Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

Overijse - Bloso

Bericht door XVMx »

Goeiemiddag iedereen,

Ik ben van plan morgen met een paar vrienden eens de Bloso route van Overijse te gaan rijden. Iemand enig idee hoe het parcours er nu zou bijliggen? Alles berijdbaar of ga ik mijn laarzen moeten aandoen???

Groeten,
XVM
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

Doe maar gerust u laarzen aan. Ik ben verleden week nog is een stuk gaan rijden en vanaf de eerste off-road klim tot in Tombeek is het bijna niet berijdbaar. Ik ben daar toen flink tegen de korst gegaan (gevolg: ontwrichtte vinger. :evil: )
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Dat parcours is enkel te rijden als het echt droog ligt. Maar dan ook echt DROOG. Eventueel als het vriest ook, maar dan gaje dikke banden nodig hebben om over al die groeven te rijden.

Al bij al is het wel een leuk parcours, met af en toe een leuke helling en afdaling.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

zwaar en modderig, zeker enkele stukken oa rond Overijse zelf . Is enkel goed berijdbaar als het een week niet geregend heeft, tenzij je bepaalde stukken afsnijdt.
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Re: Overijse

Bericht door jo »

XVM schreef:Goeiemiddag iedereen,

Ik ben van plan morgen met een paar vrienden eens de Bloso route van Overijse te gaan rijden. Iemand enig idee hoe het parcours er nu zou bijliggen? Alles berijdbaar of ga ik mijn laarzen moeten aandoen???

Groeten,
XVM
Waren jullie met drie bikers ( 2 met een gele vest) als da zo is dan zijn wij u voorbij gereden in de tegengestelde richting ( 2 bikers).

En ja het lag er heel vettig bij ,we hebben geen bloso parkoer gedaan ( enkele stukken ervan) We hebben de groote toer gedaan van onze toertocht , 56km 800hoogtemeters (toertocht pachthofbikers Duisburg 30augustus) , dan zal het wel stukken beter bijliggen.
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

Re: Overijse

Bericht door XVMx »

jo schreef:
Waren jullie met drie bikers ( 2 met een gele vest) als da zo is dan zijn wij u voorbij gereden in de tegengestelde richting ( 2 bikers).

En ja het lag er heel vettig bij ...
Wij waren inderdaad met drie bikers, maar slechts 1 met een gele vest, dus dat zullen wel drie andere bikers geweest zijn. En het lag inderdaad serieus vettig. Na een half uur glijden, vloeken, vallen, weer opstaan, verderglijden, enz... hebben we onze kar maar gekeerd en zijn we richting Zonienwoud gereden, waar het wel goed te doen was. Ik vind modder best wel plezant, maar trop is te veel :x . Mijn volgende poging Overijse zal zijn voor juli of augustus denk ik...

Groeten,
XVM
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Iemand enig idee hoe het tegenwoordig met de staat van de bewegwijzering is op de routes van Overijse? Ik zou er graag deze zomer (lees: binnen een weekje) een vaste trainingsroute van maken maar dat zal natuurlijk moeilijk zijn als ik de eerste keer al helemaal verdwaal en weg nooit meer terugvind... #-o
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

De bepijling was vernieuwd maar is op enkele plaatsen al terug verdwenen. Maar als je wil rijden we ze eens samen, ik ken ze uit het hoofd. Ik rij er immers bijna elke week. Stuur me maar een mailtje
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Ik ben ook wel kandidaat om een toerke mee te rijden!
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

Wij (LuckyIron in ik) vertrekken vanuit de startplaats in Overijse om 18.00. Al wie zin heeft is welkom om mee te rijden.
Plaats reactie