijvelse baan, waarschijnlijk dus wat te ver gereden. Morgen ga ik opnieuw proberen en zal ik wat beter uitkijken...
Mercie voor de verduidelijking :wink:
op dat bewuste kruispunt staan nochtans 4 pijltjes (2 groene en 2 blauwe). 1 groen pijltje staat aan de andere kant van het kruispuntje, 3 andere pijltjes staan rechts van de weg, 2 blauwe en 1 groen.

lijkt me dus wel voldoende

:wink:
Inderdaad, dat heb ik gisteren ook gezien. Maar het ding is, je komt daar met een redelijk hoge snelheid uit het veld en het eerste wat je ziet is zo'n groen pijltje, dus volg je dat maar (zonder op andere pijltjes te letten), en dan ben je al op het foute pad, wil je de blauwe lus ook rijden... Maar nu weet ik dus dat ik daa rechts moet...
Voor de rest vind ik de bepijling echt wel goed van de drie lussen in Overijse. Ik heb ze dan ook naadloos kunnen combinderen met die van Meerdael. Echt wel leuk die combinatie =D> .
Plaats reactie