Stekene - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Ik vind de route op zich ook niet echt slecht hoor, zoals iedereen al kunnen lezen heeft kom ik hier veel biken, en qua rust en natuur is Stekene top in het Waasland. Maar ik ken echt wel ieder hoekje in de streek en dan let je automatisch meer op hetgeen niet in de route zit dan de mooie stukken die er wel inzitten. En laat ons eerlijk zijn, iedere nieuwe Bloso route is sowieso een aanwinst =D>
Strompower
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 01 okt 2005 11:44
Rijdt met: AE

Bericht door Strompower »

Vandaag ook de route gaan rijden (het groene gedeelte), en 'k was blijkbaar niet alleen. De groene lus is een relatief snel stuk, waar het meeste zeer goed berijdbaar is (alleen als het veel geregend heeft zullen er wel wat vettige stukken tussen zitten). De groene lus is niet mis, maar er had nog iets meer afwisseling in mogen zitten.
De afpijling is dik in orde (en hopelijk blijft dat zo). Volgende keer neem ik de rode lus erook bij.
Nadien eigen variant van de route maken door hier en daar wat andere baantjes mee te pikken (voordeel als ge van Stekene bent hé).
Als er zin hebben om te gaan biken...
Gebruikersavatar
Bulls-Eye
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 11:09
Rijdt met: Merida Matts Lite

Bericht door Bulls-Eye »

Vandaag ook gaan rijden in Stekene en vind het toch de moeite, groene en rode lus gereden Er zijn tt die niet beter scoren dan deze vaste.
Dus voor mij is het dik in orde =D>
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Ik heb intussen de blauwe route er ook al eens bijgenomen en hier vond ik de stukken in de baggaert zeker wel de moeite, lag er nu allemaal mooi droog bij, maar aan de sporen en putten te zien zou het hier na een regenperiode wel eens serieus modderig kunnen bijliggen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Ik ben net terug van de blauwe route, het eerste stukje was nogal saai rechtuit maar het tweede stuk was zeker de moeite waard. Mooie zandpaadjes en zelfs een singeltrackje.

Ik ben wel 1 keer misgereden maar dat was zeker de moeite waard. Na een lange brede grindweg kom je in een bos en maak je een brede 90 graden bocht naar rechts. Vervolgens na 100m moet je naar links het bos in (bij een slagboom van hout) Je kan daar kiezen uit 2 weggetjes, de weg van de slagboom of een klein ruiterspaadje. Ik koos voor het ruiterspad en dat bleek toch wel een zeer mooi en zwaar singletrackje te zijn wat ik zeker kan aanraden voor iedereen. Aan eht einde daarvan kan je naar links en na een paar honderd meter de route weer oppakken (naar rechts een paadje in). Ik zou zeker willen dat dat stukje in de route opgenomen werd.
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Reflex schreef:Ik ben net terug van de blauwe route, het eerste stukje was nogal saai rechtuit maar het tweede stuk was zeker de moeite waard. Mooie zandpaadjes en zelfs een singeltrackje.

Ik ben wel 1 keer misgereden maar dat was zeker de moeite waard. Na een lange brede grindweg kom je in een bos en maak je een brede 90 graden bocht naar rechts. Vervolgens na 100m moet je naar links het bos in (bij een slagboom van hout) Je kan daar kiezen uit 2 weggetjes, de weg van de slagboom of een klein ruiterspaadje. Ik koos voor het ruiterspad en dat bleek toch wel een zeer mooi en zwaar singletrackje te zijn wat ik zeker kan aanraden voor iedereen. Aan eht einde daarvan kan je naar links en na een paar honderd meter de route weer oppakken (naar rechts een paadje in). Ik zou zeker willen dat dat stukje in de route opgenomen werd.
dat stukje daar is dus de baggaert, ik heb daar niet het ruiterpad genomen maar het linkse pad (dit is hier het juiste) en dat is een kaarsrecht mooi singletrackje door het bos, volgende maal zal ik ook het ruiterpad eens proberen. :wink:
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Reflex schreef:Ja ik heb ze alle 2 even gereden maar dat ruiterpad is toch wel het mooiste, voor de rest is heel de strook vanaf daar tot je over de weg terug rijdt mooi.
ikzelf vind deze stukken van de blauwe ook de mooiste van de hele route. Ben eens nieuwsgierig hoe alles er bij ligt na een paar dagen regen, dan ga ik daar zeker nog eens opnieuw rijden.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

ik wil nog even uitleggen voor diegene die het ruiterspad willen rijden.

Aan het eind van dat pad ga je links over de zandweg, wanneer je vervolgens een beetje uit de bossen komt heb je een kruising waar je links gaat. Na een paar 100 meter zul je weer bordjes zien staan.
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Net terug van Stekene en ook de blauwe route gedaan. Is inderdaad leuk voor een avondje snel een toertje doen in de omgeving zonder echt spectaculair te zijn. Alleen jammer dat het maar een goeie 20 km is en niet 33 zoals aangegeven op de website van Stekene. volgende week woensdag doen we eens de groene en de rode.
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

gisteren bij mij thuis vertrokkenb (Sint-Gillis-Waas) aangepikt op de groene lus daar waar je de expresweg oversteekt. rest van de groene lus en de 2 rode lussen gereden. Ook hier weinig spectaculairs. Heb een filmpje gemaak met mijn nieuwe speelgoed (Samsung SC-X210L sportscam) welke een externe lens heeft die ik op mijn stuur gezet heb. gisteren beeldjes nog samengezet, maar film is nogal groot. Ga hem iets kleiner maken en dan zet ik hem wel op het net.

Rode lus viel wat tegen. vind persoonlijk de groene lus nog het leukste algemeen gezien. op de blauwe heb je wel het kleine stukje single track, maar vind de groene toch iets beter. Leuk om 's avonds te rijden omdat het niet te ver weg is, en eens iets anders dan de route die ik zelf rijd richting Stropers, De Klinge en Hulst.

Volgens mij hebben ze toch aardig wat mooie stukjes links laten liggen. Enige moeilijke aan de route is inderdaad de zandstroken nu het zo lang droog is.
Plaats reactie